Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 18 czerwca godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 18 czerwca godz. 20

COMP

Comp Centrum Innowacji, spółka zależna Compu, kupiła zorganizowaną część przedsiębiorstwa (ZPC) od Trans Tech. Transakcja została rozliczona 34.485 akcjami Compu. ZCP specjalizuje się w rozwoju autorskiego oprogramowania dla sektora transportowego - podał Comp w komunikacie.

"Celem nabycia ZCP jest zbudowanie kompetencji na rynku klientów z sektora transportowego oraz dalsze zwiększanie kompetencji grupy w zakresie rozwoju innowacyjnych rozwiązań i produktów. Docelowo ZCP realizować będzie bezpośrednie kontrakty dla klientów kolejowych, a także dla klientów z sektora lotniczego i komunikacji miejskiej. Produkty wdrażane będą także poza granicami Polski" - podał Comp.

ZCP świadczy kompleksowe usługi opracowania, programowania oraz wdrożenia dedykowanych rozwiązań informatycznych dla sektora transportowego.

Spółka poinformowała także, że ZCP powinna mieć dodatni wpływ na wyniki grupy.

Po transakcji Comp wraz ze spółkami zależnymi posiada 679.639 akcji własnych, które stanowią 11,48 proc. kapitału zakładowego.

NAVI GROUP

Ponad 1500 m kw. powierzchni biurowej na wrocławskim Stadionie Miejskim wynajęła Navi Group S.A., zajmująca się zarządzaniem wierzytelnościami. Stadion Miejski w stolicy Dolnego Śląska ma prawie 9 tys. m kw. powierzchni biurowej, z czego zagospodarowanych jest 50 proc.

Jak powiedział we wtorek PAP Adam Burak, dyrektor ds. marketingu i promocji Stadionu Wrocław, niewykluczone, że do końca tego roku całość powierzchni biurowej na stadionie będzie zagospodarowana.

PKN ORLEN

PKN Orlen analizuje możliwość przejęcia 11 licencji od Marathon Oil Poland - poinformował prezes Orlenu Jacek Krawiec cytowany przez agencję Bloomberg.

Marathon Oil to kolejny podmiot, który wycofuje się z projektów dotyczących poszukiwań gazu z łupków w Polsce. Podobną decyzję podjęły wcześniej ExxonMobile i Talisman Energy.

PPG

Platinum Properties Group, notowana na rynku NewConnect spółka deweloperska, zadebiutuje na rynku równoległym warszawskiej GPW we wtorek 25 czerwca - poinformowała giełda w komunikacie.

Do obrotu na GPW zostanie wprowadzone 200 mln akcji serii A, 200 tys. akcji serii B, 1,75 mln akcji serii C, 417,08 mln akcji serii D oraz 21,52 mln akcji serii E.

Platinum Properties Group w marcu poinformowała o sprzedaży w ofercie publicznej 21.512.751 akcji serii E. Cena emisyjna akcji PPG została ustalona na 0,35 zł. Spółka zapowiadała, że po zakończeniu oferty publicznej będzie starała się o przeniesienie notowań z NewConnect na rynek regulowany GPW.

SPEEDUP INNOVATION/ XEVIN INVESTMENTS

Milion złotych przeznaczy trzech inwestorów na rozwój UsabilityTools - unikatowego narzędzia, dzięki któremu można sprawdzić czy serwis internetowy jest przyjazny użytkownikom, czy łatwo się z niego korzysta i jak szybko użytkownicy mogą znaleźć na stronie informacje, których szukają.

Jak poinformowała w imieniu inwestorów Monika Synoradzka, związany z Poznaniem fundusz SpeedUp Innovation przeznaczy na rozwój projektu 400 tys. zł, Xevin Investments wniesie wkład o wartości 400 tys. zł, a spółka zależna od Xevin Investments - Cube Group wniesie wkład o wartości 200 tys. zł. Dofinansowanie zostanie wypłacone w dwóch transzach.

W nowopowstałej spółce SpeedUp Innovation i Xevin Investments objęły po 16 proc. udziałów, a 8 proc. udziałów należy do Cube Group.

"Pieniądze zostaną przeznaczone na zintensyfikowanie sprzedaży i marketingu, dopracowania narzędzia w taki sposób, aby w pełni odpowiadało ono potrzebom klientów i otwarcie biura zagranicznego, najprawdopodobniej w USA" - podała Synoradzka. Jak podkreśliła, w Polsce nie ma innej firmy, która oferuje podobne rozwiązanie.

Z UsabilityTools korzysta kilkaset firm z Polski i zagranicy - głównie duże firmy z branży IT.

Twórcy platformy do zdalnego badania użyteczności liczą, że dzięki dofinansowaniu staną się jednym z większych dostawców usług w obszarze zdalnych testów użyteczności na arenie międzynarodowej.

"Nasz produkt przeznaczony jest dla właścicieli stron e-commerce, osób zajmujących się konwersją oraz specjalistów z branży user experience - powiedział Bartosz Mozyrko, jeden z twórców narzędzia.(PAP)

kam/ morb/ osz/ gsu/ asa/ kwa/ rpo/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)