Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Bilet za 49 euro. W Niemczech zaczyna się szał

19
Podziel się:

W całych Niemczech od 1 maja działa bilet miesięczny za 49 euro pozwalający na przejazdy transportem lokalnym - autobusami, tramwajami, metrem - oraz pociągami lokalnymi i regionalnymi. Nowy bilet na maj kupiło już ponad trzy miliony osób - informuje stowarzyszenie niemieckich firm transportowych (VDV).

Bilet za 49 euro. W Niemczech zaczyna się szał
Niemiecki minister transportu Volker Wissing reklamuje ogólnokrajowy bilet kolejowy za 49 EURO (Licencjodawca, SeanGallup)

"Dobrej podróży z biletem Deutschlandticket! Cieszy mnie wielkie zainteresowanie tym ważnym projektem modernizacyjnym. To prosta i niedroga oferta, która czyni transport publiczny bardziej atrakcyjnym i pomaga nam osiągnąć cele klimatyczne" - napisał kanclerz Olaf Scholz na Twitterze w poniedziałek rano.

Nowym biletem może być zainteresowanych nawet 16 mln spośród 84 mln mieszkańców Niemiec - szacuje VDV.

Za 49 euro będą jeździć po całym kraju

Program Deutschlandticket jest dofinansowany przez budżet federalny oraz władze krajów związkowych. Uzgodnienie mechanizmu jego finansowania było przedmiotem wielomiesięcznych debat i opóźniło wprowadzenie nowego biletu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Na strefie euro korzystają głównie Niemcy? To wielki mit

Głównym celem programu jest zachęcenie pasażerów do korzystania z transportu publicznego, co ma pozytywnie przełożyć się na środowisko, a także uczynienie go bardziej przystępnym cenowo, by przynieść ulgę w czasach rosnącej inflacji.

Deutschlandticket jest uznawany za kontynuację wprowadzonego latem 2022 r. biletu miesięcznego na koleje regionalne i lokalne za 9 euro. Z tej obowiązującej przez czerwiec, lipiec i sierpień oferty skorzystało wówczas 52 mln pasażerów, a zainteresowanie przerosło możliwości przewoźników - przypomina agencja AFP.

- Spodziewamy się wzrostu popytu, ale stopniowego, nie nastąpi on nagle 1 maja, to inna sytuacja niż w zeszłym roku, gdy bilet za 9 euro obowiązywał tylko trzy miesiące - powiedziała Evelyn Palla z zarządu kolei Deutsche Bahn. Dodała, że największego zainteresowania Deutschlandticket należy się spodziewać w dużych aglomeracjach z gęstą siecią transportu publicznego.

Organizacje zajmujące się ochroną środowiska obawiają się, że nowy bilet może jednak nie przekonać zbyt wiele osób do trwałej przesiadki z samochodów do autobusów i pociągów - zauważa agencja dpa. Niska cena biletu to tylko jeden z czynników, ważna jest też dobra oferta i regularne połączenia - zaznaczają ekolodzy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(19)
Gosc
rok temu
Dlaczego u nas nie moga to zrobic ,u nas wiecej by ludzi korzystaly bo mozna pojechac w kazdy zakatek.Pociag to eko i zarobek nie wykozystuje sie tego a sezon majowy rozpoczety.
jaja jak bere...
rok temu
ha ha ha w 2022 za 9euro w 2023 juz 49euro w 2024 pewnie po 99euro
DDR
rok temu
No zaczyna się taki szał że DB jest już na skraju upadku przez te genialne pomysły rządowych ekologistów
pppttw
rok temu
Za trzy lata szał się skończy już teraz niemieckie koleje płacz, że nie mają na naprawę infrastruktury kolejowej, za trzy lata ppociągi pospadają z torów bilety nie pokryją kosztów napraw.
pppttw
rok temu
Za trzy lata szał się skończy już teraz niemieckie koleje płacz, że nie mają na naprawę infrastruktury kolejowej, za trzy lata ppociągi pospadają z torów bilety nie pokryją kosztów napraw.