Dyżurnet.pl - działający przy NASK punkt kontaktowy ds. przeciwdziałania nielegalnym treściom w Internecie - publikuje na stronie dyżurnet.pl raport podsumowujący pierwszy rok swej działalności. Z opublikowanego raportu można dowiedzieć się, na jakie szkodliwe treści najczęściej natrafiają użytkownicy Internetu, jak wygląda procedura obsługi zgłoszenia, a także - ile z otrzymanych zgłoszeń przekazanych zostało organom ścigania.
Agencja interaktywna huevo zrealizowała nową witrynę Beaty Pawlikowskiej - znanej polskiej podróżniczki i pierwszego polskiego autora, którego książkę wydało National Geographic. Kompleksowa realizacja serwisu Oliwkowo.pl, obejmowała planowanie nowej, przyjaznej użytkownikom architektury informacji oraz kreację klimatu nieustannej podróży i wielkiej przygody, które towarzyszą twórczości Beaty Pawlikowskiej.
Z dniem 9 stycznia ruszyła kampania e-promocyjna 'DOBRZE CI SIĘ WYDAJE' przygotowana przez K2. Akcja 'Dobrze Ci się wydaje' rozpoczęła się 9 stycznia i potrwa do 20 stycznia 2006r.
Firmy SAP Polska i PKP Informatyka poinformowały o podpisaniu umowy partnerskiej, na mocy której PKP Informatyka uzyskała status Partnera SAP (SAP Service Partner). PKP Informatyka, jako spółka z Grupy PKP, świadczy usługi informatyczne w zakresie, m.in. opracowywania i wdrażania systemów informatycznych, outsourcingu informatycznego oraz serwisu technicznego sprzętu.
Firma ZETO SA w Poznaniu, specjalizująca się w świadczeniu usług outsourcingu IT w oparciu o własne Data Center, poinformowała o podpisaniu umowy z SAP Polska na mocy której została partnerem w zakresie sprzedaży i usług (Sales and Service Partner). Przedsiębiorstwo ZETO S.A. w Poznaniu będzie dostarczało rozwiązania prekonfigurowane mySAP All-in-One, oparte na technologii mySAPBusiness Suite opracowane przez IDS Scheer.
Przygotowany przez agencję serwis internetowy MD Extreme md-extreme.pl, promujący markę Mountain Dew został nominowany w kategorii 'Commerce', w której rywalizuje, między innymi, z kanadyjską stroną należącej do koncernu Honda marki Acura. Warto dodać, że Click5 jest jedyną polską agencją reprezentowaną na tegorocznym Flashforward Film Festival.
Biuro badawczo-analityczne DiS przedstawiło po raz dziesiąty edycję dorocznego raportu poświęconego informatycznym systemom bankowym w Polsce (ISB). Badania oparto na analizie infrastruktury informatycznej i wydatków 40 najważniejszych banków komercyjnych działających w Polsce w 2005 r. oraz NBP.
Portal Turystyczny Wakacje.pl uruchomił nowy serwis poświęcony turystyce krajowej. Zarząd portalu postanowił wykorzystać pozytywne notowania w sektorze polskiego hotelarstwa, wciąż rosnącą liczbę zagranicznych turystów odwiedzających Polskę oraz dynamiczny rozwój Internetu i zaoferować polskim turystom dostęp do kompletnej - wyjazdowej i przyjazdowej oferty w Sieci. Już dziś za pośrednictwem serwisu internauci mogą zarezerwować miejsca w różnego typu obiektach noclegowych oraz wczasy zorganizowane przez najlepszych touroperatorów turystyki krajowej.
TETA SA, producent oprogramowania wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem, wprowadza na rynek aplikację e-Faktury w pakiecie TETA 2000. Program umożliwia tworzenie, przechowywanie, przesyłanie i odczytywanie faktur elektronicznych, podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym.
Veracomp wyposażył system sprzedaży przez internet V-ZAM w kolejne praktyczne funkcje. 11 stycznia dystrybutor uruchomił import zamówień bezpośrednio z arkuszy Microsoft Excel oraz nowe narzędzia wyszukiwania i porównywania produktów.
Spośród wielu nagród związanych z literaturą piękną najwartościowsze są te przyznawane przez samych czytelników. Książki Wirtualnej Polski kolejny już raz mobilizuje czytelników do tego, by sami wybrali najbardziej wartościową książkę minionego roku.
Po pięciu latach obecności na rynku Travelplanet.pl SA nie zwalnia tempa rozwoju. Rok 2005 spółka zakończyła sprzedażą na poziomie 38,2 mln PLN (TTV - Total Transaction Value), co oznacza dynamikę wzrostu na poziomie 219% w stosunku do roku 2004. Doliczając do tej kwoty wartość sprzedanych bonów płatniczych na poziomie 1,99 mln PLN, łączna wartość sprzedaży przekroczyła 40 mln PLN.
Marcin Maj został Dyrektorem Zarządzającym i udziałowcem agencji interaktywnej OS3 multimedia. Od stycznia 2006 do jego zadań należy koordynowanie pracy wszystkich oddziałów agencji i wzmocnienie pozycji firmy na rynku polskim i międzynarodowym.
