Forum Forum prawnePracy

umowa o pracę czy umowa zlecenie co wybrac?

umowa o pracę czy umowa zlecenie co wybrac?

rabbitto / 2010-01-06 00:01
Witam proszę o fachową pomoc. Aktualnie pracuję na umowe zlecenie. Dostałem własnie możliwość pracy w firmie na podstwie umowy o pracę lub umowy zlecenia-muszę wybrać. Jestem studentem 5roku. Zatem jakie korzyści materialne jak i niematerialne wynikają z poszczególnej umowy. Co jest bardziej korzystne punktu widzenia pracownika jak i pracodawcy. Pozdrawiam
Wyświetlaj:
HEnipo / 89.229.180.* / 2010-01-06 20:09
Stiudiujesz a nie wiesz jakie są różnice pomiędzy tymi umowami ? ..... Boże chroń nas od takich absolwentów
Nowa1 / 62.233.165.* / 2010-01-06 14:41
po pierwsze to na umowę przysługuje Ci urlop wypoczynkowy, na zlecenie nie..
Umowa o pracę -lata pracy liczą się do emerytury, na zlecenie nie, choć jesteś studentem to może dla Ciebie nieistotne. Na u mowę masz okres wypowiedzenie miniumum 2 tygodnie, zlecenie kończy sie i albo dadzą następne lub dowidzenia.
Co do finansów, to jako student nie pobierają z Żadnej składek, potrącają tylko zdrowotne i podatek...
kaliszak / 77.89.124.* / 2010-01-06 17:18
ale ty masz problem...naprawde tylko wspolczuc...powinienes wiedzieć bedąc takim wiadomym czlowiekiem, ze umowa zlecenie to twoj ktory dla ciebie jako pracownika jet skrajnie niekorzystny z powodow ktore wymienil kolega powyzej, to po prostu furtka dla pracodawcy, zeby nie wiazac sie z pracownikiem i nie ponosic z tgo tytulu zadnych kosztow lub w minimalnym stopniu.