Rozpoczyna się kampania "Czyste Informacje", której celem jest zwalczanie ukrytej reklamy. W ramach kampanii zostaną przeprowadzone badania socjologiczne i odbędą się konferencje naukowe.
Ukryta reklama jest zdaniem Rafała Szymczaka ze związku firm Public Relations dość powszechna w Polsce. Dotyczy publikowania materiałów, za które zapłacił zleceniodawca, o czym czytelnik, widz czy słuchacz nie jest informowany i nie wie, że ma do czynienia z reklamą czy tekstem sponsorowanym.
Patronat nad kampania "Czyste Informacje" objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Joanna Wrona z Urzędu podkreśliła, że wynika to ze statutowych celów urzędu.
Profesor Jerzy Olędzki z Uniwersytetu Warszawskiego podkreśla, że mimo iż za ukrytą reklamę odpowiadają reklamujące się firmy, to na dziennikarzach spoczywa największa odpowiedzialność za prezentowanie niezweryfikowanych informacji .
Profesor Olędzki powiedział, że odbiorcy powinni starać się porównywać informacje z różnych mediów. Powinni też interweniować w redakcjach, gdy mają podejrzenie, że dany artykuł czy program nie jest rzetelny.