Kolejki w sklepach bywają tak duże, a stanie w nich tak irytujące, że pewnie część z Was rozmawia o nich z rodziną przy świątecznym, suto zastawionym stole. Okazuje się, że prawdziwą przyczyną kolejek może być źle ułożony grafik pracowników. Jest narzędzie, które może to zmienić, a wymyśliła je Polka.
Kim tak naprawdę są CEOs znad Wisły, w jaki sposób trafili do branży i jak na co dzień wygląda ich praca?
4 mln zł – tyle polski fundusz bValue zainwestuje w amerykańską firmę Spinbackup. Okazuje się, że to nie wyjątek. Nasi inwestorzy coraz częściej szukają projektów poza Polską. W tym roku 69 proc. wszystkich środków poszło do firm z USA i Wielkiej Brytanii.
Finansowanie "szyte na miarę" to propozycja Banku Gospodarstwa Krajowego skierowana do spółek, które wprowadziły już na rynek produkt, ale dla dalszego rozwoju potrzebują finansowania wyższego niż 6 mln zł. Dla tych, które dopiero szukają swojej rynkowej szansy, rozwiązaniem może być partnerski program realizowany przez BGK z Izraelem.
Jednym z wyzwań stojących na drodze rozwoju start-upu jest pozyskanie kapitału. Okazuje się jednak, że korporacje bardzo chętnie inwestują w innowacje. Pojawia się jednak pytanie: Jak z nimi rozmawiać, żeby zdobyć pieniądze na sfinansowane projektu? Lekcja numer jeden: zanim zaczniesz zarabiać, zacznij słuchać.
Jest ich pięciu. Wszyscy mają biznesy internetowe, ale działają w różnych branżach. Grach, salonach urody czy w marketingu. Łączy ich to, że pochodzą z Bielska-Białej i chodzili do jednego liceum.
Aż jedna trzecia startupów daje swoim pracownikom opcje na udziały, czyli wynagradza planem akcyjnym.
Rząd pracuje nad nowelizacją prawa zamówień publicznych. Ma ułatwić twórcom dostęp do rządowych kontraktów oraz konkursów organizowanych przez państwowe spółki. Ten rynek wart jest miliardy.
Już nie 3 mln, a 1 mln zł. Tyle wyniesie maksymalny grant, jaki fundusze będą mogły przekazać autorom startupu w ramach programu Bridge Alfa. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zmieniło zasady w trakcie gry. Rynek ma kłopot, bo wiele umów już zostało zawartych.
Fryzjer czy kosmetyczka nie musi odrywać się od pracy, by odebrać telefon, otworzyć kalendarz i wpisać nowego klienta. Ten z kolei może zapisać się na wizytę nawet w środku nocy, sprawdziwszy oceny wystawione przez bywalców różnych lokali.