Forum Polityka, aktualnościKraj

Błaszczak: W sprawie katastrofy premier nie panuje nad sytuacją

Błaszczak: W sprawie katastrofy premier nie panuje nad sytuacją

Wyświetlaj:
Narodowiec; / 89.79.89.* / 2010-05-08 03:10
Bo premier boi się prawdy, i robi wszystko, aby coś nie wyszło na jaw--- A comorowski rżnie głupa i bawi się w prezydenta, na lewo i prawo, rozdaje swoim kolesią z WSI-- Nominacje.!!!!
......... / 77.112.131.* / 2010-05-08 10:32
I tak powinno być.Powinien jeszcze oddać Hance order ,który dostała od Francuza trzy lata temu a Lech z Jarkiem nie mieli czasu aby jej oficjalnie go przekazac .Poprostu nyli złośliwi.To jest przykład jacy pisiorki są naprawdę
szkoda czasu / 83.25.247.* / 2010-05-08 01:47
nic sie nie dowiemy nic a nic jedyne co to mamy fakt - świta poleciała do tego drugiego świata , polska strona nie podjeła próby przejęcia śledztwa a reszta to dyrdymały. osobiście niewierze juz nikomu ten kraj i tak już upadł gospodarczo- wszystko co wartościowe sprywatyzowane wg balcerowicza -czytaj oddane w obce ręce. smaczku dodaje prywatyzacja TPsa która została "sprywatyzowana" od polskiego skarbu państwa w skarb państwa francuski...
co do katastrofy to jełsi zrobili to ryscy to przy takich władzach jakie mamy to bułka z masłem pozatym oni sie boja ruskich bo to najwięszka mafia w regionie - pamietacie jak chcieli załatwic ukraińca dioksynami? dla nich wszystko to pikuś pytanie czy im sie "chciało" nigdy niebędzie ujawnione
inż. / 83.21.111.* / 2010-05-07 23:06
Czas rozbicia jest bardzo ważny.Należy zwrócić uwagę ,że krótko przed lądowaniem TU154M podejmował próbę lądowania rosyjski IŁ który o mało co nie zahaczył stojącego polskiego JAKA .Po tym incydencie JAK został odesłany na zapasowe lotnisko.A może jego start zmusił TU154M,do dania nura ażeby się nie zderzyć.TU154M nie mógł podchodzić do lądowania,gdyż lądowało się akurat z drugiej strony.On po prostu nadlatywał na lotnisko.Nawet od tej strony nie paliły się żarówki przed pasem.Bo nie musiały.Chciał przelecieć i zobaczyć czy będzie mógł lądować.
kwant2000 / 2010-05-07 23:54 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Zamachowcy nie mogli przewidzieć dwóch rzeczy; Pierwszej - że prezydencki samolot znajdzie się nad Smoleńskiem z pół godzinnym opóźnieniem, co skutkowało koniecznością sprowadzenia przez kontrolerów lotniska dwóch maszyn w krótkich odstępach czasu. Podjęli decyzję, o czym zamachowcy nie wiedzieli, że pierwszy będzie lądował IŁ-76, który dostał fałszywe dane z fałszywej radiolatarni znajdującej się 2,1 km od lotniska i kilkadziesiąt metrów od osi pasa.. Pilot IŁ-a był przekonany, że znajduje się w odległości 1,1 km (w takiej odległości od początku pasa lotniska znajdowała się prawdziwa wyłączona lub zagłuszona radiolatarnia). Pilot ił-a zaczął schodzić do lądowania z przepisową prędkością opadania około 6m/s. Po kilku sekundach zorientował się, że nie jest nie tylko w osi pasa startowego, ale znacznie, znacznie dalej od progu pasa. Podobnie było z polską maszyną. Załoga ił-a cudem uniknęła katastrofy. Prezydencka maszyna niestety nie miała takiego szczęścia. I rzecz, której zamachowcy również nie przewidzieli, to obecność na miejscu tragedii Andrieja Mienderieja, który zarejestrował kamerą video miejsce katastrofy, a w szczególności głosy w języku polskim takie jak: „uspokój się!”, „nie zabijajcie nas!”, „patrz mu w oczy!”, „dawaj pistolet!” i komendy w języku rosyjskim: „Wszyscy z powrotem, wychodzimy stąd!” Nie jest dokładnie znana liczba postrzelonych pasażerów prezydenckiego samolotu. Natomiast bandyci nie mogli zostawić postrzelonych na miejscu tragedii, jak to miało miejsce 70 lat temu, bo wszystko wyszłoby na jaw. Ciała 10-12 pasażerów zmuszeni byli wywieźć, a następnie "zmielić na mięso", a następnie to co z tego zostało – spalić. Stąd w kilkanaście godzin po tragedii nie można się było doliczyć liczby ofiar katastrofy – 96 osób. Brakował kilkunastu ciał.
