Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Podatki w Unii znów rosną

0
Podziel się:

Obciążenie podatkami w UE jest o 13 punktów procentowych większe, niż w USA i Japonii.

Podatki w Unii znów rosną

Obciążenie podatkami w Unii rosło przez pierwszą połowę ubiegłej dekady, osiągając maksimum w roku 2000. Od tego roku rozpoczął się stopniowy spadek obciążeń fiskalnych, który jednak zakończył się w roku 2005.

Unia pozostaje obszarem wysokich, a w dodatku znów rosnących obciążeń fiskalnych - wynika z opublikowanego przez Europejski Urząd Statystyczny (EUROSTAT) i Dyrektoriat Generalny ds. Podatków i Unii Celnej w Komisji Europejskiej raportu "Trendy podatkowe w UE: 1995-2005".

_ W roku 1995 ogólny ciężar podatkowy dla 27 państw UE wyniósł 39,7 proc. PKB i wzrastał do poziomu 41 proc. w roku 2000. Między rokiem 2000 a 2004 spadł do poziomu 39,2 proc a w roku 2005 ponownie wzrósł do 39,6 proc. PKB. _ Nieco mniejsze obciążenia występują państwach nowoprzyjętych. Wskaźnik "ogólnego ciężaru podatkowego", obliczany jako proporcja wartości podatków i składek ubezpieczenia społecznego ogółem do wartości PKB, wyniósł w Polsce 34,2 procent w roku 2005, w stosunku do 39,6 procent w całej UE.

Jednak i w Polsce obciążenie podatkowe wzrasta. W 2005 roku wyniosło o 1,6 punktu procentowego więcej, niż w roku poprzednim.

Średni unijny poziom opodatkowania konsumpcji oraz kapitału wzrósł we Wspólnocie Europejskiej w 2005 r. do odpowiednio, 22,1 proc. (z 21,6 proc.) oraz 27,3 proc. (z 25,3 proc.), podczas gdy opodatkowanie pracy utrzymało się na podobnym poziomie.

Opodatkowanie kapitału w Polsce jest stosunkowo niskie - efektywna stawka podatku wyniosła w 2005 roku 22,2 proc, czyli o ponad 5 punktów procentowych mniej niż średnia unijna. "Nie mamy jednak wciąż powodów do pełnego zadowolenia - ten sam wskaźnik dla Estonii i Litwy wyniósł odpowiednio, 8.1% i 11.4%." - ocenia Hanna Filipczyk, Menedżer w Zespole Doradztwa Podatkowego Accreo Taxand.

Względnie niski poziom obciążenia kapitału podatkami związany jest ze stosunkowo niską, 19-procentową, stawką podatku dochodowego od działalności gospodarczej.

Najniższą stawkę maksymalną na dochody firm nakładają Bułgarzy i Cypryjczycy - 10 procent. Najwyższa obowiązuje w Niemczech - 38,7 procent.

podatki
wiadomości
baza wiedzy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)