W 2011 r. giełdowa spółka sprzedała 1,1 mln sztuk „Wiedźmina 2” i 0,4 mln sztuk „Wiedźmina”. Wynik, jak twierdzi prezes, był lepszy od zakładanego.
CD Projekt Red ujawnił wyniki sprzedaży własnych gier w poprzednim roku. Do tej pory inwestorzy znali jedynie wyniki sprzedaży po trzech kwartałach. W całym 2011 r. klienci kupili 1,1 mln sztuk „Wiedźmina 2” (w wersji na PC zadebiutował 17 maja). – To bardzo dobry prognostyk przed czekająca nas 17 kwietnia premierą na konsolę Xbox360 – uważa Adam Kiciński, prezes giełdowej firmy. Klienci chętnie decydowali się na zakup „Wiedźmina 2” przez internet w wersji cyfrowej (marże w tym kanale sprzedaży są wyższe niż w tradycyjnym, sklepowym). Przez sieć właściciela znalazło aż 24 proc. (270 tys.) egzemplarzy „Wiedźmina 2” – To bardzo dobry wskaźnik – uważa prezes.. Deklaruje, że aż 40 tys. kopii cyfrowych znalazło nabywców za pośrednictwem platformy GOG.com należącej do spółki. W dalszym ciągu dużym wzięciem cieszył się też „Wiedźmin”, mimo że od premiery minęło już ponad cztery lata. Klienci kupili aż 0,4 mln kopii gry, z tego 0,15 mln sztuk w cyfrowej dystrybucji. – Gry RPG, do którego to segmentu zaliczany jest „Wiedźmin”, wyróżniają się na tle innych, że sprzedają się bardzo długo a nie tylko w kilka tygodni po premierze – wskazuje Kiciński. Z dużymi nadziejami patrzy na bieżący rok. Konsekwentnie nie zdradza jednak planów dotyczących sprzedaży konsolowego „Wiedźmina 2”. Analitycy szacują, że tylko w tym roku klienci mogą kupić ok. 0,8 mln kopii gry na tą platformę. – Ta liczba nie budzi mojego przerażenia – oświadcza. W dalszym ciągu liczy też na dobrą sprzedaż „Wiedźmina” i „Wiedźmina 2” w wersji na PC. Inwestorzy spokojnie zareagowali na informację o sprzedaży gier w 2011 r. Kurs we wtorek rano waha się w okolicach poniedziałkowego zamknięcia co oznacza, że
akcje kosztują niespełna 6 zł.
parkiet.com