Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

W kosztach firmy rozliczysz nawet jacht

0
Podziel się:

Organy skarbowe nie zawsze jednak podzielają opinie przedsiębiorców co do zasadności zaliczenia w ciężar kosztów takiego wydatku.

W kosztach firmy rozliczysz nawet jacht
(Money.pl/Anna Kraszkiewicz)

W celu obniżenia podstawy opodatkowania, przedsiębiorcy starają się jak najwięcej z dokonywanych zakupów zaliczyć w ciężar kosztów firmy. Powinni oni przy tym wykazać, że zakup luksusowego samochodu, jachtu czy motorówki ma związek z uzyskiwanymi przychodami. Jednak organy skarbowe nie zawsze podzielają opinie przedsiębiorców co do zasadności zaliczenia w ciężar kosztów danego wydatku.

Ustawa o PIT bezpośrednio nie wymienia w katalogu wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów zakupu jachtu żaglowego, co oznacza, że nie ma zakazu zaliczania wydatków na jego zakup do kosztów uzyskania przychodów. Tak więc należy tu się posłużyć zasadami ogólnymi w celu ustalenia, czy dany wydatek będzie stanowił koszt. Zgodnie z ustawą o PIT kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów.

Zatem wskazanie związku pomiędzy zakupem jachtu, a generowanymi przychodami przez przedsiębiorstwo staje się warunkiem koniecznym, do zaliczenia wydatków na zakup jachtu do kosztów podatkowych. Nie stanowi to problemu w przypadku, gdy jacht jest bezpośrednio związany ze świadczonymi przez przedsiębiorstwo usługami. Dzieje się tak, gdy firma przykładowo prowadzi działalność gospodarczą polegającą na wynajmie jachtów, prowadzeniu kursów żeglarskich lub kursów nurkowania. W takich sytuacjach jacht jest niezbędny do prowadzenia działalności i bezpośrednio związany z uzyskiwanymi przez przedsiębiorstwo przychodami.

Kolejną możliwością zaliczenia wydatków na zakup jachtu do kosztów podatkowych jest zakwalifikowanie takiego wydatku jako kosztu na cele reklamowe. Jednak i w tym przypadku organ podatkowy może kwestionować zasadność takiego wydatku. Czasami oklejenie jachtu znakami towarowymi czy logo firmy może być niewystarczające. By uniknąć niepotrzebnych sporów należy wskazać związek takiego zakupu z prowadzoną działalnością gospodarczą lub po prostu wystąpić o interpretację podatkową do organu podatkowego.

Jednak nie zawsze można wykazać związek pomiędzy zakupem jachtu a przychodami przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji wydatki te nie będą stanowiły kosztu podatkowego. Potwierdzone to jest w jednej z interpretacji organu podatkowego (SD/415-51/03): _ Pomiędzy powstaniem lub zwiększeniem uzyskiwanego przez Pana przychodu a poniesieniem wydatków związanych z zakupem jachtu, skutera wodnego, żaglówki, motorówki czy quadu, biorąc pod uwagę zakres zgłoszonej działalności gospodarczej, trudno dopatrzyć się takiego związku, brak jest zatem podstawy do zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów w prowadzonej przez Pana działalności. Tak więc przedsiębiorstwo świadczące przykładowo usługi budowlane lub zajmujące się montażem alarmów raczej nie zaliczy zakupu jachtu do kosztów podatkowych, gdyż wydatek ten nie ma związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. _

Czytaj więcej o rozliczaniu kosztów
[ ( http://static1.money.pl/i/h/82/t78930.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/prawo/artykul/zakup;opon;mozna;rozliczyc;w;kosztach;podatkowych,49,0,921649.html) Zakup opon można rozliczyć w kosztach podatkowych Zależy to jednak od tego, kiedy zakup ten został dokonany oraz do jakiego auta opony są nabywane.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/21/t30741.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/prawo/artykul/kiedy;poczestunek;mozna;zaliczyc;do;kosztow,33,0,908833.html) Kiedy poczęstunek można zaliczyć do kosztów? Wydatki na poczęstunek serwowany w siedzibie firmy są inaczej traktowane niż rachunki za zaproszenie kontrahenta do restauracji.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/228/t84708.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/prawo/artykul/rozliczanie;darowizn;w;kosztach;uzyskania;przychodu,108,0,904556.html) Rozliczanie darowizn w kosztach uzyskania przychodu Ich odliczenie jest zasadniczo niemożliwe. Istnieje jednak wyjątek. W kosztach uzyskania przychodu można uwzględnić darowanie żywności na rzecz organizacji pożytku publicznego.

_ _

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)