Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Huawei CBG Polska liczy na do 40% wzrostu w tym roku wobec 400 mln euro w 2017

0
Podziel się:

Warszawa, 08.06.2018 (ISBnews) - Huawei Consumer Business Group Polska (Huawei CBG Polska) liczy na 30-40% wzrostu przychodów w tym roku wobec ok. 400 mln euro w 2017 r., poinformował dyrektor zarządzający w Polsce Jefferson Zhang. Koncern zmienia strategię marketingową w Polsce i zaczyna promować w kampanii również nowe modele, które nie są flagowcami koncernu (seria Y).

Huawei CBG Polska liczy na do 40% wzrostu w tym roku wobec 400 mln euro w 2017

"Mieliśmy ok. 400 mln euro przychodów w ub.r. i liczymy na 30-40% wzrostu w tym roku" - powiedział Zhang na spotkaniu z dziennikarzami.

Jak wskazał, ok. 65% przychodów to kanał operatorski, reszta to "open market". Smartfony stanowią 90% przychodów w segmencie B2C.

Prezes Huawei CBG w regionie CEE i Nordic Yanmin Wang ocenił, że bieżący rok to "wielki rok dla Huawei".

"Po serii flagowców chcemy dostarczyć więcej serii modeli w średnich segmentach z dobrą technologia znaną z naszych flagowców. Wprowadzamy serię Y z bardzo dobrą ceną. Potrzebujemy go w swojej ofercie i jest znaczący popyt na te modele. Będziemy realizować aktywność marketingową z naszymi partnerami na open market" - dodał Wang.

Według słów przedstawicieli koncernu, w Polsce Huawei CBG dysponuje ponad 50 mln euro łącznego budżetu marketingowego.

Dyrektor marketingu Huawei CBG Polska Dorota Haller wskazała, że świadomość marki koncernu (awareness) w Polsce rośnie stałe i według badań 90% Polaków zna markę Huawei, znajomość (familiarity) wynosi 75%, a rozpoznawalność (consideration) na poziomie 38% i firma będzie "walczyć, aby rosnąć na tym wskaźniku".

"Robimy teraz coś, czego nie było wcześniej. Z serią Y ruszamy z kampanią ATL produktu, który nie jest flagowcem. Wcześniej nie komunikowaliśmy w takiej skali produktu, który jest w kategorii: dzieci, młodzież, osoby starsze. Idziemy zatem w młodzież i zabawę - to element zmiany strategii marketingowej. Nie ma w tej kampanii naszego ambasadora Roberta Lewandowskiego"- podkreśliła Haller.

Seria Y2018 to modele z ekranem fullview, Androidem 8.0, rozszerzoną pamięcią, trzema slotami na karty (w tym 1 na SD). Jak zaznaczyli przedstawiciele koncernu, seria Y będzie "uzbrojona jak najbardziej software'owo, wykorzystując ich możliwości".

Przed mistrzostwami świata w piłce nożnej koncern szykuje również dalsze aktywności marketingowe z Robertem Lewandowskim.

"Strategia z nim fenomenalnie się sprawdza. Klienci rozumieją korelacje strategiczną miedzy nim a marką Huawei. To, że jesteśmy liderem rynku to zasługa m.in. współpracy z Lewandowskim" - podkreśliła Haller.

Huawei zanotował w kwietniu najlepsze wyniki sprzedaży w historii firmy w Polsce, osiągając prawie 36% udziału w rynku smartfonów pod względem liczby sprzedanych telefonów i prawie 34% pod względem ich wartości.

"Po kwietniu byliśmy liderem rynku w Polsce zarówno pod względem ilości, jak i wartości sprzedanych smartfonów. Wierzymy, że seria Y umocni nas na tej pozycji" - podsumował Zhang.

Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)