Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MWL
|

Fabryka Tesli pod Berlinem może zrewolucjonizować montaż aut. To duże wyzwanie dla Volkswagena

51
Podziel się:

Tesla w swojej fabryce pod Berlinem może być w stanie wyprodukować auto elektryczne w 10 godzin, tymczasem Volkswagen w fabryce w Zwickau potrzebuje na to ponad 30 godzin — pisze Forsal.pl.

Fabryka Tesli pod Berlinem może zrewolucjonizować montaż aut. To duże wyzwanie dla Volkswagena
VW potrzebuje 30 godzin na złożenie jednego samochodu. Tesla chce skrócić ten czas trzykrotnie. (Zdj. ilustracyjne) (Adobe Stock, TRAIMAK.BY)

Jak pisze portal, dyrektor wykonawczy Volkswagena wyraził obawę, że takie przyspieszenie tempa prac na linii montażowej Tesli w fabryce pod Berlinem może zagrozić miejscom pracy w koncernie z Wolfsburga.

Sekret usprawnienia procesu produkcji samochodów ma tkwić w wykorzystaniu specjalnych maszyn — o długości naczepy i wysokości piętrowego domu — do wytwarzania przednich i tylnych części nadwozia pojazdu z pojedynczych kawałków metali. "Zrealizowanie tego celu pozwoliłoby na oszczędność czasu i pieniędzy, zmniejszenie wagi pojazdu, a dzięki temu wydłużenie dystansu, który mógłby pokonywać elektryczny samochód" - czytamy.

Zobacz także: Zasnął za kierownicą pędzącej Tesli. Nagranie z akcji amerykańskiej policji

Produkcja samochodów. W fabryce Tesli pod Berlinem szykuje się rewolucja

"Tesla ma możliwość całkowitego przeprojektowania procesu produkcji samochodów oraz funkcjonowania fabryk" – ocenił Adam Jonas, czołowy analityk ds. motoryzacji z Banku Morgan Stanley, cytowany w artykule.

Na początku roku Elon Musk napisał na Twitterze, tłumacząc innowacyjny charakter nowych rozwiązań w fabryce Tesli:

Dzięki naszym potężnym maszynom odlewniczym jesteśmy w stanie dosłownie wytwarzać pełnowymiarowe samochodowy w taki sam sposób, jak dziś tworzy się samochody-zabawki.

W fabryce Tesli pod Berlinem ma się zmieścić osiem takich urządzeń. Posłużą do wytwarzania dwóch największych elementów Modelu Y — przedniej i tylnej części nadwozia. "Każda z nich będzie składała się tylko z jednego kawałka metalu. Dla odmiany obecny Model 3, jeśli chodzi o tylne podwozie, składa się z 70 części metalu" - pisze forsal.pl. Portal podkreśla, że maszyny te nie są wynalazkiem Tesli. Firma Elona Muska kupiła je od włoskiego producenta Idra Group.

Fabryki Tesli w Szanghaju oraz we Fremont w Kalifornii mają przejść te same zmiany technologiczne za około dwa lata, gdy nowa technologia zostanie już sprawdzona – napisał w październiku ub.r. Elon Musk.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(51)
Kowalski
3 lata temu
Czyli Tesla będzie jednorazowa, w przypadku kolizji element nie do naprawy ani wymiany auto na śmietnik i znowu stawki ubezpieczenia do góry bo ktoś pokryje strarty ubezpieczalni.
Pytam
3 lata temu
Ciekawe jak zaczną padać akumulatory w tych "wspaniałych" elektrykach kto je będzie jadł ???
.I..
3 lata temu
A już myślałem, że zaczną lepej płacić pracownikom żeby nie musieli zebrac pod lidlem.
Lukas
3 lata temu
Najlepszą w tej chwili opcją są hybrydy..😉
olopatolo
3 lata temu
Ale za obniżkę kosztów produkcji odpowiada zatrudnienie polskiego personelu który za stawkę minimalna pracuje po 12 h 6 dni w tygodniu.... Firma pozwoliła zmienić im ubrania robocze na kombinezony ....z tradycyjnych pasiaków oświęcimskich .
...
Następna strona