Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Mniejsze wydatki reklamowe w lutym

0
Podziel się:

Łączne wydatki na reklamę w telewizji, radiu, gazetach i magazynach w lutym 2004 roku wyniosły 757,3 mln zł i były niższe niż w lutym 2003 roku o 2,5 proc..

Łączne wydatki na reklamę w telewizji, radiu, gazetach i magazynach w lutym 2004 roku wyniosły 757,3 mln zł i były niższe niż w lutym 2003 roku o 2,5 proc. - wynika z przesłanych w czwartek PAP danych firmy badawczej Expert Monitor.

Natomiast w stosunku do stycznia tego roku wydatki na reklamę w lutym były wyższe o 8 proc.

W lutym 2004 roku wydatki na reklamę w telewizji wyniosły prawie 440 mln zł, czyli o 4,3 proc. mniej niż w lutym 2003 roku i o 22 proc. więcej niż w styczniu 2004 roku.

Przychody stacji radiowych z reklam w lutym 2004 roku wyniosły 71,3 mln zł i wzrosły o 26,8 proc. w stosunku do lutego 2003 roku oraz o 14 proc. w stosunku do stycznia tego roku.

"Luty był miesiącem wzrostu przychodów gazet ogólnopolskich i regionalnych. Wydatki (na reklamę) wzrosły o około 8 mln zł (7,3 proc.) w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniosły 116,4 mln zł" - napisał Expert Monitor w komunikacie.

"Zanotowaliśmy duży, ponad 24,1-proc., wzrost wydatków w porównaniu z lutym 2003, jednak wzrost ten w dużej części wynika z rozszerzania monitoringu" - dodano.

Firma badawcza podała też, że w lutym tego roku rynek magazynów osiągnął przychody z reklam w wysokości 120,1 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 27,1 proc. a w stosunku do stycznia 2004 roku o 13,5 proc.

"Tak dobry wynik częściowo jest skutkiem zwiększenia ilości monitorowanych tytułów" - podał Expert Monitor.

W lutym 2004 roku do telewizji wpłynęło 58,2 proc. wszystkich kwot wydanych na reklamę w mediach (rok wcześniej 64,7 proc.), do stacji radiowych 9,4 proc. (7,9 proc.), gazet 16,5 proc. (14,2 proc.), a do magazynów 15,9 proc. (13,3 proc.).

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku wydano na reklamę w telewizji, radiu, gazetach i magazynach 1,4 mld zł, czyli o 9,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2003 roku.

Wydatki te są wyliczone na podstawie danych cennikowych netto i nie uwzględniają indywidualnie negocjowanych rabatów.

reklama
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)