Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poprawa nastroju konsumentów w lutym

0
Podziel się:

W lutym poprawiły się nastroje konsumenckie i wzrosła skłonność do zakupów

- wynika z badań optymizmu konsumenckiego przeprowadzonych przez Ipsos-Demoskop.

Wskaźnik optymizmu konsumentów w lutym wzrósł o 5 pkt., do 79 pkt. Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 11 pkt., do 71 pkt., a wskaźnik skłonności do zakupów wzrósł o 1 pkt., do 84 pkt. Był to już drugi z kolei miesiąc lekkiego wzrostu skłonności do zakupów.

'Tak znacznej poprawie nastrojów pomogło przede wszystkim przedstawienie rządowego programu gospodarczego' - napisali w komentarzu do badań analitycy Ipsos-Demoskop.

Rząd przyjął w końcu stycznia program gospodarczy, który zakłada ułatwienia dla przedsiębiorstw i znalezienie znacznych środków na inwestycje w budownictwie i infrastrukturze, przede wszystkim w budownictwie autostrad. 'Jakkolwiek gospodarczy program rządu nieco częściej oceniany jest negatywnie niż pozytywnie, to jednak wśród osób, które mają o programie dobre zdanie poziom nastrojów jest wyraźnie wyższy (WOK: 96 pkt.), niż wśród osób, które oceniają program rządu negatywnie (62 pkt.)' - napisano w komentarzu.

Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK może przyjmować wartości od 0 do 200 punktów.

Badanie przeprowadzono między 8 a 11 lutego na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2 proc. na poziomie ufności 0,95.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)