Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|

Duża obwodnica Warszawy. Zaczynają się prace przygotowawcze

12
Podziel się:

Rozpoczęły prace analityczne dotyczące budowy drogi A50 - tzw. Dużej Obwodnicy Warszawy - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie analiza wskazująca na optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic miasta oraz miejsca ich możliwych powiązań z istniejącymi drogami.

Obecna obwodnica stolicy w ciągu tras S2 i S8 już teraz w szczytach natężenia ruchu jest bardzo mocno obciążona
Obecna obwodnica stolicy w ciągu tras S2 i S8 już teraz w szczytach natężenia ruchu jest bardzo mocno obciążona (LUKASZ SZCZEPANSKI/REPORTER)

Ruszyły prace analityczne dotyczące budowy drogi A50 - tzw. Dużej Obwodnicy Warszawy - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.

- W ciągu kilku lat Warszawa będzie miała swoją pełną obwodnicę, ale już dziś wiemy, że ona nie wystarczy - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - Dlatego przygotowujemy się do budowy tzw. trasy A50, czyli dużej obwodnicy Warszawy, która będzie przebiegać kilkadziesiąt kilometrów od stolicy.

Duża obwodnica Warszawy tzw. duży ring warszawski ma zostać ukończony przed oddaniem do użytkowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli do 2027 roku.

Analiza, którą rozpoczęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych, to pierwszy etap prac planistycznych, który ma pokazać najkorzystniejsze warianty nowej drogi. Po wybraniu najlepszego z nich GDDKiA zacznie przygotowywać Studium Korytarzowe, czyli dokładny plan przyszłej drogi.

- W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie analiza wskazująca na optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic miast - mówi wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz. - Uwzględnione zostanie również skomunikowanie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym - podkreśla.

Oglądaj też: Obwodnica odciąży Poznań

Obecna obwodnica w ciągu tras S2 i S8 już teraz w szczytach natężenia ruchu jest bardzo mocno obciążona. Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w 2015 r. zanotował na moście Grota Roweckiego średnio ponad 140 tys. pojazdów. Czasami, natężenie dochodzi nawet do 200 tys. Tłoczno robi się także na zachodnim wylocie z Warszawy i zachodnio-południowej obwodnicy w ciągu drogi S2, przypomina resort.

Aktualnie GDDKiA opracowuje Studium Korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 Toruń - Płock - S7 (Nowy Dwór Mazowiecki) - S8 (Wołomin). W założeniu jeden z fragmentów drogi S10 ma stanowić północną obwodnicę stolicy, stając się elementem dużej obwodnicy Warszawy, podsumowano w materiale.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(12)
Hiob
6 lat temu
2052. I omijamy warszawę. Szerokim łukiem. Podobno ma się łączyć z Zakopianką i Centralnym Lotniskiem.
bercik
6 lat temu
Zamiast obwodnicy lepiej zbudować mur wokół Warszawy na wysokość 10 m. I tylko z dwoma bramami, bez specjalnego zezwolenia nikogo nie wypuszczać.A stolicę przenieść do Krakowa.
Ghj
6 lat temu
Polskie autostrady z dwoma pasami ruchu w jednym kierunku to jakiś źart.! Powinno być co najmniej trzy!!!!
Giteusz
6 lat temu
Od 6 lat rozliczam się z podatnik info. i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Ba! Co roku jakoś to wszystko staje się szybsze. Kiedyś potrzebowałem na to jakichś 10 minut, a po kilku latach czas skrócił się do 5 minut. Aż się boje, co będzie za 4 lata ! PIT w minutę?! Mam nadzieję.
oscar
6 lat temu
Nie trzeba siedzieć i czytac jakichś zawiłych przepisów. Wszystko jest ułatwione w podatnik info. Wszystko, co trzeba wpisać podpowiada Ci podatnik info. Tak szybko chyba nigdy nie roziczyłem PITa.