Asseco Poland chce w 2014 roku walczyć o utrzymanie marż na poziomach z 2013 roku, ale m.in. w związku z coraz większą presją klientów na ceny będzie to trudne - poinformował Rafał Kozłowski, wiceprezes Asseco Poland.
_ - Chcielibyśmy w tym roku walczyć o utrzymanie marż, ale jest coraz większa presja klientów na ceny więc jest to coraz trudniejsze _ - powiedział dziennikarzom Kozłowski.
_ - Dodatkowo są kontrakty, na które ponieśliśmy nakłady, a nie będą one jeszcze w fazie pełnej realizacji, co ma oczywiście wpływ na ich rentowność _ - dodał.
W 2013 roku rentowność brutto na sprzedaży grupy spadła o 2 punkty procentowe do 24,7 procent, a rentowność operacyjna spadła o 1,4 punktu procentowego do 10,4 procent.
Zysk operacyjny grupy Asseco w 2013 r. zmniejszył się do 610,5 mln zł z 651,8 mln zł. Kozłowski zwraca jednak uwagę, że wynik jest o około 80 mln zł niższy przez amortyzację produktów i programów opcyjnych z zakupu innych spółek, a oczyszczony zysk operacyjny byłby na poziomie 706,6 mln zł wobec 755,7 mln zł przed rokiem.
Negatywnie na rentowność Asseco wpłynęła w minionym roku m.in. konieczność dokonania 28 mln zł odpisu na projekt ŚKUP. Jak wyjaśnił wiceprezes większość tej kwoty to odpis prac merytorycznych, a nie na spodziewane kary umowne.
Kozłowski poinformował, że negatywnie na rentowność w 2013 roku wpłynęło m.in. przygotowanie, w tym zwiększenie zatrudnienia, to świadczenia kontraktu dla Orange, jak również przygotowanie do nowego kontraktu w ZUS.
ZOBACZ, co na nowym forum internauci piszą o spółce Asseco Poland i o pozostałych spółkach z GPW
Negatywny wpływ na wyniki w 2013 roku miał wpływ m.in. odpis wartości bonów Prokomu Investment w wysokości 14,3 mln zł. Asseco w ramach rozliczeń z Prokomem przejęło jednak większość udziałów w spółce Park Wodny Sopot i liczy, że po potwierdzeniu wyceny będzie mogło rozwiązać całość lub część rezerwy.