tariko
/ 88.156.82.* / 2012-01-18 01:52
(...) Chiny i Indie są atrakcyjne także dla CEDC. W połowie ubiegłego roku w rozmowie z nami prezes William Carey przyznał, że firma chciałaby wprowadzić tam swoje marki w ciągu roku, dwóch lat.
W trzech kwartałach 2011 r. sprzedaż zagraniczna polskich wódek CEDC była o 31 proc. wyższa niż przed rokiem. – Wstępne wyniki za IV kwartał są również bardzo pozytywne – przyznaje Anna Załuska, rzecznik prasowy CEDC.
W IV kwartale firma zaczęła sprzedawać żubrówkę na Ukrainie. Od ubiegłego roku CEDC oferuje natomiast soplicę w USA.
Pomimo udanego roku dla czołowych graczy łączne wyniki eksportowe branży spirytusowej w 2011 roku są gorsze od prognoz. Na początku ub.r. eksperci cytowani przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy szacowali, że sprzedaż zagraniczna mocnych alkoholi, głównie wódki, wyniesie w 2011 r. 57 mln l i będzie o niemal jedną dziesiątą wyższa niż w poprzednim. Po trzech kwartałach eksport napojów spirytusowych zwiększył się o niecałe 3 proc., a wódki o niespełna 5 proc. Według branży szanse na to, że w IV kwartale poprawią się w znaczący sposób jej ubiegłoroczne wyniki eksportowe, są niewielkie.