,.,. / 77.112.131.* / 2010-05-08 10:39
Ty gościu jesteś chory.Matka się na pewno wstydzi za ciebie ,że takiego cymbała urodziła.A może wykorzystałeś nieobecność ordynatora szpitala psychiatrycznego i dorwałeś się do internetu.Twoje teorie są najgłupsze jakie do tej pory słyszałem.Nie to niemożliwe ,żeby normalny pisał takie bzdety ty na pewno jesteś psychiczny albo naćpałeś sie jakiegoś świństwa
Blanka111 / 82.143.151.* / 2010-05-08 00:12
Nie jasne jest dla mnie postępowanie naszego rządu , który wiedząc ,że Lech popierał wrogów Rosji pozwolił, nawet nie próbował przejąć śledztwa w tej sprawie, Dlaczego nie wiedziałam dzisiaj robi się to jasne było to na ręke... a może ktoś miał w tym udział ... ? Nasuwa się wiele wątpliwości...
normi / 83.238.239.* / 2010-05-08 23:42
Co byś pomyślał ,może to by rozwiało Twoją wątpliwość,że to była kara oska? Jesteś polakiem no i katolikiem.
kwant2000 / 2010-05-08 00:28 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Polecam gorąco atrykuł Gieorgij'a Gordin'a, "Komentarz z Rosji, W zabójstwie Kaczyńskiego widać styl Putina" na
http://prawdaxlxpl.wordpress.com/2010/05/04/gieorgij-gordin-komentarz-z-rosji-w-zabojstwie-kaczynskiego-widac-styl-putina/
Pozdrawiam
in / 77.255.209.* / 2010-05-07 20:11
Ludzie PIS-u i ich sympatycy, błagam, opamiętajcie się. Czy różnica 5 minut w katastrofie jest teraz aż tak ważna dla was??? Śledztwo będzie zakończone to i na pewno będzie podana godzina. Brudzinski na polecenie swojego guru czasowo zamilkł, to uaktywnił się nowa gwiazda pisu Błaszczak. Jak premier może ingerować w sprawie śledztwa, skoro od tego jest niezależny Generalny Prokurator mianowany przez waszego prezydenta. Czysty populizm i demagogia.
jelektron 007 / 79.186.35.* / 2010-05-08 05:45
błaganie pisowców o co kolwiek jest bezcelowe.to odchyły i pokrety kaczyński wie o tym bardzo dobrze ,wie,że to pustoczaszkowcy i saczy tam jad i krótko trzyma za mordy.
wolna / 83.11.81.* / 2010-05-09 00:25
ci wszyscy co tak w okrótny sposów wyrażają się o zmarłych powinni przejśc też jakąś tragedie może by ich coś nauczyło ale jełopa niczego nie nauczyś bo nic nie rozumie bo do szkoły miał pod górkę
Króliczek / 82.143.151.* / 2010-05-08 00:02
CZŁOWIEKU czy ty chociaż wiesz o czym PISZESZ 5 minut??
