Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Sprzedaż samochodów w Polsce bije rekordy pomimo problemów z CEPiK-iem. Kupują głównie firmy

25
Podziel się:

Polski rynek nadal zdecydowanie zdominowany jest przez zakupy flotowe. Jak policzył Samar, aż 67,9 proc., czyli nieco ponad dwie trzecie rejestracji nowych samochodów przypada na firmy.

Liderem polskiego rynku niezmiennie jest Skoda.
Liderem polskiego rynku niezmiennie jest Skoda. (Arkadiusz Ziolek/ East News)

Problemy z działaniem wprowadzonego w listopadzie nowego systemu CEPiK nie zaszkodziły w osiągnięciu rekordowo wysokiej liczby rejestracji nowych samochodów w zeszłym miesiącu. Jak policzył instytut Samar, w listopadzie zarejestrowano w Polsce 41 234 samochody osobowe, z czego około dwie trzecie kupiły firmy.

Z danych Samaru wynika, że listopadowy wynik rejestracji nowych samochodów okazał się o 1,7 proc. wyższy niż w październiku oraz o blisko 11 proc. lepszy niż w listopadzie rok temu.

Sprzedaż nowych samochodów w ciągu 11 miesięcy osiągnęła już poziom 437 297 sztuk, co oznacza, że rynek wchłonął już o 64,8 tys. samochodów więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku.

Według szacunków instytutu, sprzedaż samochodów osobowych w Polsce w ciągu 12 miesięcy wyniesie 490 tys. sztuk, czyli przebije rekordowy wynik 468 tys. sztuk z 2000 roku.

Zobacz także: Wideo: czym będą jeździć Polacy za 10 lat?

Polski rynek nadal zdecydowanie zdominowany jest przez zakupy flotowe. Jak policzył Samar, aż 67,9 proc., czyli nieco ponad dwie trzecie rejestracji nowych samochodów przypada na firmy.

Warto zaznaczyć, że w Polsce - podobnie jak w całej Unii Europejskiej - od kilku lat sprzedaż nowych samochodów liczy się na podstawie pierwszych rejestracji w wydziałach komunikacji.

Z tego powodu rzeczywiste dane o sprzedaży są zakłócone przez zjawisko reeksportu. Mamy z nim do czynienia w sytuacji, gdy samochody są kupowane w kraju, gdzie obowiązują niższe ceny, a następnie wysyłane do nabywcy w innym kraju.

Według Samaru przeszło co dziesiąte auto kupowane w Polsce nie jest przeznaczone dla krajowego odbiorcy. Instytut szacuje, że na reeksport trafiło od początku roku aż 48,5 tys., czyli nieco ponad 11 proc. kupionych w polskich salonach samochodów.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(25)
WYRÓŻNIONE
SzoFer
7 lat temu
Obywatele nadal jeżdżą "nówkami" z cofniętymi licznikami.
Olo
7 lat temu
Czyli po odliczeniu reeksportu i zakupów firm, mało co kupili zwylki polacy.
hhhhhhhhhhhhh...
7 lat temu
Prawda to jest,odkad wprowadzono 500+.ogrodki na naszym podworku zaslane sa wrakami aut 25cio letnimi.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (25)
Dariusz
7 lat temu
wczoraj na firmę wziąłem 6 nowych tivoli używane nie wchodziły w grę. Na wyprzedażach w miarę ceny były.
pincet
7 lat temu
"Kupują głównie firmy" widac dobrobyt pracowników?
aatika2
7 lat temu
Cholera nie znalazłem tego haczyka.
tom
7 lat temu
Najwiecej Kupuja za Pieniadze Podatnika
asdasdasdasd
7 lat temu
zeby si nagle nie okazalo ze orlen i inni nie wymienaja sobie flot na nasz koszt... a pewnie tak bylo... sam po swojej firmie raczej widze ze jest strach i zpauzowanie wszystkiego co mozna bylo... kazdy trzyma reke na pulsie i czeka na moment do ucieczki z biznesem za granice... 2018 to moze byc upadek Polski... i czlowiek bedzie zyl w strachu..
...
Następna strona