Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Najwięcej wydatków na reklamę żywności

0
Podziel się:

Wydatki na reklamę w mediach w okresie od stycznia do końca października tego roku wyniosły 8,41 mld zł. W tym czasie najwięcej wydano na reklamę żywności, a największym reklamodawcą był Unilever

- wynika z danych MediaMonitoring.

Po dziewięciu miesiącach tego roku wydatki na reklamę w mediach wyniosły 7,51 mld zł.

Telewizja ma wciąż największy udział w pozyskiwaniu reklam. W ciągu 10 miesięcy tego roku sięgnął on 63,09 proc., podczas gdy udział prasy wyniósł 29,06 proc. Najmniej pieniędzy z budżetów na reklamę trafiło w tym czasie do radia (7,85 proc.).

W stosunku do wyników po dziewięciu miesiącach tego roku po dziesięciu miesiącach wzrósł udział telewizji kosztem pozostałych segmentów. Po październiku udział telewizji w torcie reklamowym wynosił 60,81 proc., prasy 31,02 proc., a radia 8,17 proc.

W rankingu najbardziej reklamowanych sektorów na koniec października za wydatkami na reklamę żywności, które w ciągu dziesięciu miesięcy wyniosły łącznie 1,985 mld zł, na kolejnych miejscach pod względem wielkości budżetów reklamowych znalazły się: telekomunikacja (883,8 mln zł), rozrywka i kultura (857,7 mln zł), środki do pielęgnacji ciała (851,5 mln zł) i sprzedaż (755,5 mln zł).

Po dziewięciu miesiącach na pierwszym miejscu była także żywność, a za nią znajdowały się: telekomunikacja, środki do pielęgnacji ciała, rozrywka i kultura oraz sprzedaż .

Po dziesięciu miesiącach w gronie największych reklamodawców znajdowały się: Unilever (240,6 mln zł), Procter & Gamble (225,4 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (200,2 mln zł), Centertel (196,6 mln zł) i Polkomtel (192,5 mln zł).

Po trzech kwartałach w gronie największych reklamodawców poza Unileverem na pierwszym miejscu, znaleźli się kolejno: Procter & Gamble, Polska Telefonia Cyfrowa, Polkomtel i Centertel.

Projekt MediaMonitoring koordynowany jest przez SMG/KRC i obejmuje dane z AGB Polska (telewizja), Agory (prasa) i CR Media (radio).

Dane o wydatkach na reklamę nie obejmują rabatów.

reklama
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)