śnilo Ci sie chyba , nie chodzi tu o 5 min tu chodzi o całokształt gdyby w tym wypadku zginęli TWOI najbliżsi, rozumiem nie interesowało by Ciebie gdyby ich ktoś nazwał RUSOFOBAMI i, że całość dochodzenia prawdy jest właśnie w ICH RĘKACH, nasz rząd nawet nie próbował to ZMIENIĆ!! Dlaczego?? może TY wiesz??,
Rycho Wlkp / 83.30.131.* / 2010-05-07 21:58
Waznośc czasu to wiarygodnośc i rzetelnośc innych procedur.Jeżeli trudno ustalic czas (pomira dosyc prymitywny) to co z innymi parametrami.? A przekopanie i przesianie warstwy ziemi na 1 m głebokosci ?
Boli mnie , bo to był prezydent mego kraju, pomiomo ze na niego nie glosowałem. Polska staje sie przedmiotem polityki a to jest grożne.
kaaaarass / 79.186.35.* / 2010-05-08 05:50
może masz rację,że tak rozpaczasz to był prezydent twojego kraju,a ja jestem zwykłym polakiem i on mnie nie reprezentował.On był prezydentem pisu i marionetką swojego brata.
ja się pytam i chcę odpowieź / 79.162.96.* / 2010-05-07 18:00
Tak, tak co nas niby ma obchodzić katastrofa. Obciach się nawet spytać o cokolwiek. Nawet gadzina jest tajna.
Szkoła medialna tvn-u to najdoskonalsza pralnia mózgu. Każdy wyprany zgadza się na to co mu powiedzą i nie zadaje pytań.
PKB / 2010-05-07 17:30 / Bywalec forum
Błaszczak, nie przypominasz sobie może jak to było z laptopem Szczygły. Rozsiewaliście ploty na lewo i prawo, że ktoś się włamał i go ukradł. Nawet Staniszkis dała się wpuścić w maliny na tę bajeczkę. I co się okazało!
Więc może trochę mniej robienia zadymy, no chyba, że chcecie publikę odciągnąć od tego piątego głosu.

PS.
Akcja "Sprzątanie Wawelu" będzie niedługo rozpoczęta!
ghjkl / 85.222.7.* / 2010-05-07 20:14
ja pamietam jakto było z laptopem Ziobry ...
Wykształciuch / 213.172.175.* / 2010-05-07 17:03
Panie Błaszczak, nie obrzucaj Pan Bliźnich tak mocno błotem, bo stracisz Pan grunt pod nogami.
niedokształciuch / 77.253.114.* / 2010-05-07 19:20
Ty chyba błota nie widziałeś, a taki niby wykształcony
dgen / 2010-05-07 16:59 / Tysiącznik na forum
niedługo minie miesiąc od katastrofy a nadal nie wiemy NIC !

gang golfistów gra na zwłokę, podobnie jak przy aferze hazardowej, mając nadzieję, ze za parę tygodni wszystko się rozmyje i przejmie wszystkie ważne stanowiska w Polsce

a dla zwolenników skuteczności premiera szybki quiz -

podaj godzinę katastrofy prezydenckiego samolotu:
a. 8.54
b. 8.41
c. 8.50
d. wszystkie powyższe odpowiedzi są właściwe
e. właściwą godzinę ujawni rząd rosji za 70 lat
suselka / 89.72.25.* / 2010-05-07 16:40
Premier panuje nad sytuacją, ale PIS nie panuje nad sobą, jak się nie ma nic do powiedzenia narodowi, a jedynym dorobkiem wspólnych rządów premiera i prezydenta Kaczyńskich były wpadki /sprawa Blidy/ i kiepski styl rządzenia oraz brak sukcesów i antyrosyjska fobia to pozostaje tylko uprawianie kampanii na katastrofie lotniczej ludzkich odruchach rodaków. To perfidne! Rozdawanie zdjęć zmarłego prezydenta i jego małżonki w zamian za podpis poparcia to polityka PIS. Tylko w tym PIS może upatrywać szansę na sukces, ale myślę, że POLACY będą mądrzy i nie zagłosują na Jarosława na skutek współczucia, wszyscy pamiętają wspólne rządy Braci.
