Forum Forum prawneBankowe

Błędnie wprowadzony numer rachunku

Błędnie wprowadzony numer rachunku

szokoloko / 2010-10-13 12:40
Witam

20.08 zakupiłem przedmiot w znanym serwisie. Dostałem numer rachunku i dane sprzedającego. Pieniądze wpłaciłem przez swoje konto internetowe w banku BZWBK. Żeby przelew został zrealizowany musialem wypełnić wszystkie pola (Dane odbiorcy, adres, kod itd) Wpisałem wszystko co było wymagane i otrzymałem potwierdzenie przelewu-zgadzały sie w nim wszystkie dane które wpisałem w przelewie(w podpisie było"dokument ma moc prawną na mocy ustawy bla bla i nie musi mieć stempla z oddziału banku). Po paru dniach sprawdziłem swoje konto, rzeczywiście środki zostały przelane wchodzę w szczegóły transakcji a tam figurują dane zupełnie innej osoby. Oczywiście numer rachunku się zgadza.

Temat wałkowany parokrotnie na forum a jednak nie.

Mam potwierdzenie przelewu mające moc prawną na dane osoby

Kamil A rachunek bankowy przykładowy 123456

W szczegółach transakcji widnieje przelew na dane

Mateusz Ś rachunek bankowy 12345

Jest to transfer wewnętrzny banku
Czyli Ja(Michał) jak i osoba która otrzymała kwotę(Mateusz) mamy konto w BZWBK

Kontaktowałem się wielokrotnie z dyrektoremi różnych placówek BZWBK każdy zapewniał mnie że sprawa jest prosta ponieważ mam potwierdzenie na dane innej osoby(pieniądze miał otrzymac Kamil A).

Dzisiaj(13.x.2010) otrzymałem decyzję negatywną banku...

"W wyniku analizy stwierdzamy że dokonaliśmy księgowania środków zgodnie ze wskazanym przez pana numerem rachunku beneficjenta. Pragniemy poinformować iż zgodnie z regulaminem kont dla ludności rozdz VII ustęp 21 pkt 1 "Bank dokonuje księgowań dyspozycji uznania zgodnie z podanym numerem rachunku wierzyciela"

Zweryfikowali zwrot płatności(transfer wewnetrzny)

"...jednak na dzień dzisiejszy nie mamy możliwości wykonania w/w operacji na wskazanym przez pana rachunku"

Decyzja negatywna.

Oczywiscie zgadzam się ze bank zrobił przelew na moja dyspozycję na rachunek bankowy...tylko że moją dyspozycją były pełne dane i takowe mam potwierdzenie.

Potwierdzenie przelewu na dane kamila A

Szczegoly transakcji dane Mateusza Ś

Sprawa zgłoszona na policji

"....Wie pan to długo potrwa/////"

Sprawa zgłoszona w placówce BZWBK

Mimo zapewnień dyrektora placówki że mam rację i sprawa jest prosta otrzymałem decyzje negatywną.

Czy bank miał prawo wydać decyzję negatywną?

Skoro był to ich transfer wewnętrzny to wydaje mi się że powinni weryfikowac dane swoich klientów. Gdyby to był transfer do innego banku nie miałbym żadnych obiekcji mój bank BZWBK wysyła dyspozycje do innego banku i kończy się jego rola. Tylko dlatecze "na własnym podwórku" robi takie numery.

Dyrektor placówki zapewnił mnie(przynajmniej robił co mógł)

że sprawa wygląda tak

.Kontaktują sie z osobą która omylnie dostala pieniadze jeśli ona sie zgadza na pobranie środków to pobierają jeśli nie -to bank zwraca mi pieniadze a tamtą osobe już bank ściga za pośrednictwem prokuratury.

A dziś decyzja negatywna....

Najnowsze wpisy