Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Marka najważniejsza przy wyborze auta

0
Podziel się:

Co dziewiąty Polak w ciągu najbliższego roku chce zmienić samochód na nowy.

Marka najważniejsza przy wyborze auta
(EPA/PAP)

Dla 37 proc. Polaków przy wyborze nowego samochodu najważniejszy jest producent.

Co dziewiąty Polak ankietowany przez TNS OBOP deklaruje, że w tym roku kupi samochód. Podstawowym kryterium, jakim będzie kierować się przy wyborze będzie marka. Taką odpowiedź dało aż 37 proc. respondentów. Niewiele mniej osób- 36 proc. - będzie kierować się również niezawodnością i ceną.

Na koszty utrzymania samochodu uwagę zwraca już w chwili zakupu co trzeci ankietowany. Równie istotna dla Polaków jest dobra opinia o danym modelu.

_ - Polacy coraz częściej zwracają również uwagę na inne kwestie pozaekonomiczne, takie jak bezpieczeństwo samochodu, jego wygląd, wcześniejsze doświadczenia z daną marką lub modelem, wygoda i wielkość samochodu oraz jego wyposażenie _ - piszą autorzy badania. - _ Dla porównania, w 2007 roku marka samochodu uzyskała podobną ilość wskazań (38 proc.), mimo to znalazła się na trzecim miejscu. Respondenci częściej wskazywali ekonomiczność samochodu (50 proc.) oraz dobrą opinię o aucie (42 proc.). _

Cechy ważne przy wyborze samochodu
marka 37 proc.
niezawodność 36 proc.
cena 36 proc.
ekonomiczność 33 proc.
dobra opinia 31 proc.
bezpieczeństwo 18 proc.
wygląd 18 proc.
wcześniejsze doświadczenia z modelem/marką 16 proc.
wygoda/wielkość samochodu 15 proc.
wyposażenie 13 proc.
okazyjny zakup 9 proc.
serwis 3 proc.

źródło: TNS OBOP

Jak wynika z badań TNS OBOP, jednym z najważniejszych aspektów przy planowaniu zakupu samochodu jest nadal cena. Średnio w 2008 Polacy planujący kupienie auta zamierzają wydać na ten cel 21 293 zł. To około 30 proc. więcej niż rok wcześniej. W 2007 roku Polacy planowali przeznaczyć na auto średnio 16 561 zł.

_ - Wizerunek marki, niezawodność, cena i ekonomiczność to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy dokonywaniu zakupu samochodu. Ze względu na fakt, że Polacy średnio skłonni są przeznaczyć zdecydowanie większą sumę na zakup nowego auta niż w ubiegłym roku, można przypuszczać, że waga ceny jako bezpośredniego motywatora zakupu będzie stopniowo maleć na rzecz cech wizerunkowych marki _ - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP
w okresie 24 styczeń - 11 luty 2008 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów 1952.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)