Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Negocjacje w sprawie ex-Daewoo-FSO przedłużone

0
Podziel się:

Negocjacje o podziale udziałów w NSC, spółce, która ma powstać na bazie części majątku Daewoo-FSO, oraz warunków wejścia inwestora do tej spółki zostały przesunięte do 23 września

- poinformował wiceminister gospodarki Maciej Leśny.

'Została powołana grupa ekspertów, która ma negocjować szczegóły. Ta grupa jest umocowana do przeprowadzenia negocjacji z Roverem lub innym inwestorem, jeśli taki się zgłosi. Ma czas do 23 września' - powiedział w piątek PAP Leśny.

WZA Daewoo-FSO Motor SA zgodziło się warunkowo na początku lipca na wniesienie do new small company (NSC), w zamian za udziały, majątku o wartości od 1,157 mld zł do 1,331 mld zł. Powołanie NSC, która będzie kontynuować produkcję, ma uchronić żerańską firmę przed upadłością.

Akcjonariusze zgodzili się również na zbycie udziałów w NSC na rzecz wierzycieli Daewoo-FSO w zamian za wygaszenie zobowiązań spółki w części lub w całości.

Wejście w życie decyzji NWZA zależało jednak od spełnienia konkretnych warunków, m.in. od uzgodnienia przez przyszłych udziałowców struktury udziałów w NSC. Ustalone miały też zostać z przyszłym inwestorem warunki jego udziału w nowej spółce. Wejście do NSC negocjuje brytyjski MG Rover.

Wszystkie te warunki miały być spełnione do 23 sierpnia, a informacja o tym przekazana ministrowi Skarbu Państwa. Minister miał potwierdzić spełnienie warunków do 30 sierpnia. W przeciwnym wypadku uchwała wygasa.

'Następna uchwała może to zmienić poprzez reasumpcję poprzedniej. Tak też zrobimy' - powiedział Leśny, dodając, że WZA Daewoo-FSO w tej sprawie odbędzie się 24 września.

'24 września, jeżeli wynegocjowane zostaną warunki wejścia Rovera lub innego inwestora, zaakceptuje to WZA, a do 30 września Skarb Państwa' - powiedział.

Wiceminister poinformował też, że MG Rover postawił warunek wejścia do NSC od początku istnienia tej spółki, a nie, jak chciała strona koreańska, aby negocjacje na temat udziału w niej inwestora odbyły się dopiero po powołaniu NSC.

Leśny nie powiedział, jak dokładnie zostaną podzielone udziały w NSC.

'Podział udziałów zatwierdzi WZA. Do ostatniej chwili wszystko jest możliwe' - powiedział.

Podział udziałów mają uzgodnić Skarb Państwa, Daewoo Motor oraz kredytodawcy: banki polskie (BIG BG SA, Bank Handlowy, BPH PBK SA, ING Bank Śląski, Pekao SA, Kredyt Bank) oraz koreańskie (The Export-Import Bank of Korea i Korea Export Insurance Corporation). Mają oni też uzgodnić sposób spłaty zadłużenia przez Daewoo-FSO.

Skarb Państwa ma 9,19 proc. Daewoo-FSO Motor SA, a Daewoo Motor 88,67 proc.

Według wstępnych danych strata Daewoo-FSO Motor SA w 2001 roku zmniejszyła się do 790 mln zł z 2 mld 28 mln zł w 2000 roku.

Daewoo-FSO jest zadłużone na 591 mln zł w sześciu polskich bankach. Oprócz tego jest winne 653 mln zł koreańskiemu K-EximBankowi i 3,053 mld zł koncernowi Daewoo Motor.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)