bezpartyjny / 83.28.172.* / 2010-05-07 18:00
Ale dali im porządzić ?Atakowani przez media od samego początku?Teraz jak rządzi PO nic się nie mówi o stadionach i innych rzeczach ,wszystko jest ok.
Jak ktoś Polskę niszczy jest wywyższany, a ktoś kto chce budować Polskę i rozwijać ją jest krytykowany z każdej strony.
Zresztą odkąd Wałesa przejął władzę Polska została ograbiona prywatyzacją na siłę.
Fakt jest taki że nasz kraj został podbity gospodarczo ,tylko dlaczego tego nikt nie widzi?
Sam fakt niezabezpieczenia miejsca katastrofy mówi sam za siebie.Rosjanie nas olewają.
I mówienie o antyrosyjskiej fobii jest co najmniej nie na miejscu .
klraso / 79.184.65.* / 2010-05-07 16:31
L.K. miał juz dość despotyzmu brata i podswiadomie robił wszystko aby się rozwalić .amen!
buraki_na_ćwikłę / 149.254.234.* / 2010-05-07 15:58
premier nie panuje nawet nad Palikotem, to jak ma zapanować nad państwem, przeciez to tylko zwykła przytulaneczka dla Putina. szkoda że tacy ludzie nic nie robiąc, robią szkodę Polsce. Śledztwo mogłobyć już dawno polskie, poczytajcie sobie konwencje chicagowską dot. ruchu lotniczego. jednego jestem pewny gdyby rozbił sie w Polsce samolot rosyjski, Polacy nie mogliby niczego dotknąć, już nie mówię o wzięciu czarnych skrzynek. PO to wsytd dla Polski, hańba i POpelina- są skończeni!
arch / 2010-05-07 16:37 / Tysiącznik na forum
W Radomiu 30.08 2009 r. rozbił się białoruski samolot wojskowy SU-27. Obaj piloci zginęli. Tak wyglądała relacja z wypadku:

„Rejestratory lotu (tzw. czarne skrzynki) zostają natychmiast przejęte przez białoruskie służby specjalne i natychmiast też rozpoczyna pracę polsko-białoruska komisja.
- Czarna skrzynka zostaje rozplombowana przez białoruskich techników.
-Odczyt i wszelkie analizy zapisów w czarnej skrzynce wykonują tylko i wyłącznie technicy białoruscy. -
-Polscy specjaliści mają tylko dostęp do wyników pracy specjalistów białoruskich i nie mają absolutnie żadnego wpływu na decyzje dotyczące śledztwa.
- Jest to oczywiste, gdyż polscy specjaliści zaraz po wypadku nie mogli się nawet zbliżyć do rozbitego samolotu. Wszystkie materiały natychmiast po katastrofie są w wyłącznej dyspozycji strony białoruskiej.
-Raport komisji, w którym stwierdzono przyczynę wypadku został utajniony przez stronębiałoruską.
---Udział strony polskiej w pracach komisji śledczej powstałej po tym wypadku był udziałem wyłącznie formalnym.
-Przez cały czas decydującym dysponentem informacji była Białoruś.”
watpliwy / 207.145.227.* / 2010-05-08 06:54
no wlasnie, zanim ludzie zauwaza to juz bedzie po wszytskim i dowody zostana albo zamazane albo podeptane, np. dlaczego Polska nie wymienila skrzynek yaka? i nie odczytala je Polska prokuratura? teraz juz zapozno.
szopenfeldziarz_medalista / 149.254.180.* / 2010-05-07 15:56
premier nie panuje nawet nad Palikotem, to jak ma zapanować nad państwem, przeciez to tylko zwykła przytulaneczka dla Putina. szkoda że tacy ludzie nic nie robiąc, robią szkodę Polsce. Śledztwo mogłobyć już dawno polskie, poczytajcie sobie konwencje chicagowską dot. ruchu lotniczego. jednego jestem pewny gdyby rozbił sie w Polsce samolot rosyjski, Polacy nie mogliby niczego dotknąć, już nie mówię o wzięciu czarnych skrzynek. PO to wsytd dla Polski.
oute / 94.254.248.* / 2010-05-07 15:49
POWAŻNE WĄTPLIWOŚCI, NA KTÓRE ZWRACAJĄ UWAGĘ PILOCI:
1. Rosyjska wersja, że samolot był sprawny, może mieć związek z faktem, że Tu-154M przechodził niedawno remont generalny w zakładach rosyjskiego producenta.
2. Samolot pod koniec lotu był niesterowalny.
3. Z analizy przebiegu dotychczasowych katastrof z udziałem Tu wynika, że wiele z nich było efektem awarii drugiego silnika, który następnie niszczył instalację hydrauliczną odpowiadającą za sterownie samolotem.
4. Zalodzenie płatowca lub wlotów powietrza do silnika mogło spowodować uszkodzenie silnika środkowego, umieszczonego koło instalacji hydraulicznej, odpowiadającej za przeniesienie sterowania samolotem.
5. Relacje świadków wskazują, że pilot Tu-154M przed upadkiem próbował jeszcze podejść do góry - bezskutecznie, co także może wskazywać na utratę kontroli nad samolotem.
6. Na wysokości około 200 m z samolotem zaczęły dziać się dziwne rzeczy, tak jakby nie był już pilotowany, a spadał.
7.Skala zniszczeń maszyny i analiza obrazu rozrzutu szczątków sugerują jej awarię w powietrzu i spadanie. Pół beczki, jakie wykonał samolot, spowodowało, że kadłub był nierównomiernie obciążony i maszyna już po zderzeniu z ziemią zaczęła się rozrywać, górna część kadłuba jest słabiej chroniona.

Analizowanie katastrofy w Smoleńsku przestało mieć jakikolwiek sens z chwilą gdy pełną kontrolę nad informacją o niej przejął Putin. Nie mamy i mieć nigdy nie będziemy żadnej pewności, że jakiekolwiek informacje do nas docierające są prawdziwe. I to jest odpowiedzialność naszych władz, nie zrobiły nic, żeby dać nam choć nadzieję, że kiedyś dowiemy się prawdy. Tymczasem przy tak prowadzonym śledztwie, żadne jego ustalenia nie będą wiarygodne, tak jak nie są w tej sprawie wiarygodni Rosjanie (na ręce nikt im przecież nie patrzy).
kwant2000 / 2010-05-07 13:30 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Obejrzyjcie te zdjecia:
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5460505351912437762
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5461604973037112658
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5461626775011021650
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5461963293965314130
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5461980425124261954
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5462200669256030738
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5459759327396766786
kwant2000 / 2010-05-07 13:32 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
wszystkie godziny według czasu polskiego)
Znane nam fakty to:
- elektrownia zanotowała awarie linii energetycznej o godz. 08g.39m.30s
- według świadków samolot rosyjski IL wykonał nieudane ładowanie lecąc odchylony jednym skrzydłem i o mało nie zahaczając innych samolotów
- skrzynka polskiego tu 154m przestała pracować o godz. 08.41.00 (konferencja D.TUSKA)
Oznaczałoby to ze linia energetyczne została zerwana przez rosyjski samolot o godz.08.39.35
1,5 min później polski samolot rozbił się w pobliżu.
