Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PE walczy ze stereotypami w reklamach

0
Podziel się:

Parlament Europejski walczy ze stereotypami w reklamach. Europosłowie przyjęli raport, autorstwa szwedzkiej deputowanej, w którym protestują przeciwko dyskryminacji i poniżaniu płci.

Kobieta sprząta w kuchni i przedstawia zalety proszków do prania, a mężczyzna myje samochód i zachwala opony - takie reklamy, zdaniem większości europosłów, umacniają stereotypy i ograniczają płcie. Dlatego uważają oni, że rynek reklamowy powinien być monitorowany. To nonsens - odpowiada europoseł Konrad Szymański. "Ten raport jest najeżony idiotyzmami. To są problemy na rozmowę społeczną i nie można tego przeciągać na poziom prawodawstwa. Mimo wszystko Parlament Europejski jest poważną instytucją" - dodaje. Raportu broni natomiast posłanka Lidia Geringer de Oedenberg. "Reklamy mają bardzo silny wpływ na odbiorców, szczególnie na osoby młode i uważam, że powielanie takich stereotypów jest po prostu szkodliwe" - mówi.

Deputowani w przyjętym raporcie zaapelowali też do reklamodawców, by nie przedstawiali zbyt chudych kobiet jako wzorów do naśladowania, bo - jak argumentują - takie reklamy mają negatywny wpływ na samoocenę kobiet.

reklama
wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)