Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Lidl przestrzelił z podbojem Stanów. Nie tak to miało wyglądać

26
Podziel się:

Plany były ambitne, ale wykonanie okazało się dużo gorsze. Niemiecka sieć chciała w ubiegłym roku otworzyć za Oceanem 100 sklepów, a skończyło się na 47. W tym roku właściciele Lidla mocno zrewidowali plany ekspansji i przyznają się do błędu.

Rozwój Lidla za Oceanem nie wychodzi tak, jak życzyliby tego sobie właściciele.
Rozwój Lidla za Oceanem nie wychodzi tak, jak życzyliby tego sobie właściciele. (PIOTR ZAJAC/REPORTER/EAST NEWS)

O "rozczarowującej sprzedaży" Lidla w USA pisze "Spiegel Online". Prezes Schwarz Gruppe, do której należy Lidl, zapowiada teraz "skorygowanie błędu".

Młode zespoły odpowiedzialne za ekspansję często wybierały złe lokalizacje, a budowane sklepy były zbyt duże. W efekcie dwa miliardy euro, które firma miała przeznaczone na rozruch biznesu w Ameryce, nie wystarczą.

Zobacz także: Zobacz też: Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków

Dlatego w tym roku gigant ma już skromniejsze plany. Zamierza otworzyć tylko 20 nowych sklepów w USA.

Dla porównania - jak pisaliśmy przy okazji zapowiedzi amerykańskiej ekspansji - w 26 krajach Europy Lidl ma około 10 tys. sklepów. Przynoszą one roczne obroty na poziomie 64,4 mld euro.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(26)
waeee
6 lat temu
Bojkot niemieckich nieuczciwych handlowców. Bravo!!!
Kloss
6 lat temu
Działalnośc niemieckich firm Lidl, Aldi Kaufland powinna być zakazana ze względu na dotacji z EU!!!
Hans kloss
6 lat temu
Powinno zakazać działalności sklepom niemieckim. To nie ma nic wspólnego z handlem wolnym. Ekspansja dotowana przez EU. Bojkotujmy sklepy niemieckie Lidl Aldi Kaufland!!! Kto tak myśli to plusa!
esu
6 lat temu
A cała ta ekspansja za nasze podatki, które wpłacamy do UE i dodajemy do podatków niemieckich tylko po to żeby można było dawać dotację Lidlowi w Polsce, który dzięki niej eliminuje konkurencję małych polskich sklepów szybciej niż zrobiłby to bez dotacji.
polski klient
6 lat temu
gdyby nie francuskie sieci hipermarketów które w latach 90-tych weszły do Polski (Auchan, Geant, Carrefour, Leclerc, InterMarche) to nasz rodzimy polski nieudolny i pazerny handel zjadłby nas żywcem windując takie ceny zaporowe jak dla wroga, przerabialiśmy to jeszcze w latach 80-tych na własnej skórze doświadczając braku towarów, wysokich cen, sprzedawania spod lady, po znajomości,opryskliwej obsługi. A wszystkim tym co krzyczą "kupuj polskie" odpowiadam: przecież w tych zagranicznych marketach to kupuję polskie, tam są same polskie towary, obcych to jest śladowa ilość
...
Następna strona