————————————————————————————-
Co mówią nam te fakty:
- samolot polski był spóźniony o 30 min. poprzez co znalazł się w tym samym czasie co rosyjski
- Oba samoloty miały te same problemy : W odległości 1,1km od lotniska znalazły się na wysokości kilku metrów. Czyli oba samoloty musiały zaczynać obniżać lot ok 2km od lotniska.
- samoloty byly od siebie oddalone o 1,5 min lotu co oznacza ok.6-7km (standerdowa odleglosci dwoch samolotow na tym samym podejsciu do ladowania – pracowalem na radarach)
- oba samoloty scinaly drzewa na niskiej wysokosci co tlumaczy sprzeczne doniesienie o uszkodzeniu anteny NDB (1,1km) oraz drzewa (1,1km), przeszkod oddalonych od siebie o wartosc wieksza niz wynosi rozpietosc skrzydel ktoregos z samolotow.
- samolot rosyjski sie uratowal a polski nie.
- alarm lotniska zawyl 15 min. po katastrofie
—————————————————————————
na podstawie tego mozna przypuszczac ze:
- zostal ustawione falszywe nadajniki NDB, ktore oszukaly obu pilotow co do odleglosci od pasa i polskiego piota co do odchylenia od osi lotniska ( w przypadku Rosjan fałszywy mógł być nadajnik ustawiony 2 km od lotniska, w przypadku Polaków 2 nadajniki)
- jeśli to był zaplanowany zamach, mgła musiała być sztuczna ( tajemniczy samolot łatający nad lotniskiem na dwie godziny przed katastrofa)
- W przypadku zamachu, nie wiedział o tym wcześniej Rosyjski rząd (w każdym razie w początkowej fazie)
- Słowa uznania należą się dla rosyjskich internautow i innych ludzi (np. z elektrowni) dzięki którym mamy te informacje (zdjęcia, świadectwa, wykresy)
- za zamachem musza stać służby specjalne, które uciszyły niektóre niewygodne fakty i poinformowały polityków w stosownym czasie.
————————————————————————————
Biorąc pod uwagę te fakty można wysnuć następujący scenariusz (godzina według czasu warszawskiego)
06g40min – tajemniczy samolot rozpoczyna nalot nad lotniskiem, co pokrywa się z narastaniem mgły.
07.15 – ładuje polski samolot
07.30 – z Warszawy startuje polski samolot prezydencki
07.35 – mobilne fałszywe nadajniki zajmują pozycje.
08.30 – Samolot Polski i Rosyjski krążą nad lotniskiem. Wieża decyduje ze samolot rosyjski będzie pierwszy podchodził do ładowania, samolot polski wykonuje dodatkowe kolka i kieruje się za samolotem rosyjskim na ścieżkę podchodzenia do ładowania (10 km od lotniska)
- standardowy odstęp w takich warunkach wynosi ok.6-10 km co w przeliczeniu na czas daje ok. 1,5 – 2 min. (pracowałem na radarach)
08.37.30 Rosyjski samolot rozpoczyna podchodzenie do ładowania (10 km od lotniska)
operatorzy fałszywych nadajników nie SA pewni który samolot leci pierwszy. Zdążają załączyć drugi fałszywy nadajnik (2,1km od pasa), pierwszy fałszywy nadajnik (7,1km od pasa, nie działa).
Dalszy fałszywy nadajnik (7,1)jest ustawiony ok,1000 m poniżej osi pasa i prawdziwego nadajnika
08.38.30 rosyjski samolot mija prawdziwy nadajnik NDB w odległości 6,1 km, zaczyna się kierować sygnałem na fałszywy nadajnik NDB w odległości 2,1 km od pasa i 150 m poniżej osi lotniska.
08g.38min.40s Polski samolot rozpoczyna podchodzenie do ładowania. jest w odleglosci 10 km od pasa. Otrzymuje sygnał od fałszywego nadajnika NDB (ustawionego 7,1km od płyty lotniska i ok.1km od osi lotniska), Pilot zaczyna się kierować na sygnał fałszywego nadajnika.
