Forum Forum finansoweBanki

bgż optima-opinie.

bgż optima-opinie.

Żyrafa00 / 2011-11-23 15:01
Czy macie jakieś doświadczenia z tym bankiem internetowym? Jaką mają ofertę i czy w ogóle warto przenieść do nich swoje pieniądze?
Wyświetlaj:
pedro z wawy / 77.114.152.* / 2011-12-01 13:19
syf, syf, syf

ewidentnie produkt pod nazwą optima przerósł domorosłych managerów z bgż

dlaczego tak uważam?

1. przede wszystkim brak jest możliwości połączenia się z infolinią (nie uznaję czekania dłuższego niż kilka minut), na maile (wysłałem zarówno ze strony głównej jak i z poczty przy koncie) nikt nie raczy odpowiedzieć
2. częste problemy z logowaniem - po prostu nie ładują się strony (próbuję z 2 kompów i różnych przeglądarek)
3. kradną odsetki? nie naliczyły się żadne odsetki od lokat jednodniowych (założone ok godz. 14 dla jasności, gdyż po 16.30 wiem że lokat już nie uznają), nigdzie ich nie widać. w poprzednim dniu były one naliczone prawidłowo i widoczne już od rana. czy należy zlikwidować lokatę aby je zobaczyć?

o pomniejszych zastrzeżeniach już nie wspomnę, gdyż powyższe moim zdaniem dyskwalifikują tą ofertę. jedynie atrakcyjne oprocentowanie może jedynie stanowić jakąś osłodę (o ile rzeczywiście je naliczą)

ostrzegam zatem wszystkich aby dwa razy się zastanowili zanim skorzystają z tego nowego wynalazku
pedro z wawy / 77.114.152.* / 2011-12-01 14:58
proszę bardzo, przedstawiłem tylko moje wrażenia.

w międzyczasie zaksięgowali moje odsetki (czyli ewidentnie błędy systemu w optimie) lecz odpowiedzi na maile ciągle brak.
TomWawa / 217.67.215.* / 2011-12-01 10:37
PROCEDURA ROZWIĄZANIA UMOWY:

Dotarłem na szczyt frustracji! Od 18 listopada nie mam dostępu do pieniedzy a wpłaciłem ponad 100 tys.zł. Aby rozwiązać umowę trzeba iść do NOTARIUSZA (i zapłacić oczywiście) aby potwierdził pismo do banku BGŻ Optima że chcecie rozwiązać umowę. Pismo potwierdzone notarialnie trzeba wysłać do Warszawy na adres: BGŻ SA
Oddział BGŻOptima w Warszawie, al. Jana Pawła II 29 00-867 Warszawa. I TEARZ NAJLEPSZE: pieniądze zostaną przelane na rachunek powiązany w terminie 30 dni! TRZYDZIESTU! To syf!
art..s / 80.54.150.* / 2011-12-05 13:32
co ty wypisujesz do jakiego notariusz? jeśli czytasz umowę i jej nie zrozumiałeś to jeszcze raz przeczytaj notarjusz tylko w przypadku współwłaściciela konta do konta wspólnego!reszta poprzez pocztę szyfrowaną bgż dostępną na stronie a co do kasy to wpłaciłeś ją aby zarabiała więc po co ją wypłacać jeżeli są na zadeklarowanej lokacie? jak tak czytam te różne obawy i pretensje to narazie wynikają one z waszej błędnej interpretacji tekstu. bez obaw wszystko jest tak jak napisane czyli OK!
boruvva / 2011-12-01 10:46 / WrocLove
Chlopie przestan uprawiac czarny PR
Warunki wypowiedzenia umowy (z umowy która zawarles)

