Br.
/ 85.221.170.* / 2012-03-28 11:34
City Interactive opóźni premiery, CD Projekt inwestuje w e-dystrybucję
tigi
28.03.2012 , aktualizacja: 28.03.2012 08:59
A A A Drukuj
Dwaj czołowi producenci gier w Polsce ogłosili wczoraj ważne zmiany: City Interactive przesuwa premiery, za to zapowiada rekordowy rok. Twórca "Wiedźmina" zaś rozpycha się w cyfrowej dystrybucji gier
ZOBACZ TAKŻE
Polacy opatentowali elektroniczną kostkę do gry
City Interactive zainwestuje kilkanaście mln zł w projekt 'Action RPG'
Zynga uruchamia platformę z grami. Konkurencja dla Facebooka?
- Niektóre gry miały być wcześniej. Ale potrzebujemy więcej czasu na ich dopracowanie - tłumaczył Marek Tymiński, prezes City Interactive, na wczorajszej konferencji.
To opóźnienie dotyczy też flagowej produkcji notowanego na warszawskiej giełdzie producenta, czyli drugiej części "Sniper: Ghost Warrior". Pierwsza sprzedała się już w 2,5 mln egzemplarzy. Obok "Dead Island" wrocławskiego Techlandu i obu "Wiedźminów" to jeden z największych sukcesów polskich twórców gier.
Kiedy pojawi się "Sniper: Ghost Warrior 2"? Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku. Tymiński liczy, że kontynuacja tytułu, w którym gracz wciela się w snajpera, przyniesie jeszcze lepsze wyniki. I dodaje, że przesunięcie premier kilku gier pozytywnie wpłynie na wyniki spółki. - To może być nasz najlepszy rok w historii - twierdzi prezes City Interactive. Dotąd takim był 2010 r., kiedy spółka przy 89 mln zł przychodów miała prawie 27 mln zł zysku netto. Spółka jednocześnie zapowiedziała, że dywidendy z zysku za 2011 r. nie będzie.
Postawienie na gry z wyższej półki typu "Sniper" opłaciło się City Interactive. Kolejnym krokiem ma być gra z gatunku RPG, na którą spółka chce wydać kilkanaście milionów złotych. Gra, powstająca we współpracy z niemieckim studiem Deck13, ma zadebiutować w przyszłym roku. Do pracy nad nią City Interactive podkupił z CD Projekt RED Tomasza Gopa, jednego z głównych menedżerów odpowiedzialnych za "Wiedźmina 2".
Wczoraj też CD Projekt Red, a konkretnie jego spółka zależna GOG.com ogłaszała kilka nowości. Międzynarodowy projekt GOG.com - internetowy sklep ze starszymi grami za kilka dolarów, który spółka otworzyła kilka lat temu, okazał się sukcesem. Choć są w nim głównie starsze tytuły, GOG miał 27,9 mln zł przychodów i na czysto zarobił 4,8 mln zł. Wypłacił też 1 mln euro dywidendy swojej spółce-matce, czyli giełdowemu CD Projekt Red.
GOG poinformował wczoraj, że dotąd sprzedał ponad 7,5 mln gier. Wszystkie bez DRM (czyli bez zabezpieczeń przed kopiowaniem). Warto dodać, że GOG.com działa na dużo wyższej marży niż dystrybucja gier w Polsce na fizycznych nośnikach.
Ponad 98 proc. przychodów GOG pochodzi spoza Polski, najwięcej, bo około 50 proc., to transakcje z USA. Spółka chce zwiększyć przychody - wprowadza do oferty nowsze gry, na razie niezależnych producentów. Liczy i na nowych klientów, i zwiększenie średniej wartości transakcji.
Zobacz więcej na temat:
CD Projekt
gra komputerowa
Tomasz Grynkiewicz