Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Polacy nie chcą już niemieckich diesli. Niemcy gorączkowo je sprzedają

379
Podziel się:

Niemcy spieszą ze sprzedażą swoich diesli, a Polacy chętnie je odkupywali. Do czasu, bo wymagania polskich kierowców już się zmieniają – pisze dziennik niemiecki dziennik "Die Welt".

Do tej pory sprzedawcy nadzieję pokładali w polskim rynku, gdzie co roku importuje się średnio milion pojazdów
Do tej pory sprzedawcy nadzieję pokładali w polskim rynku, gdzie co roku importuje się średnio milion pojazdów (Fotolia, Kara/Fotolia.com)

Niemcy gorączkowo sprzedają swoje diesle, niektóre wręcz za grosze – pisze dziennik "Die Welt” w swoim internetowym wydaniu.

Dla właścicieli diesli i dealerów samochodowych kupcy są na wagę złota. Do tej pory nadzieję pokładali w polskim rynku, gdzie "co roku importuje się średnio milion pojazdów – a większość z Niemiec” – zaznacza dziennik. Od razu jednak warszawski korespondent gazety Philipp Fritz dodaje, że niemieccy sprzedawcy "nie powinni robić sobie zbyt wielkich nadziei”. "Powoli również kierowcy w Polsce stają się ostrożni” – pisze.

Nie stawiać na diesle

Dziennikarz "Die Welt” zapytał o diesle w warszawskich salonach samochodowych. W jednym z nich usłyszał, że popyt na diesle "jest już zaspokojony”, a "zakazy dla diesli w niemieckich miastach nie mają żadnego wpływu na działalność” polskich dealerów samochodowych. Ci z kolei nie zauważają spadku cen, choć ok. 70 proc. samochodów nabywają na niemieckim rynku.

"Die Welt” cytuje warszawskiego dealera Przemysława Vonaua, który odradza stawianie w Polsce na diesle, nawet jeśli "cieszą się one jeszcze wielkimi względami kupujących”. - Między Gdańskiem a Krakowem mnożą się już zastrzeżenia co do silnika wysokoprężnego – tłumaczy dziennikarzowi.

Smog w miastach i na wsiach

Korespondent "Die Welt” pisze też o świadomości Polaków odnośnie zanieczyszczenia powietrza. "W czasie grudniowego szczytu klimatycznego w Katowicach często informowano o złej jakości powietrza w Polsce. Z 50 europejskich miast o najwyższym poziomie zanieczyszczenia aż 33 znajduje się w Polsce“ – pisze niemiecki dziennik. Następstwem jest smog w mieście i na wsi. I choć „przyczyną jest głównie spalanie węgla w gospodarstwach domowych, powoli rośnie świadomość, że i diesle mają w tym swój udział”.

Przeciętnie 13 lat

Dziennik nadmienia, że zakazy ruchu dla diesli nie są jeszcze w Polsce przewidziane, ale w przyszłości nie można ich wykluczyć.

- Jedno jest pewne: wymagania polskich kierowców wzrosły. Wprawdzie wciąż jeszcze jeżdżą najstarszymi pojazdami w UE – przeciętnie 13 lat liczy auto w Polsce – ale "niska cena" i "niezawodność" nie zaspokajają już klientów – stwierdza 'Die Welt”. Lepiej, by niemieccy dealerzy nie liczyli za bardzo na to, że swoje stare diesle będą mogli sprzedać do Polski – konstatuje dziennik.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Deutsche Welle
KOMENTARZE
(379)
Jacek
5 lata temu
Od 2006r. Diesle spełniają normy EURO 4. Czyli mogą wjeżdżać do praktycznie wszędzie. A po tej dacie wprowadzono normy EURO 5 i 6. Zatem proszę nie kłamać !!!
Rychu
5 lata temu
Ja mam traktor na akumulator orze w polu jak glupi. I jelcza na akumulator.
Tomo
5 lata temu
Ludzie nie kupują diesla bo to diesel tylko szukają oszczédności , gdyby było ich stać jeździli by hibrydami .
fala
5 lata temu
Tak sprzedają już zuzyte diesle bo państwo oferuje im duże dopłaty i systematycznie rozbudowuje infrastrukturę - stacje ładowania. W Polsce jeszcze długo tego nie bedzie i spokojnie dislem bedzie można wjęźdżać do miast.
adi
5 lata temu
Oczywiście diesel nie jest ekologiczny ale zwrócić należy uwagę że większość diesli osobowych to samochody w miarę nowoczesne, z filtrami. Jak się to ma do autobusów Państwowej Komunikacji Samochodowej. Autobusy za którymi tumany czarnych spalin ciągną się na całej trasie, że oddychać nie można. Moim zdaniem powinni zacząć od swojego podwórka, następnie ukarać cwaniaków z wyciętymi filtrami a na końcu przekonać do wymiany diesli tych którzy dbają o sprawność swoich aut i jeżdżą zgodnie z normami dopuszczonymi do użytkowania.
...
Następna strona