Ministerstwo Infrastruktury tuż przed rozpoczęciem protestu taksówkarzy podmienia projekt ustawy o transporcie – ustaliła "Rzeczpospolita". Resort zmierza przeforsować regulacje, które zablokują działanie w Polsce takim firmom, jak Uber czy Taxify.
Zatwierdzanie badania eksploracyjnego i wydanie certyfikatu podmiotu szkolącego będzie kosztowne. Resort przedsiębiorczości i technologii wprowadza nowe opłaty.
Premier Mateusz Morawiecki ogłosił nowy rządowy program Kolej+. Ma usprawnić komunikację pasażerską na poziomie międzyregionalnym poprzez inwestycje, organizację przewozów i ochronę infrastruktury kolejowej. Program w pierwszej fazie pochłonie kilka miliardów złotych, w późniejszych - dziesiątki.
Volvo dostarczy osiem miejskich autobusów hybrydowych do Leszna. Powstaną one w całości we wrocławskiej fabryce firmy, a pasażerów mają zacząć wozić po mieście w czerwcu 2019 r.
Koleje Mazowieckie oficjalnie zapowiadają podniesienie cen swoich biletów. Przewoźnik swoją decyzję uzasadnia wzrostem kosztów za wykorzystanie energii elektrycznej. W przyszłym roku ten rachunek ma być wyższy nawet o blisko 70 proc. O ile podrożeją bilety?
Głosy o konsolidacji kolei, a nawet hasła powrotu do jednego narodowego przewoźnika można wciąż usłyszeć od przedstawicieli związków zawodowych. Nie są one odosobnione. Popierają je niektórzy politycy PiS.
Aż do 43 proc. wzrosła liczba upadłości w branży transportowej. Firmy są zadłużone na ponad miliard złotych.
- Żyjesz jak pies. Dosłownie. Mieszkasz w budzie, jesz z miski i sikasz na koło - mówi Paweł, kierowca od zawsze, dobiegający obecnie pięćdziesiątki. Nie ma w tej robocie romantyzmu znanego z amerykańskich filmów. Przeciwnie. Jest wyjątkowo niewdzięczna.
50,7 mln zł na realizację planu inwestycyjnego przekaże resort przedsiębiorczości i technologii. Plan ma zwiększyć potencjał produkcyjny jednego z najstarszych zakładów produkcyjnych w Poznaniu.
Polscy kierowcy są niekwestionowanymi "królami dróg". Nieustannie rośnie ich udział w przewozach międzynarodowych w UE, ale nie ma pewności, czy polskiej hegemonii nie zaszkodzi dyrektywa o pracownikach delegowanych.