BORYSZEWW
/ 79.184.35.* / 2011-10-06 23:47
Gratuluję znajomości niemieckiego rynku samochodowego. Przypomnę tylko, że 2-a lata temu rząd niemiecki dotował przemysł samochodowy, by ten przetrwał ciężkie czasy. Myślę, że udało się. Cała ta branża staje na nogi. "Samochodówka" to nie tylko sami producenci aut. To masa miejsc pracy tj. huty, odlewnie, fabryki, podwykonawcy, salony, serwisy naprawcze, złomowiska i szroty. Nikt nie pozwoli tam, by branża podupadła. Jak wszędzie są lepsze wyniki i gorsze, zależne od wielu czynników. Nie wieszcze nic złego dla tego rynku. W obecnej sytuacji każdy chce być konkurencyjny i to cenowo głównie.
BOREK ma szanse być tanim i dobrym dostawcą cześci dla całej branży. Nie znam sytuacji przejmowanych podmiotów, ale myślę, że p. KARKOSIK wie co robi. Na szerokim rynku jest sporo przejeć w tej chwili bo to okazje. W PL też się sprzedaje co dnia jakieś firmy (np. banki w ostatnim czasie) i wcale one nie są w złej sytuacji. To ogólnoświatowy trend, kto ma kapitał, pomysł i inwestuje długoterminowo ten robi przejęcia, poprzedzone dogłębnymi analizami jak myślę.
W obecnej chwili BORYSZEW konsoliduje branże automotiv. To sprawia już, że będzie konkurencyjny w swojej branży w szerokim zakresie ofertowym. Dzięki przejęciom w różnych segmentach dywersyfikuje swoje możliwości produkcji, co jest wskazane w sytuacjach zawirowań na rynku i daje MU przewgę konkurencyjną.
Co do kursu, to "ubijal" się jakiś czas. Teraz szeroki rynek się uspokoił pod napływem dobrych wiadomości ze świata, giełdy idą w górę a za nimi ceny akcji. Kto "dziś" nie kupił, jutro zaplaci drożej i zarobi dopiero "jutro" :).