.
O wynikach branży poinformował Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego."Pierwsze półrocze to był wyjątkowo dobry czas dla branży piwowarskiej. Chcielibyśmy, by ta tendencja się utrzymała, alet rzyprocentowy wzrost w skali roku to byłby bardzo dobry wynik" - mówi Paweł Sudoł, prezes ZPPP.
Zdaniem prezesa Sudoła, na dobre wyniki sprzedaży w I półroczu wpłynęła nie tylko dobra pogoda, ale też polepszająca się sytuacja ekonomiczna kraju i zwiększenie popytu w czasie mistrzostw świata w piłce nożnej.
Według wcześniejszych szacunków branży, w całym 2006 roku sprzedaż piwa może wzrosnąć o 2-3 proc. w porównaniu do 30,27 mln hektolitrów sprzedanych w 2005 roku.
Według danych ZPPP, w II kwartale tego roku eksport piwa wyniósł 135 mln hektolitrów, a w I półroczu 270 mln. Oficjalny import w II kwartale wyniósł 30 mln hektolitrów, a w I półroczu 60 mln.
Większość piwa, które sprzedano w II kwartale i w I półroczu stanowiło piwo w butelce (52 proc.), 39 proc. to piwo puszkowe, a 9 proc. piwo beczkowe.