08.39.20s W odległości 2,1km od lotniska Samolot rosyjski otrzymuje fałszywy sygnał NDB i zaczyna obniżać lot w celu ładowania.
kwant2000 / 2010-05-07 13:35 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
08.39.30s W odległości 7,1km od lotniska i odchyleniu od pasa ok.1km polski pilot potwierdza wysokość ok.300 metrów, zaczyna się kierować na drugi fałszywy nadajnik NDB (2,1km od lotniska i odchyleniu ok.150m od osi pasa)
08g.39min.32s Samolot Rosyjski uszkadza nadajnik NDB (1,1km- nie stanowi to problemu gdyż nadajnik jest zakłócany)
08g.39min.35s Samolot Rosyjski zahacza o linie energetyczna w odległości 1km od lotniska i ja zrywa.
08.39min.37s Samolot Rosyjski nachyla się na bok by uniknąć zderzenia z drzewem. Ścina gałęzie drzew pod katem (45 lub 135 stopni ) i udaje mu się uniknąć kolizji.
08g.39min.47s Z tym samym nachyleniem na jedno skrzydło o mały włos nie zahacza o jeden z stojących samolotów, po czym zgodnie z zaleceniami więzy- pospiesznie się oddala.
08g.39min.55s Kontrolerzy lotniska są w szok i nie rozumieją niczego, po tym co zrobił rosyjski samolot kolejny raz proponują stanowczo polskiemu pilotowi wybranie innego lotniska ale nie informują go o problemach rosyjskiego pilota. Polski pilot stwierdza po raz kolejny ze zrobi jedno próbę lodownia.
08g.40min.30 sekund Polski pilot otrzymuje fałszywy sygnał z nadajnika NDB. Znajduje się w odległości 2,1 km od lotniska ale wydaje mu się ze znajduje się tylko 1,1km od lotniska. Potwierdza i jest nad nadajnikiem NDB. Potwierdza wysokości 100-120 m (prawidłowa) i decyduje się rozpocząć schodzenie do ładowania. Zwiększa prędkość opadania z 3m/s na 6-8m/s. Przelot nad nadajnikiem uruchamia uszkodzenie łączności z wieża. (zamachowcy już wiedza ze ten jest Polski TU 154m)
Włącza się alarm TAWSS ale pilot myśląc ze alarm ostrzega przed płyta lotniska, ignoruje sygnał.
08g.40min.37s Kontrolerzy lotu w odległości 1,6km od lotniska ostrzegają pilota ze, obniża lot nie w tym miejscu co trzeba. Lecz pilot pomimo ze znajduje się w wysokości 130 m nad dnem wąwozu i 70 m nad przyszłym prawdziwym (zakłóconym) nadajnikiem NDB nie słyszy ostrzeżenia więzy.
08g.40min.43s Polski samolot znajduje się w odległości 1.2 km od lotniska i ok.80 m od osi pasa na wysokości 4 m, zaczyna gorączkowo szukać pasa którego się tu spodziewał(zeznania świadka, rosyjskiego pilota) i zaczyna kosić pierwsze drzewa.
08g.40min.45 sekund Odległość od lotniska 1,05 km Po dwóch sekundach prostego lotu polski pilot podnosi maszynę i zaczyna się unosić, niestety ukształtowanie terenu i ciężkość maszyny powoduje ze pomimo ze wzniósł maszynę na 20 metrów to ciągle znajduje się 4m nad ziemie gdzie na wysokości nadajnika NDB i odchyleniu od osi lotniska 40m uderza w drzewo tracąc mała cześć skrzydła (powinien tu mięć wysokość co najmniej 70m). Samolot zbacza w lewo.