Firma 'Kolter' we współpracy z agencją interaktywną AMP Media kontynuuje swój rozwój w zakresie działań e-commerce. Pod koniec ubiegłego roku swoją premierę miała nowa wersja sklepu internetowego broń.pl.
W styczniu 2006 Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Polisa-Życie uruchomiło nowy serwis korporacyjny skierowany do klientów biznesowych oraz klientów indywidualnych.
Firma SAP Polska poinformowała, że firma AQUA SA przechodzi na nową i najszerszą wersję zestawu rozwiązań SAP Business Suite w celu jeszcze lepszego zarządzania firmą w obszarze finansów, kadr i płac, prowadzonych inwestycji oraz obsługi klienta.
Przychody QAD Polska, dostawcy systemów wspomagających zarządzanie wzrosły w 2005 r. o 18%. W lutym br. spółka zamknie rok finansowy 2005 kwotą 38 milionów złotych. W ubiegłym roku polski oddział QAD stał się ośrodkiem koordynującym działania korporacji w regionie Europy Centralnej i Wschodniej. Firma pozyskała 12 nowych klientów i zrealizowała 38 projektów wdrożeniowych. W 2006 r. QAD planuje wzrost przychodów o 20% i pozyskanie ponad 80 klientów w regionie CEE. Centrum kompetencyjne QAD planuje także zatrudnienie nowych pracowników.
W ciągu ostatnich kilku tygodni K2 uruchomiła trzy nowe serwisy internetowe dla firm Coca-Cola, Delecta i Danone.
Polska Agencja Prasowa oraz netPR.pl - dostawca rozwiązań internetowych dla branży public relations - udostępniły nową usługę polegającą na dostarczeniu informacji prasowych z poziomu biur prasowych firm i instytucji bezpośrednio do systemu redakcyjnego PAP.
Autorskie felietony dziennikarza Krzysztofa Cibora od miesięcy cieszą się uznaniem użytkowników serwisu Wiadomości Wirtualnej Polski. Bieżące i trafne komentarze, dowcipne monologi; wszystko opatrzone osławionym już IMHO, skrótem bodaj najczęściej pojawiającym się na internetowych forach i listach dyskusyjnych.
Motorola ogłosiła podpisanie strategicznych umów z Google i Eastman Kodak Company podczas trwających od 5 do 8 stycznia Międzynarodowych Targów Elektroniki Użytkowej w Las Vegas, International CES. Dzięki rozpoczęciu globalnej współpracy miliony użytkowników telefonów komórkowych zyskają możliwość korzystania z popularnej wyszukiwarki Google. Natomiast 10-letnia umowa z Eastman Kodak Company jest zapowiedzią nowej jakości fotografii cyfrowej w telefonach komórkowych Motoroli.
Na początku stycznia ilość użytkowników portalu społecznościowego Generacja Gadu-Gadu przekroczyła 3 miliony osób.
XIV Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, to również rekord oglądalności witryny prowadzonej przez Fundację. Według wyników badania gemiusTraffic w niedzielę 8 stycznia 2006 stronę tą odwiedziło 371 693 unikalnych użytkowników, którzy dokonali łącznie 7 361 214 odsłon.
Tuż przed Świętami ukazała się trzecia w 2005 roku odsłona map systemu nawigacji satelitarnej AutoMapa z nazwami ulic w 930 miastach, 750 tys. precyzyjnych adresów i ponad 1 mln obrysów budynków.
ICsolutions, dostawca internetowych rozwiązań biznesowych, oraz producent kompleksowego systemu do zarządzania relacjami z klientami ITCube CRM, zaliczył rok 2005 do bardzo udanych.
1 698 853 użytkowników (cookies) odwiedziło w grudniu 2005 roku portal filmowy Filmweb.pl. Co więcej, w ciągu 31 dni wykonali oni 35 466 498 odsłon - wskazują wyniki grudniowego badania gemiusTraffic.
Volkswagen Poznań od poczštku grudnia prezentuje nową odsłonę swych działań w Internecie.
Pod koniec 2005 roku NASK podpisał umowy z dwiema dużymi instytucjami finansowymi. Klientem NASK została firma Provident Polska, która zdecydowała się na usługę dedykowanego dostępu do Internetu. Natomiast Dom Inwestycyjny BRE Banku zawarł z NASK kolejną umowę - tym razem na zestawienie kanału cyfrowego pomiędzy dwiema lokalizacjami.
Agencja Interaktywna Adv.pl zrealizowała w ciągu ostatnich 2 miesięcy cztery kampanie e-marketingowe. Pierwsza dla Telefonii Dialog, druga dla Hasco - Lek, promująca produkt Penigra, kolejna dla Messenger Service Stolica, Spółki UPS oraz ostatnia dla Nestle Polska, promująca markę Winiary w okresie Świąt Bożego Narodzenia.
Mateusz Kazieczko, dotychczasowy pełnomocnik w Zarządzie spółki i jeden z jej głównych udziałowców od nowego roku objął stanowisko prezesa Zarządu. Zmiany w strukturze podyktowane są dynamicznym rozwojem firmy i potrzebą skoordynowania działań w nowopowstających projektach.