Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Prawie 10 mld zł na reklamę

0
Podziel się:

Wydatki na reklamę w mediach w okresie od stycznia do końca listopada tego roku wyniosły 9,52 mld zł. W tym czasie najwięcej wydano na reklamę żywności, a największym reklamodawcą był Procter & Gamble

Prawie 10 mld zł na reklamę

- wynika z danych MediaMonitoring.

Po dziesięciu miesiącach tego roku wydatki na reklamę w mediach wyniosły 8,41 mld zł.

Telewizja ma największy udział w uzyskiwaniu reklam. W ciągu 11 miesięcy tego roku sięgnął on 63,34 proc., podczas gdy udział prasy wyniósł 28,8 proc. (dzienniki miały 15,35 proc. rynku, a magazyny 13,45 proc.). Najmniej pieniędzy z budżetów firm na reklamę trafiło w tym czasie do radia (7,87 proc.).

W listopadzie, w stosunku do wyników za październik, udziały poszczególnych mediów były na zbliżonych poziomach.

W rankingu najbardziej reklamowanych sektorów w końcu listopada na kolejnych miejscach pod względem wielkości budżetów reklamowych, za wydatkami na reklamę żywności, które w ciągu 11 miesięcy wyniosły łącznie 2,24 mld zł, znalazły się: rozrywka i kultura (974,2 mln zł), telekomunikacja (972,1 mln zł), środki do pielęgnacji ciała (950,1 mln zł) oraz sieci i placówki sprzedaży (854,1 mln zł).

Po 10 miesiącach 2003 roku na pierwszym miejscu była także żywność, a za nią znajdowały się: telekomunikacja, rozrywka i kultura, środki do pielęgnacji ciała i sprzedaż.

Po 11 miesiącach w gronie największych reklamodawców znajdowały się: Procter & Gamble (254,25 mln zł), Unilever (252,2 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (224,09 mln zł), Centertel (216,9 mln zł) i Polkomtel (211,7 mln zł).

Po październiku w gronie największych reklamodawców poza Unileverem, który zajął pierwsze miejsce, znalazły się kolejno: Procter & Gamble, Polska Telefonia Cyfrowa, Centertel i Polkomtel.

Projekt MediaMonitoring koordynowany jest przez SMG/KRC i obejmuje dane z AGB Polska (telewizja), Agory (prasa) i CR Media (radio). W związku z tym, iż został on rozpoczęty w tym roku, brak jest danych porównawczych w stosunku do ubiegłego roku.

Dane o wydatkach na reklamę nie obejmują rabatów.

reklama
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)