Na skutek awarii systemu w Pekao S.A. klienci banku mają podwójnie zaksięgowane wypłaty, których dokonywali w ostatnią środę (27.11). Rzeczniczka banku zapewnia, że do końca dnia nadpłacone pieniądze wrócą na konta.
Do redakcji Money.pl od rana dzwonią zaniepokojeni klienci banku, którzy informują o tym, że z ich kont zniknęło dwa razy więcej pieniędzy.
_ - W minioną środę czyli 27 listopada, pobrałem w bankomacie Pekao 2 tysiące złotych. Dzisiaj zorientowałem się, że wypłata ponownie została zaksięgowana na moim koncie - powiedział nam jeden z zaniepokojonych czytelników. Jak powiedział w podobnej sytuacji znalazła się jego żona. - Dzwoniłem do banku, a tam usłyszałem, że sprawa jest wyjaśniana - _ dodał zdenerwowany.
Bank potwierdza, że sprawcą kłopotów jest awaria systemu.
- _ Pracujemy nad jej usunięciem _ - zapewnia Katarzyna Karpiuk, rzeczniczka prasowa Pekao SA. - _ Podwójne księgowanie w tej chwili już nie ma miejsca. Problem dotyczy wypłat dokonanych tylko 27 listopada. Obiecuję, że do końca dnia wszystkie nadpłacone pieniądze wrócą na konta. _
Rzeczniczka banku nie chciała powiedzieć, ile osób ucierpiało na skutek awarii. Za to na stronie internetowej Pekao S.A. pojawił się komunikat:
_ Szanowni Państwo _
_ Informujemy, że w związku z podwójnym księgowaniem części transakcji zrealizowanymi kartami do rachunku, wszyscy Klienci, na których rachunkach nastąpiło podwójne zaksięgowanie operacji, otrzymają automatyczny zwrot pobranych środków w dniu dzisiejszym. Nie muszą Państwo składać reklamacji, proces zwrotu środków będzie automatyczny. _
_ Przepraszamy za niedogodności _
_ Bank Pekao S.A. _
Czytaj więcej w Money.pl