budżet traci miliony za bledne decyzje
w 2012 roku w wyniku uchylen wadliwych decyzji wydawanych przez organy skarbowe i celne, wyplacone zostało prawie 125mln zł odsetek!. Wszystko z powodu złych decyzji organow skarbowych. Przeszło 100mln zł wypłacono podatnikom z tytułu złych decyzji dotyczących VATu.
Proste rozwiązanie. Każdy urząd ma jeden budżet na premię i odszkodowania za swoje błędne decyzje. Im więcej złych decyzji tym mniej pieniędzy w puli na premie. Przy podstawie na poziomie 150% minimum egzystencji plus reszta premii. Będą dostawali standardowo 100% premii do póki budżet będzie, kasa w budżecie się kończy (kary, odszkodowania) premia się kończy :) Miernoty z urzędu wylatują, bo wszyscy włącznie z kierownikiem, który zarządza urzędem, nie dostanie premii. Wtedy nawet koneksje rodzinne nie pomogą, jak taki zatrudniający przez swojego krewniaka, będzie chodził bez premii.
ciekawe czy osoby odpowiedzialne za "znikniecie" tylu pieniedzy odpowiedzialy za swoje bledy? Moze to celowe dzialanie jest? Nic nie wiadomo w obecnym czasie sie tyle dzieje w rzadzie i w panstwie ze juz chyba ciezko tam sie pracuje
w mojej pracy jest tak ze jak nawale to ponosze konsewkencje a w przypadku ponownego nawalenia, zwalniaja z pracy. czemu tak nie ma w administracji panstwowej? rzed nawalil juz tyle razzy ze dawno powinni zniknac z kraju unikajac linczu....
moim zdaniem za duzo jest stanowisk zajmujacych sie jedna rzecza. tzn zeby cos doprowadzic do konca potrzeba zeby dokumenty badz decyzje przeszly kolejene etapy w takim przypadku zwieksza sie ryzoko wystapienia bledu i zwiekszenia kosztow..
i co gorsza... my placimy za bledy urzednikow! bo to przeciez sa nasze podatki. potem sie dziwia czemu takie a nie inne braki sa w budzetach. zaczac reformowac te urzedy zeby pracowaly tam odpowiednie osoby, dobrze przeszkolone a nie jakies stare kobiety z 30letnim doswiadczeniem na tym stanowisku i zatrzymane w rozwoju osobistym na 30 lat wstecz...