"Wypowiedzenie Umowy Ramowej, zamknięcie Rachunków
3. Klient może w każdym czasie wypowiedzieć Umowę Ramową lub złożyć Dyspozycję zamknięcia
dowolnego Rachunku Celowego, Rachunku Lokaty Terminowej lub Portfela Inwestycyjnego.
Zamknięcie Rachunku Głównego dokonywane jest w trybie wypowiedzenia Umowy Ramowej. Dla
uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych, złożenie Dyspozycji zamknięcia Rachunku Celowego lub
Rachunku Lokaty Terminowej oznacza wypowiedzenie umowy o prowadzenie Rachunku, którego
dana Dyspozycja dotyczy. Dyspozycja zamknięcia Portfela Inwestycyjnego oznacza rezygnację
z usług przyjmowania i przekazywania zleceń nabycia lub odkupienia Jednostek Uczestnictwa
Funduszy świadczonych przez BGŻOptima w ramach Umowy Ramowej.
4. Wypowiedzenie Umowy Ramowej i Dyspozycje zamknięcia dowolnego Rachunku Celowego oraz
Portfela Inwestycyjnego składane są przez Klienta w formie elektronicznej w rozumieniu art. 7
Prawa Bankowego, za pośrednictwem Szyfrowanej poczty elektronicznej.
5. Dyspozycja zamknięcia Rachunku Lokaty Terminowej (zerwanie lokaty) składana jest na
elektronicznym formularzu dostępnym w ramach Konta BGŻOptima. Bank honoruje także
Dyspozycje zamknięcia Rachunków Lokat Terminowych złożone w sposób, o którym mowa w ust.
4.
6. Z chwilą otrzymania przez Bank złożonej przez Klienta Dyspozycji zamknięcia Rachunku Lokaty
Terminowej Bank dokonuje zamknięcia takiego Rachunku.
7. Okres wypowiedzenia Umowy Ramowej lub umowy Rachunku Celowego oraz realizacji złożonej
przez Klienta Dyspozycji zamknięcia Rachunku Celowego lub Portfela Inwestycyjnego, wynosi
30 dni i liczony jest od dnia doręczenia wypowiedzenia lub odpowiednio Dyspozycji zamknięcia
drugiej stronie Umowy Ramowej."
TomWawa / 217.67.215.* / 2011-12-01 10:54
POD WARUNKIEM, ŻE MASZ DOSTĘP DO KONTA. A ja nie mam od 2 tygodni tokena i pinu. O tym o czym napisałem powiedziano mi na infolinii do której dzwoniłem przez 30 min zanim udało się z kimś porozmawiać. Taka jest rzeczywistość. Zanim nie dostaniesz łaskawie od banku dostępu do swoich pieniędzy w praktyce nic nie możesz zrobić. SYF!
BGZ-oporny / 83.15.232.* / 2011-12-01 09:13
Niestety dałem się nabrać na ten Bank.
1. Dłuuugie czekanie na konsultanta >20 minut
2. Dłuuugie albo wręcz niemożliwe logowanie do systemu
3. W trakcie pracy wielokrotnie wyskakuje błąd np: Błąd technicznySpróbuj ponownie później. (FE/TUX/TPCALL/ZAS3/13)
4. Nie można zrobić wyciągów z konta !!!
5. Niedoróbki np. podobno mozna otrzymywać powiadomienie o transakcjach SMS lub e-mail. Niestety trzeba podać i numer telefonu do powiadomień i e-mail. Nie mozna podać SMS albo e-mail.
Z pewnym niepokojem patrzę na ten bank dopóki nie poprawią w szczególności kontaktu z klientem !!!! grunt to dobra informacja i rozwianie wszystkich wątpliwości.
zadowolony_kl / 94.231.232.* / 2011-11-30 20:37
A ja jestem berdzo zadowolony. Przy wypelnianiu wniosku zadeklarowalem zalozenie 4 lokat po 10tys. przelalem calosc jednym przelewem (zgodnie z zaleceniem). Po 4 dniach otrzymalem digipass a po kolejnych 3 PIN.
Po zalogowaniu sprawdzilem tylko czy lokaty sa dobrze zalozone, wszystko bylo OK.
Jak dla mnie super!
Mozliwe, ze oferta spotkala sie ze zbyt duzym zainteresowaniem ze strony klientow i stad te opoznienia w wysylce PINow, z dodzwonieniem sie na info linie itp.
Jakby nie patrzec na ten moment jest to najlepsza oferta na rynku.
TomWawa / 85.222.28.* / 2011-11-30 20:51
Sratatata. Idź spać bo jutro w BGŻcie będziecie mieli dużo pracy z niezadowolonymi klientami!
Ba / 195.225.120.* / 2011-11-30 19:52
Oferta jest dobra, ale po wpłaceniu gotówki, po 2 tygodniach nie mam ani hasła ani możliwości kontaktu z nimi. Obawiam się o pieniądze. Nie ma jak Idea Bank
TomWawa / 85.222.28.* / 2011-11-30 20:00
DRANIE!!! Taka prawda! Pisałem kilka dni temu na tym wątku. Mija 30 listopada a ja również nie mam dostępu do pieniędzy po 2 tygodniach! Wpłaciłem ponad 100 tys. Infolinia gdy odbierze po 15 minutach oczekiwania klepie standardowe formułki, że trzeba czekać bo wysłali. W oddziale stacjonarnym BGZ nic nie można dowiedzieć się. NIE POLECAM! Przeczytajcie proszę to co pisałem wcześniej.
okyz / 213.215.41.* / 2011-11-30 14:37
Mógłbym się uważac za klienta bgż optima bo:
-dokonałem wpłaty 100 zł (18.11.)
- dostałem token
- wczoraj (29.11) wreszcie dostałem pin
- zalogowałem się dzisiaj
- myślę o ulokowaniu środków na lokatach dziennych
ALE!!
- nie mogłem 'ściągnąć' pdf umowy
- mimo wielokrotnych prób nie mogłem przebić się do konsultantów(-a???), wcisnąłem 1(for English press 1) - nic z tego, wszyscy nasi......
- napisałem maila na kontakt@... żadnej reakcji od tygodnia

- dzisiaj po zalogowaniu odkryłem, że moja umowa ma nr ..... ale i tak nie da się jej przeczytać/ściągnąć
Mam takiemu bankowi zawierzyć pieniądze?
Czy Pani Anna Kozłowska zechce to skomentować?
~zibi / 89.78.137.* / 2011-11-30 12:31
Czekam już 10 dni od przelania pieniędzy i nadal nie mogę dostać się do mojego rachunku jak i pieniędzy fakt po 5 dniach otrzymałem ten digipas ale pinu do tego nadal nie ma,jak dostane się do rachunku to natychmiast go likwiduje!!! Nie podoba mi się ich opieszałe działanie jak i niekompetencja (dodzwonić się nie sposób a na meile nie odpowiadają).
orzechto / 193.108.194.* / 2011-11-29 14:57
Witam Serdecznie,
jestem szczęśliwym posiadaczem konta w banku BGŻOptima. Szczęśliwym bo pieniądze jakie przelałem na konto zostały wpłacone na lokaty następnego dnia. Otrzymałem już również token(5 dni roboczych od przelewu inicjującego) i kod pin (3 dni robocze po tokenie) do konta. Dokonałem aktywacji i zalogowałem się przez internet.
Jeszcze nie obejrzałem dokładnie całego systemu, ale mam kilka pytań do kogoś kompetentnego:
1. Czy przelewy pomiędzy kontem "głównym" w Banku BGŻ a kontem BGŻOptima odbywają się zgodnie z sesjami elixir czy traktowane są jako operacje wewnętrzne?
2. O której godzinie danego dnia musi zostać założona lokata najpóźniej aby odsetki naliczyły się danego dnia?

Proszę o odpowiedź.
De9 / 188.123.196.* / 2011-11-26 19:07
Jak to? Ja od razu zadeklarowałem wpłatę kasy na lokatę i przyszedł list z Digipasem, że konto jest otwarte. Wpłaciłem forsę na lokatę! Czyżby bank najpierw zaksięgował ją na koncie oszczędnościowym a potem ja - jeśli otrzymam PIN - już sam sobie przeleję na lokatę?
BA / 195.225.120.* / 2011-11-24 17:40
Witam. Niepokoję się o moje pieniądze.Dodzwonić się do nich nie sposób.Tydzień temu założyłam konto i przelałam pieniądze, a kodów dostępu nie ma.Wysyłam do nich maile, to automat odpisuje ,że skontaktuje się konsultant i nic.DALEJ NIE WIEM CO Z PIENIĘDZMI. Draństwo.
m.ny / 77.115.88.* / 2011-11-24 19:02
Mam ten sam problem, na szczęćsie wysłałem tylko przelew inicjalizujący na bardzo małą kwotę. To zwykli oszuści i nacięgacze. Przestrzegam przed wpłacaniem jakichkolwiek pieniedzy do tego pseudo banku. Jeśli wpłaciłaś większą kwotę proponuje jak najszybciej skontaktować się z prawnikiem.
vistaaa / 2011-11-29 15:05
to jest bank internetowy, nie ma żadnej placówki? a można do zwykłego BGŻ się przejść w tej sprawie?
TomWawa / 85.222.28.* / 2011-11-29 23:57
Info z infolinii: nie można bo BGŻ Optima i BGŻ mają inne systemy informatyczne a więc nie jest możliwa obsługa, zlecenia itd.
tonek / 109.199.13.* / 2011-11-23 20:35
Trochę chyba oszukuja bo
zakładasz konto
przelewasz 1 zł
i zgłaszasz ile chcesz lokat
maksymalnie chyba 8 imaksymalnie 13500 zł
to jest ponad 100 000zł
jezeli przelew podzielisz np 50 000
i potem reszta to założa tylko lokty za50000
podzielone do tych 13 5000 a reszta sie buja
Anna Kozłowska, Zespół Prasowy BGŻOptima / 81.210.116.* / 2011-11-24 16:34
Witam,

Zakładając konto oszczędnościowe w BGŻOptima można równocześnie zgłosić chęć otworzenia lokat, ale nie trzeba. Po przelaniu środków lokaty zostaną założone zgodnie z dyspozycją wypełnioną przy zakładaniu konta. Jeśli przeleje się mniej pieniędzy, system założy tyle lokat, na ile wystarczy środków, zgodnie z dyspozycją. Jeśli przelej się więcej, pieniądze będą znajdowały się na koncie oszczędnościowym, którego oprocentowanie to 4,6 proc. Po otrzymaniu digipassa można zalogować się na swoje konto i zakładać i zrywać lokaty według własnego uznania.
Pierwszy przelew to tzw. przelew inicjujący, dzięki niemu możliwe jest zweryfikowanie danych klienta.

Pozdrawiam
Anna Kozłowska
Zespół Prasowy BGŻOptima.
Agnieszkad / 82.160.231.* / 2011-11-25 16:48
Pani Aniu proszę ustosunkować się do kwestii nie odpowiadania na telefony i e- maile klientów, wśród których rośnie obawa o powierzone środki.
Przydałoby się zamieścić przynajmniej informację uspakajającą jeśli BGŻ Optima nie radzi sobie z organizacją.
Usia / 195.13.38.* / 2011-11-24 22:26
Witam Panią Annę Kozłowską
Zapytuję co to oznacza "jeśli przeleje się mniej pieniędzy" lub "więcej pieniędzy" Proszę wyraźnie napisać,że jeżeli przeleje się np.
109000,00 zł to założonych lokat będzie 8*13500,00 i zostanie 1000zł na koncie oszczędnościowym,
którego oprocentowanie to 4,6 proc.
np.50000,00 to będą trzy lokaty po 13500,00
i czwarta lokata na kwotę 9500,00
lub jak kto woli 8 lokat po 6250,00 itp
Ja tak zrozumiałam.Jeżeli jest inaczej to proszę sprostować.
BGZOptima / 2011-11-25 10:34
Witam ,

Tak, wszystko się zgadza, będzie dokładnie tak jak Pani napisała.

Pozdrawiam,
Anna Kozłowska
Zespół Prasowy BGŻOptima.
Agnieszkad / 82.160.231.* / 2011-11-25 16:57
Pani Aniu proszę o wyjaśnienie czy obawy osób, które powierzyły Państwu całą docelową kwotę są zasadne. Mam na myśli obawy podyktowane tym, że nie otrzymałam Digipassa i tym samym nie mogę uruchomić lokat. Czy lokaty zostały samoistnie uruchomione i środki pracują przez okres od momentu ich zaksięgowania na koncie? Czy do czasu otrzymania dostępu do konta moje środki zostały zamrożone.
Proszę o odpowiedź, bo te obawy powtarzają się na wielu forach.
Pozdrawiam
Agnieszka
Anna Kozłowska, Zespół Prasowy BGŻOptima / 81.210.116.* / 2011-11-29 13:47
Witam,

Jeśli przy pierwszym przelewie, aktywującym konto BGŻOptima przelała Pani wystarczającą liczbę środków na otworzenie zadeklarowanych lokat, to zostały one utworzone i pracują od momentu otwarcia - bez względu na to, czy otrzymała Pani Digipass i PIN.

pozdrawiam
Anna Kozłowska
Zespół Prasowy BGŻOptima
darekf099 / 91.189.0.* / 2011-11-24 09:19
a i jeszcze jedno jeżeli dobrze zrozumiałem to już ta pierwsza 1 złotowa wpłata wyczerpała by możliwości uruchomienia lokat resztę jak już pisałem pewnie można przelać na lokaty 8% po otrzymaniu dostępu do konta. Ale gdybym się mylił to proszę mnie sprostować.
TomWawa / 188.146.196.* / 2011-11-24 12:43
Założyłem 18 listopada i od razu przelałem środki. Mejl informujacy że konto jest aktywne dostałem 21 listopada. Dowiedziałem się właśnie, że mój Digipas otrzymam w piątek (25 listopada) a PIN otrzymam 30 listopada (trzy dni robocze po Digipas) tak więc przez 13 dni BGŻ ma moje pieniądze za nic nie mogę z nimi zrobić. Możliwość lokowania wyczerpała się wraz z pierwszym przelewem więc reszta SPOCZYWA na bieżącym.. Nic tylko kląć!
klerek / 2011-11-24 13:17
najpierw bank musi sobie dobrze zarobić
TomWawa / 188.146.196.* / 2011-11-24 13:26
I zarobi krocie! Jeszcze pewnie zaraz okaże się, że Digipas nie działa i trzeba reklamować ('no trudno, to tylko urządzenie, zdaża się Szanowny Kliencie..') i pieniądze przez miesiąc nie do ruszenia na rachunku bieżącym z marnym oprocentowaniem. Przemyślcie 'wszystko' zanim się zdecydujecie.Ja nie przemyślałem :(
kewe123 / 2011-11-24 13:31
a jak myślicie, dlaczego te wszystkie przelewy tak długo trwają?
darekf099 / 91.189.0.* / 2011-11-24 09:07
no tak, ale tę resztę możesz (tak mi się zdaje) po umożliwieniu zalogowania przekierować na pozostałe lokaty - chyba że jest inaczej ?.
TomWawa / 188.146.196.* / 2011-11-24 12:34
nie można! Właśnie mi panienka z infolini "wyjaśniła" że mogłem przelać więcej na lokaty Z INNEGO BANKU !
TomWawa / 188.146.196.* / 2011-11-24 17:13
ok, żeby pozostać uczciwym odwołuję powyższe "nie można", bo jak wynika z postu Pani Kozłowskiej z BGŻ jednak "będzie można" to zrobić (polecam natomiast lepsze szkolenia dla pracowników infolinii ). Zauważam tylko, że nie jest do końca tak jak Pani z BGŻ napisała, bo samo otrzymanie Digipass nie wystarcza bo trzeba mieć jeszcze do niego PIN który dociera jak mi powiedziano ('względy bezpieczeństwa') w 3 dni robocze później niż Digipass. Prawda taka, że "haczyk" w ofercie BGŻ Optima jest! Bank obraca pieniędzmi niżej oprocentowanymi przez długi czas więc nie jest tak że zarabia się 8 procent tylko mniej, a już na pewno nie od razu. W moim przypadku wygląda na to że 13 dni (o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem). Trzeba wziąć kalkulator i policzyć bo może się okazać, że reklamowane 8% = 6% albo mniej!
sfghah / 83.9.172.* / 2011-11-24 22:01
bylo przelac 1zl inicjujacy i poczekac na mozliwosc logowania i dopiero potem robic ruchy kapitalu. mysle jednak ze twoje lokaty juz pracuja i dolicza sie odpowiedni % a przekonasz sie o tym przy pierwszym logowaniu
KLient_BGZ_O / 95.160.35.* / 2011-11-30 11:12
W moim przypadku bylo tak: zlozylem wniosek o otwarcie konta oszczednosciowego wraz z lokatami. Przelew powinien trafic 18.11. 19.11 dostalem potwierdzenie (sobota), ze konto jest aktywowane. Digipass dostalem 24.11, a kod 29.11. Po zalogowaniu sie okazalo sie, ze srodki miedzy 19.11 a 21.11 byly na koncie oszczednosciowym (saldo = 0, ale poczekam na koniec m-ca i zobaczymy, czy mam te odsetki). Lokaty zalozono 21.11, wiec przez 3 dni (18.11 - 21.11) bylo nizsze oprocentowanie (18-go zadne, dyspozycja przelewu poszla 17-go wieczorem)... Dodzwonic sie jest rzeczywiscie trudno, a odpowiedzi co najmniej "ogolnikowe". Mam tez lokaty w Idea Banku i tam nie odnioslem takiego zlego wrazenia jak w BGZ... Pozdrawiam
1 2 3 4 5
na koniec starsze

Najnowsze wpisy

Kredyty hipoteczne - najlepsza oferta: