Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Niemieckie drogi były dla Polaków symbolem. Dziś popadają w ruinę

43
Podziel się:

W ostatnich latach stan infrastruktury drogowej w Niemczech znacznie się pogorszył - donosi dziennik "Tagesspiegel". Niemieckie autostrady, który były dla Polaków niedoścignionym symbolem zachodniego dobrobytu, dziś wymagają w wielu miejscach remontu.

Niemieckie drogi były dla Polaków symbolem. Dziś popadają w ruinę
Bundesautobahn A12 (Bloomberg via Getty Images, Bloomberg)

Infrastruktura drogowa w Niemczech stale się pogarsza. Drogi, tory i mosty niszczeją, a renowacja nie postępuje wystarczająco szybko - pisze dziennik "Tagesspiegel".

Dane Federalnego Ministerstwa Transportu wyciągnięte na wniosek stowarzyszenia Sarah Wagenknecht Alliance (BSW), wskazują, że łącznie 7112 km pasów autostradowych uznano za wymagające renowacji.

Badanie stanu dróg przeprowadzone zostało w sezonie 2021/22. Kiedy ostatni raz analizowano warunki techniczne infrastruktury w sezonie 2017/18, liczba ta wynosiła 5797 kilometrów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kiedyś "Made in Germany" to był synonim kiepskiej jakości - Krzysztof Domarecki w Biznes Klasie

Spore problemy dotyczą również mostów autostradowych, Federalne Ministerstwo Transportu liczbę obiektów do remontu oszacowało na co najmniej 8 tys. Zaznaczyło jednak, że w latach 2021–2023 w sumie zrealizowanych zostało 510 modernizacji.

"Tagesspiegel" wskazuje również na degradację sieci kolejowej, która również była dumą Niemiec. Liczba mostów kolejowych, które trzeba gruntownie przebudować, wzrosła z 1089 do 1160 w latach 2021–2023.


Zasięg linii kolejowych wymagających pilnego remontu wzrósł w tym samym okresie z 17 529 do 17 636 km - wylicza niemiecki dziennik.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(43)
Radek
4 tyg. temu
U nas też tak wkrótce będzie. Na razie autostrady i ekspresówki są nowe i mamy ich coraz więcej. A co potem? Utrzymanie kosztuje. Tymczasem: wprowadzić opłaty? NIE! Podnieść podatek? NIE! No to skąd wziąć pieniądze? Z pustego i Salomon nie naleje…
Web
miesiąc temu
Kto je niszczy polskie i nie tylko tiry którzy nie płacą za autostrady i podatków to nie ma co się dziwić
Max
miesiąc temu
To racja ale coś tam remontują non stop jeśli chodzi o najlepsze drogi to są zdecydowanie w Holandii
Leśny ludek
miesiąc temu
Co za głupoty, to w Polsce autostrady po roku użytkowania są krzywe i dziurawe. Duża częśćNiemieckich autostrad była budowana przez Adolfa i dopiero.teraz wymagają modernizacji. Taka trwałość jest niemożliwym marzeniem dla obecnych wykonawców szczególnie w Polsce,niestety!!!
LidlczyBiedro...
miesiąc temu
Cud inżynierii udostępniony światu całkowicie za darmo. Pouczanie mistrza świata, który stoi w prawdzie o sobie. Nie podoba mi się ta narracja!
...
Następna strona