Forum TechnologieNauka i wiedza

Auta zasilane wodorem. Będzie rewolucja?

Auta zasilane wodorem. Będzie rewolucja?

Money.pl / 2013-10-01 08:47
Komentarze do wiadomości: Auta zasilane wodorem. Będzie rewolucja?.
Wyświetlaj:
Miron30 / 178.43.186.* / 2014-07-31 10:00
Nie wszystkie tego typu wynalazki są zamiatane pod dywan. Nie wiem, czy słyszeliście o rządowym programie promującym ideę elektrycznej mobilności? Exeon we współpracy z Car Technology opracował przedprodukcyjną wersję samochodu elektrycznego ELV001. Pojazd przeszedł testy i został dopuszczony do ruchu drogowego. Myślę, że na razie rewolucja motoryzacji będzie szła właśnie w kierunku elektryczności.
TomKs1 / 159.245.16.* / 2014-07-21 10:08
Zasilanie aut wodorem wydaje się jedyną rozsądną alternatywą dla paliw kopalnych. Najlepsze jest to, że wodór może być zarówno wykorzystywany w normalnych silnikach spalinowych, jak i do "pokładowej" produkcji energii elektrycznej.
Sam wodór też nie jest za gratis, ale główną przeszkodą są właśnie problemy z przechowywaniem. Tradycyjne butle są ciężkie i wielkie (gorzej niż z LPG). Co jakiś czas słychać o jakiejś rewelacyjnej metodzie, ale do tej pory zawsze kończy się na jednym entuzjastycznym artykule.
Z kolei o grafenie ciągle się pisze, że świetnie nadaje się praktycznie do wszystkiego - i też ciągle brak komercyjnych zastosowań.
Mimo wszystko trzymam kciuki za naukowców z PŁ. Oby tylko nie skończyło jak z niebieskim laserem...
Nawiasem mówiąc: upowszechnienie się paliwa wodorowego spowodowałoby znaczne zmniejszenie popytu na ropę, a co za tym idzie poważne przemeblowanie na gospodarczej i politycznej mapie świata...
Grzegorz Rosiak / 83.5.2.* / 2013-10-01 10:07
To nie jest rewolucja. Auta zasilane wodorem są testowane od kilkunastu lat. Stacje wytwarzające wodór do napełniania butli są wielkości konteneru. Dobrze by było aby politechnika łódzka nie wymyślała to co jest już wymyślone. Tylko nawiązała współpracę naukową z amerykanami czy szwedami, aby rozwiązywać problemy poprawie bezpieczeństwa w używaniu wodoru w samochodach, pociągach o samolotach itp.
m.gawka / 87.205.52.* / 2014-02-20 08:33
Istotą pomysłu łódzkiego jest zastosowanie grafenu jako pułapki molekularnej na cząstki wodoru, co radykalnie obniża ciśnienie w zbiorniku i pozwala na większe "upakowanie" energii w jednostce objętości. Nie na wszystko musimy kupować technologie. Wielu polskich emigrantów jest najwybitniejszymi twórcami nowych technologii, również militarnych
jhk / 83.26.21.* / 2013-10-01 09:51
Takim wynalazcom zaraz podetną skrzydła. Bogate koncerny nie dopuszcza wynalazku który ich mógłby zrujnować.
prosto w oczy / 83.27.194.* / 2013-10-01 09:25
Będzie jak zwykle. Jakieś 2-3 lata temu trąbili że na politechnice w Lublinie opracowali metodę wytwarzania paliwa do samochodów z CO2, miała być REWOLUCJA i co? Cisza.
MaciekP 857 / 213.77.35.* / 2013-10-01 09:34
Czytałem liczne artykuły na ten temat. Prof. Nazimek stworzył model doświadczalny produkcji tego paliwa, który miał zostać przetestowany w praktyce. Do rektora Politechniki Lubelskiej przyjechał wówczas wicepremier Pawlak. Po tej rozmowie prof. Nazimka zwolniono z funkcji kierownika katedry, a sprawa paliwa dziwnie ucichła.
TomKs1 / 159.245.16.* / 2014-07-21 09:55
Mnie to wcale nie dziwi. Jak trochę poobserwować Pawlaka to nietrudno zgadnąć, dla kogo pracuje.
Inna sprawa, że produkcja paliwa z CO2 to też żadna nowość. "Tajemnica" małej popularności tkwi w tym, że jest po prostu bardzo droga.
gdfdfgg / 213.146.62.* / 2013-10-01 09:20
ile sie dowiedziałem... Ho ho
kakasiua / 194.33.72.* / 2013-10-01 09:18
A kto na to pozwoli? Zielona, kolonialna Wyspa ma być rynkiem zbytu badziewia i rezerwuarem siły roboczej a nie twórcą technologii.
drugi brzeg / 94.42.189.* / 2013-10-01 08:47
rosja żyje z eksportu gazu i ropy, jak im to odbierzecie to będzie koniec świata, nowy lenin wyznaczy kierunek na zachód i znowu jak wielokrotnie w historii było, Polska postawi barykadę czerwonej hołocie.
odsiecz wiedeńska przyniosła rozbiory / 37.128.46.* / 2013-10-01 09:24
Róża Luksemburg po Warszawskim Żeńskim Gimnazjum rozwinęła skrzydła w Szwajcarii a potem dopiero do Niemiec się przeprowadziła.

Najnowsze wpisy