Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|
aktualizacja

Statek napędzany wiatrem wypłynął na głębokie wody. Rewolucja i powrót do korzeni

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
54
Podziel się:

Specjalne żagle zamontowano na masowcu firmy Cargill, który wypłynął w pierwszy rejs z Singapuru do Brazylii. To stosowane od wieków w żegludze rozwiązanie może być rewolucyjne w XXI w. Dzięki energii wiatrowej może zostać zmniejszona emisja gazów cieplarnianych.

Statek napędzany wiatrem wypłynął na głębokie wody. Rewolucja i powrót do korzeni
Pyxis Ocean jest napędzany wiatrem (cargill.com, Materiały prasowe)

"Przemysł morski generuje niemal 3 proc. światowych emisji CO2. Nasila się więc presja inwestorów i grup ekologicznych, aby przyspieszyć proces dekarbonizacji w sektorze transportu morskiego. W tym celu branża wykorzystuje różne technologie, w tym napęd na amoniak i metanol, aby zrezygnować z bardziej zanieczyszczającego środowisko paliwa bunkrowego" - czytamy w serwisie obserwatorlogistyczny.pl.

Dlatego firma Cargill postawiła na kojarzące się z żeglugą żagle. Przez stulecia okręty napędzała siła wiatru, co zmieniło się wraz z silnikami diesla oraz parowcami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Świat walczy z ociepleniem klimatu. Co może zrobić Polska? Najważniejsze obszary

Od parowca do żagli

Podejmujemy ryzyko. Nie ma gwarancji, że będzie to opłacalne. Jednak to od nas zależy, aby pokazać przemysłowi, co jest możliwe i mieć nadzieję, że przekonamy więcej osób do zaufania tej technologii - zaznaczył w rozmowie z Reutersem Jan Dieleman z firmy Cargill.

Jak podkreśla obserwatorlogistyczny.pl. mowa o statku Pyxis Ocean, w którym zamontowano skrzydła żaglowe sięgające 37,5 m. Cargill liczy, że uda się zaoszczędzić na paliwie i ten rejs wyznaczy kierunek na przyszłość.

Wydajność żagli WindWings będzie ściśle monitorowana w nadchodzących miesiącach. Projekt WindWings współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach inicjatywy CHEK Horizon 2020. Branża liczy, że dzięki nowym/starym rozwiązaniom znacząco uda się zdekarbonizować istniejące statki.

Statek ma zacumować w Danii, gdzie trafi ładunek ze zbożem. Po testowym rejsie Pyxis Ocean uda się na Atlantyk.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(54)
nikt
7 miesięcy temu
To pokazuje na jak niskim poziomie znajduje się ludzkość , jak nic Mad max i Flinstonowie , a wszędzie się słyszy o postepie technologicznym , ten postęp to chyba zmierza do średniowiecza , a dwudziesty pierwszy wiek , to era romantyzmu , gdzie są myślący ludzie - nie ci co myślą, że myślą, lecz Ci co tworzą , trzeba rozwijać technologie np. Fluell cell , czy inne tego typu , to jest pole do popisu .
Papaj
9 miesięcy temu
Wcześniej niż żagle, do wprawiania w ruch statków morskich stosowano wiosła. Może to być następny pomysł na dekarbonizację transportu morskiego 😁😁😁
Bogdan
9 miesięcy temu
Kolejne bagno z Japonii. Po koleji od dwudziestego wieku. Atak na amerykańską bazę wojskową daje początek drugiej wojny światowej w Azji. Efekt 5 milionów zabitych w Azji. Niezawodna technika Japonii? Dlaczego postawiono elektrownię atomową na tak silnym sejsmicznie terytorium? Efekt ? Zniszczona elektrownia atomowa. A obecnie napromieniowaną wodę z tejże elektrowni atomowej pompują do oceanu !!!! Gratulacje za niszczenie ludzkości dla Japonii.
sus
10 miesięcy temu
O ile dobrze pamiętam to w latach 80-tych świnoujska ,,Odra" kombinowała z żaglami na ,,Mieczniku"
Wynalazek ?
10 miesięcy temu
A jak nie będzie wiatru ? To co ? na prunt jeszcze nie wymyślili ? Na morzu ładował by się od piorunów burzy 🤪 !
...
Następna strona