Cenowy horror!

Money.pl / 2006-04-18 12:49
Komentarze do wiadomości: Cenowy horror!.
Wyświetlaj:
James Maynard Keenan / 83.27.169.* / 2006-04-19 14:46
Dziennik sie pomylil, a Money to powtarza. Licze na przeciwdzialanie takim pomylkom w przyszlosci.
Po pierwsze, gdyby ktokolwiek raczyl laskawie doczytac artykul w Dzienniku do konca, to zobaczylby - ku powszechnemu zdumieniu - iz jest tam zawarte explicite stwierdzenie, ze za wysokie ceny odpowiada rowniez (rowniez?) monopol PKN Orlen i ze konkurencja obnizylaby ceny.
Po drugie, Dziennik faktycznie popelnil blad. Ale nie ten, o ktorym sie tu w komentarzach pisze. Rzecz w tym, ze ilosc STACJI nie ma wielkiego wplywu na cene. Dlaczego? Ano, jesli wszystkie stacje naleza do monopolisty, to nie traci on wcale swojej pozycji monopolu. Ustawia na wszystkich swoich stacjach ceny jakie tam chce i ma wszystko w nosie. Chodzi wiec o WLASNOSC stacji - kto je posiada. Jesli rozni konkurenci, to musza dazyc do obnizenia cen, bo ich cele sa wzajemnie sprzeczne - musza odbic koledze klienta. O klienta musza sie po prostu starac, np przez cene.
Powtorzmy: Ilosc stacji nie wplywa na cene - moze byc duzo stacji i malo, a ceny moga byc sztywne. To wlasnosc jest wazna - im wiecej konkurentow, tym mniej sposobow utrzymania wysokiej ceny i tym wiekszy bodziec do jej obnizenia. QED.
Maynard / 83.27.169.* / 2006-04-19 14:58
A swoja droga, to kretynski pomysl z tym ministerialnym rozwalaniem "kiepskich" (czyt. unikajacych akcyzy i innych obciazen) stacji. Nie ludzmy sie - ich klient dobrze wie, dlaczego placi mniej. Placi za to, ze na chwile wkracza w magiczny swiat specjalnej strefy ekonomicznej, czyli rezerwat wolnego rynku w naszym rynku niewolnym.
A regulowanie rynku pozwala tylko takim monopolistom jak Orlen przetrwac, bo nowi konkurenci stoja na straconych pozycjach. Wygrac moga wylaczni ci, ktorzy nie chca sie podporzadkowac przepisom, czyli rozmaite mafie paliwowe, oszusci, przestepcy ale tez i zwykli przedsiebiorcy chroniacy sie przed rozleglym zawalem panstwa socjalnego.
irys / 83.27.151.* / 2006-04-19 12:34
Ciekawe jaką markę stacji benzynowych posiada któryś z rządzących skoro tak dąży do wyeliminowania konkurencji.
TM / 83.10.226.* / 2006-04-19 08:41
Ciekawe kto ma taką marże ? Zerknicie na stronę z cenami htrowymi PKN . Marża dla stacji to kilkanaście groszy , ciekawe kto bierze pozostałą częśc marży ?
M@rio / 81.15.216.* / 2006-04-18 17:14
Jak w moim 40 tys miescie zostanie 1 stacja benzynowa to gdzie tu konurencja? Brak konurencji to wyzsze ceny!
miks / 83.22.32.* / 2006-04-18 17:52
W Mysłowicach na 70-tys mieszkańców jest ok.10 stacji, a paliwo jest najdroższe w okolicy. Uważam że lokalne ceny na stacjach nie są rynkowe, a regulowane przez koncerny w skali makro.
moostank / 217.97.238.* / 2006-04-18 17:04
To znaczy, że im mniejsza konkurencja na rynku tym taniej ????? Ciekawe poglądy, proponuję zredukować liczbe firm telekomunikacyjnych do TP S.A. to na pewno ceny połaczeń też nam spadną .... Takich herezji już dawno nie słyszałem.
zdenek / 83.5.241.* / 2006-04-18 16:32
pozdrawiam
ŁowcaGwiazD / 153.19.178.* / 2006-04-18 16:25
Jak przeczytałem niektóre kometarze to nasuwa się jeden wniosek. Należy ponownie znacjonalizowac Orlen, który jako jedyny dostawca ma pozycje monopolisty, kartelu i czego tam jeszcze. Stacje też znacjonalizować i apteki też.
