Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Rynek faktoringu będzie nadal rosnąć

0
Podziel się:

W ubiegłym roku rynek faktoringowy w Polsce wzrósł o ponad 19 proc. Z kolei prognozy na ten w wersji bardzo ostrożnej wskazują na wzrost rzędu 8-9 proc.

Rynek faktoringu będzie nadal rosnąć
(nyul/iStockphoto)

W ubiegłym roku rynek faktoringowy w Polsce wzrósł o ponad 19 proc. i, co ciekawe, od wielu lat rozwija się w tempie szybszym niż cała gospodarka. Tendencja wzrostowa powinna się utrzymać, a firmy faktoringowe obecne na polskim rynku raczej nie będą narzekać na brak klientów. Jednocześnie, pozostanie wciąż sporo miejsca dla nowych podmiotów. Prognozy dotyczące rozwoju tej gałęzi usług w Polsce, w wersji bardzo ostrożnej, można szacować na poziomie 8-9 proc.

Bez względu na wysokość prognozowanego wzrostu PKB w Polsce w roku 2012, warto pamiętać, że faktoring to usługa wielowymiarowa sprawdzająca się zarówno w czasach prosperity, jak również w okresach spowolnienia gospodarczego. Trudno zatem się dziwić, że wielu ekspertów przedstawia bardzo optymistyczne wizje dotyczące tempa wzrostu rynku branży faktoringowej - nawet na poziomie 15-17 proc. Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż procent PKB finansowany faktoringiem w Polsce wynosi jak na razie 4 proc., podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest to ponad 10 proc.

W Polsce, według danych GUS za 2009 r., działa 1,67 mln przedsiębiorstw, z czego większość (98 proc.) to firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, których potrzeby są największe i gdzie faktoring sprawdza się najlepiej. Oczywiście wiele z nich to samozatrudnienie a z pozostałych tylko niewielka część spełnia kryteria pozwalające na korzystanie z usług faktoringowych. Niemniej firmy faktoringowe zrzeszone w ramach Polskiego Związku Faktorów obsługują łącznie ok. 4,1 tys. klientów. Świadczy to o wysokim potencjale oraz perspektywach rozwoju tego rynku.

- _ Co do produktów, w najbliższym czasie nie należy oczekiwać rewolucji. Firmy faktoringowe mają już wypracowany szeroki wachlarz usług. W okresie spowolnienia gospodarczego sprawdzić może się dokładnie to samo, co w roku 2009, czyli powrót do źródeł, jakie określają klasyczny faktoring rozproszeniowy. Myślę, że obszar, w jakim można spodziewać się ewentualnych nowinek, to usprawnienia i udogodnienia jakie może przynieść współpraca z sektorem IT odpowiedzialnym za oprogramowanie dla firm faktoringowych. W tym obszarze komfort pracy odczuć mogą przede wszystkim klienci, którzy dostają coraz ciekawsze narzędzia do analizy własnych portfeli należności obsługiwanych przez firmy faktoringowe _ – prognozuje Grzegorz Pardela, Dyrektor Handlowy Pragma Faktoring SA.

Polski rynek charakteryzuje się stosunkowo niskimi cenami w porównaniu z krajami UE. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest polityka stosowana przez wiele nowych firm w branży, które starają się przyciągnąć klientów oferując atrakcyjne ceny, niższe od rynkowych. Niewykluczone, że w najbliższym czasie nastąpi jednak powrót do poziomu cen obowiązujących w całej Europie.

Czytaj więcej w Money.pl
Faktoring to także dodatkowe opcje. Zobacz, jakie Zainteresowanie usługami pozabankowymi wynika z coraz większej wiedzy podmiotów gospodarczych o niebezpieczeństwach związanych z zatorami płatniczymi.
Jak oszacować koszty faktoringu? Przed uzyskaniem środków z takiego źródła warto sprawdzić, czy jest ono opłacalne dla naszej firmy.
Czy faktoring może poprawic bilans? Salda należności otwartych oraz należności wymagalnych i trudno ściągalnych, które pogarszają wyniki finansowe firmy można zniwelować poprzez czyszczenie bilansu.
wiadomości
druki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)