s Kolejny przełom w genetyce

s Kolejny przelom w genetyce

TYTUŁ AGENCJA GODZ. CZAS
s Kolejny przełom w genetyce IAR2r 12 16:25 1:38
s Kolejny przełom w genetyce

W Paryżu oraz kilku innych stolicach swiata
opublikowano informacje dotyczące odczytania kodu
genetycznego ludzkiego genomu.

s Kolejny przelom w genetyceTYTUŁ AGENCJA GODZ. CZAS s Kolejny przełom w genetyce IAR2r 12 16:25 1:38 s Kolejny przełom w genetyce s Kolejny przełom w genetyce W Paryżu oraz kilku innych stolicach swiata opublikowano informacje dotyczące odczytania kodu genetycznego ludzkiego genomu. Odkrycie to, które jest wynikiem prac badawczych dwóch rywalizujących ze sobą grup naukowców, uważane jest za przełom w genetyce. Genom to podstawowy zespół chromosomów jądra komórkowego zawierający zespół genów, nazywany także wielką księgą ludzkiego życia. Według informacji przekazanych opinii publicznej w Paryżu i w kilku innych stolicach na świecie oraz zamieszczonych na łamach dwóch renomowanych pism naukowych 'Science' i 'Nature', badaczom z prywatnego ośrodka amerykańskiego i z międzynarodowej grupy finansowanej z kasy kilku państw udało się odkryć, iż ludzki genom, który występuje w dwóch milionach jak na razie zidentyfikowanych odmian, nie zawiera więcej niż trzydzieści tysięcy genów, znacznie mniej niż początkowo
sądzono. Jest to liczba zaledwie dwukrotnie wyższa od liczby genów w genomie muszki. Według naukowców to nie geny lecz białko jest odpowiedzialne za złożoność organizmu człowieka. Mimo że wiele pytań pozostaje jeszcze bez odpowiedzi, odczytanie genetycznego kodu genomu pozwoli na opracowanie skutecznej formy walki z takimi chorobami, jak cukrzyca, choroba Alzheimera czy Parkinsona - uważaja naukowcy. Odczytanie genomu zajęło naukowcom 10 lat. Badania toczyły się w atmosferze wzajemnej niechęci obydwu ośrodków i oskarżeń o stosowanie nienaukowych metod. 16:23 12/02/2001

gospodarka