08g.40min47sekund Polski pilot próbuje ratować samolot przechylając się na jedna z skrzydeł (potrzebna analiza- przechyl przeciwny do samolotu rosyjskiego) i ścina poszycie drzewa pod katem 45 lub 135 stopniu.
08g.40min.49sekund Polski samolot uderza w duża brzozę tracąc duża cześć lewego skrzydła i pilot traci kontrole nad samolotem.
08g.40min.51-55sekund Samolot roztrzaskuje się 300 metrów od lotniska i 150 m poniżej jego osi.
08g.41min.00 Rosyjscy Kontrolerzy lotu są w szoku, już wiedza ze to nie przypadek. Praktycznie nie możliwe jest żeby dwaj piloci popełnili ten sam błąd. Zaczynają się bać o swoje życie. nie wszczynają alarmu. nie wiedza co robić.
08g.42min.00s Przygotowane w pobliżu specjalny oddział służb specjalnych upewnia się ze wszyscy nie żyją i rozpoczyna zabezpieczanie miejsca katastrofy, nie wszczyna alarmu.
08g.55min.00sekund “Kola” pojawia się na miejscu katastrofy nakręcając pierwszy “film z strzałami”
08g.56min.00s Po stwierdzeniu ze teren zabezpieczony nakazane jest rozpoczęcie akcji ratowniczej, wszczynany jest alarm lotniska
08.59min.00 sekund straż pożarna dociera na miejsce katastrofy.
09g.00min.00 sekund Rosyjski człowiek pojawia się na miejscu katastrofy i robi tzw.” trzeci film” który tak naprawdę jest drugim. Widzi początek akcji gaśniczej. strażacy czekają na wódę.
09g.03min.00 Po długich minutach i mękach w celu zmylenia służb , Wisniewskiemu udaje się dotrzeć na miejsce od przeciwnej strony niż “Kola”. Polak widzi już akcje gaśnicza.
kwant2000 / 2010-05-07 13:43 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Wcześniej dziwiłem się ze ludzie zajmują się nadmiernie trajektoria lotu w ostatnich sekundach od 1,2km od pasa do miejsca upadku, podczas gdy oczywiste było ze pilot nie miął szans. Naprawdę się dziwiłem. Ale teraz widzę ze to PRAWDA rozdziela zadania i pobudza ludzi do działania w określonym kierunku. Dzięki osobom, które analizowały ostatni odcinek lotu (od 1,2km do upadku) będzie można udowodnić ze zniszczenia drzewostanu były spowodowane przez dwa samoloty : rosyjski IL76 i polski TU-154m, które według uszkodzenia linii energetycznej i zacnej szynki tu154m leciały w odstępie 1,5 min, a jeśli oba znalazły się w tym samym miejscu w takim samym położeniu i na tej samej wysokości, to słowo przypadek jest iluzja.
Potrzebny jest tez zapis czarnej skrzynki rosyjskiego IL 76,(media milczą o nim, a zapis ten będzie bardzo istotny). Potrzebne są szczegółowe oparte na czarnych skrzynkach dane lotu od. 10km od pasa aż do upadku samolotu.
szuka prawdy / 207.145.227.* / 2010-05-08 07:47
na to juz zapozno, jezeli Polska by od razu oto sie upomniala to mozna by sie dowiedziec, a teraz, miesiac pozniej zostaly te zapisy przegrane , tak te skrzynki dzialaja, nagrywa sie na stare dane az do jej usuniecia, watpie zeby miesiac wiadomosci na nich byl.
man13 / 2010-05-07 11:56 / Tysiącznik na forum
W sprawie katastrofy ani prezydent, ani jego brat bliźniak, ani Rydzyk z hordami uświęconych pajaców ,nie mogli zapanować.
Szukanie winnego powinno skoncentrować się na Wawelu, to chyba jedyne miejsce.
byk200 / 213.77.7.* / 2010-05-07 12:24
POziom w stylu piosenki sławnego duetu

Najnowsze wpisy