Monika Mikowska
/ 93.181.169.* / 2012-05-10 23:09
Bardzo się cieszę, że Money.pl i Interaktywnie.com podjęło temat bankowości mobilnej i dostarczyło świeżych danych liczbowych z polskiego rynku.
Jednak dwie informacje powinny zostać sprostowane/ poprawione. Temat aplikacji mobilnych sama podejmowałam w lutym (http://jestem.mobi/2012/02/kto-moze-miec-bank-w-swoim-telefonie-slowo-o-dostepnosci-aplikacji-bankowosci-mobilnej/), potem realizowałam raport użyteczności bankowych aplikacji mobilnych (http://jestem.mobi/2012/03/pobierz-raport-uzytecznosci-bankowych-aplikacji-mobilnych/) i trzymam rękę na pulsie :)
Odnoszę się do dwóch zdań z Państwa artykułu:
1. "Obecnie jedenaście banków oferuje specjalne aplikacje na komórki, które na to pozwalają"
Obecnie dwanaście (nie jedenaście) banków oferuje aplikacje mobilne. Do grona dołączył w marcu br. Bank Spółdzielczy Wschowa. To mniejszy bank, lokalny, ale jednak należy zauważyć, że on również oferuje swoim klientom aplikację dostępną na kilka systemów operacyjnych.
2. "Jedynie Raiffeisen Bank i Pekao SA stworzyły swoje aplikacje na wszystkie popularne systemy operacyjne: Google Android, Symbian, Windows Phone, iOS i BlackBerry."
I poniżej w tabeli również BZ WBK ma zaznaczony Windows Phone jako system, na który jest dostępna jego aplikacja.
To poważny błąd merytoryczny - bank PEKAO i BZ WBK nie posiadają aplikacji mobilnej na system Windows Phone, a na Windows Mobile. To dwa zupełnie różne systemy operacyjne.
Pozdrawiam serdecznie!
Monika Mikowska