Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Do czego ma prawo pasażer, jeśli samolot nie odleci?

0
Podziel się:

Z powodu pyłu wulkanicznego docierającego do nas z Islandii, niektórzy przewoźnicy odwołują loty samolotów. Warto wiedzieć, do czego ma wtedy prawo zawiedziony pasażer.

Do czego ma prawo pasażer, jeśli samolot nie odleci?

Nawet w sytuacji siły wyższej prawa pasażera muszą być respektowane - i nie ulegają wyłączeniu. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, że linie lotnicze mają obowiązek zapewnienia opieki swoim klientom, a w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu podróżujący ma prawo do: - otrzymania informacji od linii lotniczych, np. dotyczących rozwoju sytuacji, czasu trwania opóźnień, wznowienia lotów, - otrzymania bezpłatnie posiłków i napojów w ilości adekwatnej do czasu oczekiwania oraz zakwaterowania, jeśli oczekiwanie na lot wymagałoby spędzenia nocy na lotnisku, - jeśli opóźnienie lotu wynosi ponad 5 godzin - pasażer ma prawo wybrać pomiędzy zwrotem poniesionych opłat a podróżą do miejsca docelowego według zmienionego planu. Uwaga! Należy zachować wszelkie rachunki za posiłki, przejazdy z hotelu do lotniska itp. Są one niezbędne do udowodnienia kosztów poniesionych w związku z zakłóceniami lotów i uzyskania ich zwrotu. Na pomoc mogą też liczyć klienci biur podróży. Jeżeli podróż (przelot wraz z pobytem w
hotelu) jeszcze się nie rozpoczęła, klient ma prawo do uzyskania wszelkich informacji od przewoźnika lotniczego lub od biura podróży. W razie odwołania lotu klient może wybrać: - zwrot poniesionych kosztów, - udział w zastępczej imprezie turystycznej, jeżeli organizator ma taką w swojej ofercie. Czy klient może żądać odszkodowania od linii lotniczych lub biura podróży z powodu chaosu na lotnisku spowodowanego chmurą pyłu wulkanicznego? Piotr Stańczak, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego, mówi, że w sytuacji nadzwyczajnej, a w konsekwencji zamknięcia lotnisk, klient ma prawo do 100 proc. zwrotu kosztów niewykorzystanego biletu. Natomiast nie przysługuje mu w takich okolicznościach prawo do odszkodowania, czyli dodatkowej rekompensaty finansowej, np. za opóźnienie lotu, stracony urlop itp. Gdzie możesz szukać pomocy W pierwszej kolejności zwracamy się do linii lotniczych lub biura podróży, z którego usług korzystamy. Jeśli nasze roszczenie nie jest uwzględnione, warto skontaktować się z: Europejskim
Centrum Konsumenckim: tel. 22 55 60 118 lub pod adresem www.konsument.gov.pl.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)