Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wstępne projekty rozbudowy Okęcia zostaną podane do 23 sierpnia

0
Podziel się:

Koszt budowy terminalu szacowany jest na 300 mln USD. Jego przepustowość wyniesie 6,5 mln pasażerów rocznie.

Sześć konsorcjów zakwalifikowanych do pierwszego etapu przetargu na budowę nowego terminala na warszawskim lotnisku Okęcie przedstawi do 23 sierpnia wstępne projekty - poinformowała we wtorek PAP rzeczniczka PPL.

'Do 23 sierpnia firmy zakwalifikowane do pierwszego etapu przetargu mają złożyć wstępne projekty rozbudowy warszawskiego lotniska. W pierwszym etapie nie oczekujemy ofert cenowych, przedstawione będą jedynie koncepcje techniczne' - powiedziała PAP Anna Jóźwik, rzeczniczka Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL), które zorganizowało przetarg.

Dodała, że do kolejnego etapu, w którym firmy będą musiały przedstawić już oferty cenowe, przejdą trzy firmy. Nie ujawniła, kiedy nastąpi ogłoszenie wyników pierwszego etapu przetargu.

Dodała, że do pierwszego etapu przetargu zakwalifikowało się w siedem konsorcjów, ale sześć odebrało materiały z PPL: Strabag Polska sp.z o.o, Bouygues Batiment SA, Ferrovial Agroman SA, Hochtief AG, Bilflinger + Berger Bauaktiengesellschaft oraz Skanska International Civil Engineering AB.

PPL zdecydowało się na powtórzenie pierwszego etapu przetargu, który po proteście firmy Skanska został unieważniony w połowie maja. Skanska zarzucała wtedy naruszenie zasad procedury przetargowej i wyraziła wątpliwość wobec jej prawidłowości.

Protestująca firma zarzuciła ponadto, że działania komisji przetargowej były sprzeczne z zasadami obiektywizmu i równości oferentów, oraz że w toku postępowania mogło dojść do naruszenia przepisów kodeksu karnego, o czym - zdaniem przedstawicieli Skanski - świadczą toczące się postępowania przygotowawcze Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

Prokuratura prowadzi śledztwo dotyczące organizacji przetargu na budowę drugiego terminalu na lotnisku Okęcie. Śledztwo ma ustalić, czy przy organizacji przetargu doszło do przestępstwa szeroko rozumianej korupcji.

W połowie marca minister transportu zawiesił w wykonywaniu obowiązków służbowych, a następnie odwołał naczelnego dyrektora PPL Macieja Kalitę.

Jako powód tej decyzji podano m.in. utratę zaufania organu założycielskiego do dotychczasowego dyrektora oraz brak akceptacji dla sposobu zarządzania przedsiębiorstwem. Jednak prasa łączyła odwołanie Kality z nieprawidłowościami przy przetargu na budowę terminalu.

Pełnienie obowiązków naczelnego dyrektora PPL minister Jerzy Widzyk powierzył na krótki czas Włodzimierzowi Machczyńskiemu, dotychczasowemu prezesowi zarządu Portu Lotniczego Gdańsk-Trójmiasto Sp. z o.o.

20 marca na tymczasowego kierownika PPL powołany został Mieczysław Nowak, który od końca czerwca jest naczelnym dyrektorem Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze.

Przedstawiciele PPL podawali wcześniej, że prace przygotowawcze do rozbudowy mają potrwać 12 miesięcy, natomiast budowa terminalu - trzy lata. Nowy terminal powinien zostać oddany do użytku na początku 2005 roku.

Koszt budowy terminalu szacowany jest na 300 mln USD. Jego przepustowość wyniesie 6,5 mln pasażerów rocznie. Obecnie istniejący terminal, który może obsłużyć rocznie 4 mln pasażerów, ma być powiększony m.in. o specjalny sektor dla VIP-ów.

Pieniądze na rozbudowę lotniska będą najprawdopodobniej pochodziły ze środków własnych przedsiębiorstwa i kredytów. Dokładny sposób finansowania nie został jeszcze ustalony.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)