Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Robert Kędzierski
Robert Kędzierski
|
aktualizacja

Pokłócili się na wizji o CPK i lotnisko w Modlinie. "Moim zdaniem jest zagrożone"

53
Podziel się:

- Moim zdaniem CPK jest zagrożone - stwierdził na antenie Polsat News ł Maciej Wilk, były wiceprezes LOT i prezes stowarzyszenia "Tak dla CPK", wskazując na komunikaty rządu sugerujące budowę lotniska dopiero w 2032 czy 2035 roku oraz "szereg ruchów prowadzących do uniemożliwienia tego projektu".

Pokłócili się na wizji o CPK i lotnisko w Modlinie. "Moim zdaniem jest zagrożone"
CPK, Centralny Port Komunikacyjny (CPK)

Czy rozbudowa Lotniska Chopina i Lotniska w Modlinie zamiast realizacji CPK to dobry pomysł? W trakcie programu "Lepsza Polska" nadawanego na antenie telewizji Polsat goście Doroty Gawryluk dyskutowali nad przyszłością Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zdania ekspertów były podzielone.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: CPK powstanie? Konkretne słowa ministry

CPK nie powstanie? Eksperci i politycy spierali się w telewizji

Barbara Czerniawska z fundacji Inlegis, administrator grupy "Nie dla projektów CPK w całej Polsce", zwróciła uwagę na "kakofonię informacyjną" oraz "przedziwne wzmożenie w mediach społecznościowych". Jak wskazała, głosy krytykujące CPK pojawiają się często na kontach z niewielką liczbą obserwujących. Z kolei Marcin Horała, poseł PiS i były pełnomocnik rządu ds. CPK, podkreślił, że politycy z różnych stron sceny politycznej są w stanie uznać, iż budowa nowego lotniska jest dobra dla Polski.

Mikołaj Wild, były prezes zarządu spółki CPK, wyraził obawy co do zarządzania projektem. - Brak profesjonalizmu jeżeli chodzi o komunikację, jest tylko tym, co wychodzi na zewnątrz - stwierdził. Jak zauważył, "od stycznia nie są podejmowane kluczowe decyzje w projekcie", a "działania tak krytyczne jak pozyskanie inwestora zdają się utknąć w martwym punkcie".

Marcin Święcicki, były prezydent Warszawy i polityk PO, pochwalił natomiast decyzje rządu o rozwoju Lotniska Chopina i Lotniska w Modlinie. Jego zdaniem rozbudowa Okęcia, aby zwiększyć przepustowość z 20 do 30 mln pasażerów, wymagałaby 2 mld zł, podczas gdy w przypadku CPK koszt obsługi 10 mln pasażerów to 12 mld zł. Święcicki zwrócił też uwagę na koszty dla mieszkańców Warszawy związane z dojazdem na lotnisko oddalone o 37 km od centrum miasta.

Okęcie i Modlin to za mało?

Odmienną ocenę przedstawił Maciej Wilk, były wiceprezes LOT i prezes stowarzyszenia "Tak dla CPK". - Moim zdaniem CPK jest zagrożone - stwierdził, wskazując na komunikaty rządu sugerujące budowę lotniska dopiero w 2032 czy 2035 roku oraz "szereg ruchów prowadzących do uniemożliwienia tego projektu". Wilk podkreślił, że dyskusja o CPK to "manifestacja nowej, społecznej aspiracji", szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce ambitnych projektów infrastrukturalnych.

Były wiceprezes LOT zaznaczył, że rozwój Okęcia do 28 mln pasażerów i Modlina do 8-10 mln "nie jest żadnym rozwiązaniem", gdyż prognozy Urzędu Lotnictwa Cywilnego mówią o 45 mln pasażerów w aglomeracji warszawskiej w 2040 roku.

- Jedyną drogą do zapewnienia Polsce łączności lotniczej ze światem jest hub lotniczy z prawdziwego zdarzenia - podkreślił.

Kontrowersje wokół Modlina

Marcin Święcicki bronił lotniska w Modlinie, wskazując na jego szybki rozwój od uruchomienia w 2012 roku. Jak zauważył, port ten "został zablokowany przez poprzednie rządy". Mikołaj Wild ripostował, że lotnisko przynosiło straty, a ruch "był wygenerowany poprzez pompowanie pieniędzy do irlandzkich kieszeni", nawiązując do umów z Ryanairem.

Maciej Wilk wyraził oburzenie opinią Święcickiego o "wielkim sukcesie w Modlinie".

Przepraszam, na zawał serca zaraz tu zejdę, bo Modlin przepalił 300 milionów złotych z pieniędzy podatników przez ostatnie 10 lat i wszystko to przepompował do kieszeni Ryanaira - stwierdził były wiceprezes LOT - stwierdził.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(53)
Blizna1
2 tyg. temu
Barbara Czerniawska nie powinna brać udziału w tej dyskusji, jeśli już to grzecznie siedzieć na miejscu dla publiczności . Wynika to z opisu z jej własnej strony o niej samej. Kompletny brak elementarnej wiedzy na taki temat jak budowa CPK.
Lol
2 tyg. temu
Tak prezes jakieś fundacji to tylko się ośmieszyła. Kogo polsat zaprasza. Kobieta nie ma podstawowej wiedzy o funkcjonowaniu portów lotniczych.
Herr donat
2 tyg. temu
Ta kobieta prezes to faktycznie oderwana od rzeczywistości beż podstaw merytorycznych. Jak tacy ludzie są u władzy jak ona i ten były prezydent to ten kraj cofnie się w rozwoju o dekady.
Rybka
2 tyg. temu
Tu chodzi o to żeby ,Warszawiacy mogli bez jakich kolwiek kosztów mogli korzystać z lotniska-zeby se mogli dłużej pospać ,reszta ich nie interesuje-ja muszę dojeżdżać do najbliższych okolo 70 km i żyłka mi żadna jeszcze nie pękła.37 km do lotniska to mozna od biedy na rowerze dojechać.A jeszcze z takiego lotniska to warszawka ma kapitalny podatek i tu jest pies pogrzebany.ten hub musi powstać ,bo bedziem tysiące lat za Europa.
Iwona
2 tyg. temu
CPK można budować pod Radomiem lub Modlinem a nie ciagle nowe lotniska rozbudowa a skąd kasa ludzie już ledwie zipią od podatków a tu trzeba sporo włożyć pieniędzy w nowe lotnisko Już zbudowana mierzeja jaki daje dochód zeby to samo nie było z nowym lotniskiem
...
Następna strona