Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Budowa dróg w Polsce będzie tańsza? To możliwe dzięki zastanosowaniu asfaltów nowej generacji

Budowa dróg w Polsce będzie tańsza? To możliwe dzięki zastanosowaniu asfaltów nowej generacji

Wyświetlaj:
gargamel10 / 93.201.77.* / 2015-04-07 17:48
asfalt to nie wszystko-wazniejsze jest podloze ktore na naszych starszych drogach przygotowane jest na samochody o 6 tonowych osiach
LJAR / 83.5.11.* / 2015-04-07 17:41
w Polsce jest najwięcej wariatów od "rewolucji" rewolucja jest już wszędzie
ja 21 / 92.16.6.* / 2015-04-07 17:09
fałsz i obłuda przed wyborami po wyborach wszystko wróci do dziadostwa
Kris 614 / 82.145.222.* / 2015-04-07 16:48
No to będzie okazja sprawdzić tą technologię na spalonym moście w Warszawie
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
amelie2 / 217.8.185.* / 2015-04-07 16:31
Wyeliminowanie przekrętów naprawdę obniżyłoby koszty budowy. Ale czy to w Polsce jest możliwe? Przecież kontrahent, który nie posiada zaplecza produkcyjnego, a mimo to wygrywa przetarg - nie jest tu wyjątkiem. Później „znana firma” znajduje podwykonawców, ci następnych podwykonawców i w tym „łańcuszku” tylko ci na końcu są ofiarami, a rekiny zgarniają miliardy. Nasuwa się więc pytanie z kim się dzielą. Jeśli kilometr autostrady w Austrii lub Szwajcarii, gdzie drąży się długie tunele i teren jest trudny – jest tańszy niż w Polsce – to coś jest na rzeczy. A setki kilometrów niepotrzebnych ekranów – kto na tym zbija fortunę. Za tym wszystkim muszą stać bardzo grube ryby, bo ani dziennikarze się tym nie interesują, ani NIK się tym nie zajmuje. Kto im zamyka usta?
Andrzej asfalt NOwy. / 108.53.15.* / 2015-04-07 14:59
Czyli zlodzieje z PO opanowalinowy przekret .
MaveRick$ / 89.78.119.* / 2015-04-07 14:59
W Stanach technologia stosowana od 30 lat, w Polsce od 2. "Dlaczego bierzemy w łapę, żeby budować z gliny jak wynaleziono cement". Realia polskich władz, chcieli by lepiej lecz nie zarobią na tym.
2013 rok
http://moto.onet.pl/raporty/nowa-technologia-budowy-drog-asfalt-ze-starymi-oponami/bz19v
kierowcaBombowca / 83.22.237.* / 2015-04-07 14:39
nowa technologia prawie zawsze przynosi podwyzki. oczywiscie reklamuja ze bedzie taniej... to wszystko sa chwyty marketingowe. problemu nie stanowi asfalt tylko dziadowska podbudowa, ktora jest tak samo wazna jak fundament w domu. droge przewiduje sie na np. sredni ruch, a juz po otwarciu danego odcinka osiagany jest wysoki ruch. ostatni fakt: droga jest niszczona przez tiry. jeden zaladowany tir to 160tysiecy osobowek czyli caly dzienny ruch. oplata za tira w zaden sposob nie pokrywa nawet promila strat jakie powoduje.
djsoja / 92.40.249.* / 2015-04-07 15:37
160 tysięcy osobówek ? To chyba nie wiedz ile auto waży a ile zaladowana ciężarówka
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Michaelll / 92.18.237.* / 2015-04-07 16:14
Jemu chodzi o porównanie szkód - czyli jeden TIR swoim przejazdem spowoduje takie same szkody w strukturze danego odcinka asfaltu jak przejazd 160tys. osobówek. Zresztą.. znam osobę, która pracowała przy budowie autostrad. Zajmowała się sprawami związanymi z geodezją. Gdy spytałem o przekręty na budowie to tylko się zaczęła śmiać - załatwianie materiałów po znajomości po zawyżonych cenach, owe materiały słabej jakości, a w nocy do podkładu pod asfalt zamiast specjalnego mixu kamieni, żwiru itp - używanie gliny kopanej w pobliskim lesie. I z innej firmy gdzie pracowała - zwykły robotnik powiedział do kierownika, że użyta przez nich technika i materiały wytrzymają najwyżej rok - kierownik odpowiedział słowami - "bo za rok też musimy mieć co robić". Normalnie bym takich ludzi zatłukł ale przez swoją bezsilność można się tylko popłakać
tad / 83.16.224.* / 2015-04-07 14:35
Jestem ciekawy czy te komentarze czytają ci wynalazcy
lol615 / 83.11.133.* / 2015-04-07 14:18
buahha tak bo tylko w polsce bedą stosowane nowe technologie ds budowy dróg buehehehee co za propaganda
Hammurabi / 89.65.176.* / 2015-04-07 14:12
Kolejne bicie piany przed wyborami. Drogowcy - a właściwie szefowie firm - nauczyli się ciągłego łatania dziur, wręcz uczynili sobie z tego żyłę złota. Dla nich im gorzej z jakością asfaltów, tym lepiej. Od zawsze zadaję pytanie, czemu nie budujemy dróg z nawierzchnią betonową? Żaden "cudowny" asfalt nie dorówna przeciętnej, uczciwej, betonowej nawierzchni ani w wytrzymałości, długowieczności, ani odporności na "koleinowanie".
Art.Z / 77.255.92.* / 2015-04-07 16:37
Ano zapewne dlatego ze trzeba by budowac tak jak w Niemczech-solidnie.Tam autostrada ma od 50 do 90 cm grubosci a u nas? Kto to wie jak jest u nas? Ja nie wiem.Wiem ze czesto jest byle jak.
drogowiec / 195.205.152.* / 2015-04-07 14:23
szkoda, że zapominasz o cyklicznym śrutowaniu nawierzchni betonowej z powodu nadmiernego nagumowania, większe koszty budowy, znacznie większe koszty naprawy...
Niestety beton to nie są same plusy.
mro_zek / 31.61.129.* / 2015-04-08 13:55
Wiesz, na tej zasadzie to można zarzucić każdy projekt, "bo coś"... Prawda jest taka że betonowe drogi mają niezaprzeczalne plusy w postaci choćby trwałości. Także niech popularyzują te technologię bo to jest dobra alternatywa
Realista / 95.51.98.* / 2015-04-07 14:12
Ale osiągnięcie ! Niestety drogi i nawierzchnie projektowane są tyko na 5 LAT. Tylko podwyższenie tego okresu może coś zmienić.
dvr / 77.254.35.* / 2015-04-07 13:48
wybory niedługo i znowu mają nas za idiotów
KEcer68 / 176.0.8.* / 2015-04-07 13:43
hmmmm... moje obsetwacje sklaniaja do odwrotnych wnioskow. wiekszosc nowowybudowanych lub nowowyremonotowanych drog z nawierzchnia asfaltowa juz po paru sezonach nadaje sie wylacznie do remontu koleony i dziury. nigdzie w europie tego nie widzialem w takiej skali
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
adriano platfuso / 83.1.132.* / 2015-04-07 13:33
Tak, oczywiście, a po zastanosowaniu kwadratowych kół w samochodach ten zastanosowany asfalt będzie jeszcze trwalszy z uwagi na większą powierzchnię przylegania koła do podłoża (mniejszy nacisk jednostkowy)
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy