Umowa na pierwszy z 5 brakujących odcinków A1 właśnie ma zostać podpisana.
Jako pierwszy odcinek autostrady z Berlina do Wrocławia po polskiej stronie, powinna być wizytówka nowoczesnej Polski. Niestety A-18 od Olszyny do węzła Krzyżowa dla gości z zachodu jest tylko dowodem na polską nieudolność, zaniedbania i bylejakość. W najbliższym czasie nic się tu nie zmieni.
Od ponad czterech lat jeździmy A2 na odcinku Warszawa - Łódź. Ciągle za darmo, choć już od 2014 r. miał rozpocząć się pobór opłat. W tym celu zbudowano bramki pod Pruszkowem, ale najwyraźniej to pieniądze wyrzucone w błoto. W skali całego kraju chodzi nawet o miliard złotych.
Pierwsze plany budowy koncesyjnej autostrady M10 łączącej Lwów z Korczową miały wejść w życie już 20 lat temu.
Za mało jest ludzi, a ceny materiałów rosną - mówi prezes Budimeksu. Rozważa wycofanie swoich ofert z kilku przetargów. To, co już spółka ma w portfelu, jest wystarczające.
Zamiast dotychczasowych dwóch, będą trzy pasy ruchu. Wojewoda wielkopolski wydał decyzję o poszerzeniu nawierzchni autostrady A2. Niestety tylko na niewielkim fragmencie.
Szlak łączący północ Europy z południem jest jednym priorytetów obecnego rządu. Problem tylko w tym, że z budową naszego odcinka Via Carpatii jesteśmy daleko w tyle. Z ok. 700 planowanych km oddano do użytku zaledwie 40 km. Gorzej wypadają tylko Rumuni.