zdenek / 83.5.241.* / 2006-04-18 14:11
jeszcze trochę balon surowcowy pęknie i WIG20 zobaczymy na poziomie 2000pkt
hjn / 81.190.64.* / 2006-04-18 14:03
Kto to napisal ? "Dziennik" - przeciez to jest pismo wydawane przez niemiecki kapital! A czy interesy kapitalu niemieckiego sa zgodne z interesem Polakow ? Odpowiedzmy sobie na to pytanie, a wtedy nie bedziemy sie dziwili cudownym receptom w stylu - zmniejsz u siebie konkurencje - spadna ceny. Ja osobiscie sie dziwie, ze ten portal (powazny) juz w pierwszym dniu wydania cytuje "Dziennik". Niech sie ta polskojezyczna, niemiecka gazeta wpisze w nasz krajobraz porzez jakis czas, powiedzmy pol roku, a potem dopiero zacznijmy ja cytowac, jak juz bedzie znane jej prawdziwe oblicze i interesy, ktorym patronuje.
betazoid / 87.207.39.* / 2006-04-18 15:33
o problemie zbyt dużej liczby stacji pisały już czasopisma motoryzacyjne, tylko nikt wcześniej tego nie cytował, zrobił to dziennik i chwała mu za to!!
betazoid / 87.207.39.* / 2006-04-18 15:33
o problemie zbyt dużej liczby stacji pisały już czasopisma motoryzacyjne, tylko nikt wcześniej tego nie cytował, zrobił to dziennik i chwała mu za to!!
pik / 62.89.126.* / 2006-04-18 15:01
racja
zdenek / 83.5.241.* / 2006-04-18 14:36
i zaczynają jechać po usa
jerzy / 2006-04-18 13:57
nie no. to juz skandal. wyrzucam money.pl z ulubionych.
jliber / 212.180.147.* / 2006-04-18 13:57
Jak człowiek czyta takie pseudoekonomie, niezrozumienie podstawowych reguł konkurencji na wolnym rynku, to wszystkie się człowiekowi odechciewa. Kogo zatrudniają w tym PAP? Szympansy? I Money.pl to bezkrytycznie podaje dalej?
cypisek od rumcajsa / 83.18.138.* / 2006-04-18 13:40
Coś nie halo-chyba konkurencja dziala w drugą stronę !!!-zawsze zdawało mi się że im więcej punktów tym bardziej zależy nam zeby do nas klient przyszedł.Co za bzdury !!! i to w takim portalu????????Ekonomiści z bajki!!!!
Lukas Oln / 83.9.28.* / 2006-04-18 15:02
, gdy na stacje przypada 3,2tys. samochodów, a nie 1,6 tys to sprzedawca więcej zamawia paliwa. A cena hurtowa może być dogodniejsza, kiepsko z ekonomią Polaków... Inną kwestią jest konkurencja w obszarze hurtowni sprzedających paliwo. Akcyza i tak w polsce jest za duża, nie zarabiamy tyle co w Niemczech.
jendrek / 213.238.90.* / 2006-04-18 16:51
z tego wynika - pogonić BP Shella i innych a będzie taniej.
zdenek / 83.5.241.* / 2006-04-18 15:24
a dostawca jeden
drobiarz / 83.16.29.* / 2006-04-18 13:24
od kiedy to zmiejszenie konkurencji na rynku powoduje spadek cen??? Nie wypada aby portal ekonomiczny zamieszczał takie komentarze... Stacji być może jest za dużo ale to właśnie wyskokie marże jakie narzucają duże koncerny zachęca do otwierania coraz to nowych stacji (jest duży margines pokrycia). Jeżeli duże firmy paliwowe (a właściwie ich sieci sprzedaży detalicznej) obniżyłyby pobieraną marżę to liczba stacji na pewno zmalałaby - mniejsze stacje nie wytrzymałyby takiej konkurencji. Tylko jak je do tego skłonić skoro prawdopodobnie większy obrót nie zrekompensuje im jednostkowej obniżki marży?
zdenek / 83.5.241.* / 2006-04-18 15:55
konkurencja tak
zmowa nie
Przemo / 83.16.131.* / 2006-04-18 13:20
Byłby to jeden z pierwszych przypadków kiedy ograniczenie konkurencji doprowadziłoby do obniżenia cen.
Proszę wskazać jeden powód dla którego mniejsza liczba sprzedawców miałaby obniżyć marże zamiast realizować większy zysk!!!
Drwalwaw / 83.238.7.* / 2006-04-18 13:10
od kiedy ograniczanie konkurencji wpływa na niższe ceny. Liczba stacji nie ma tu nic do rzeczy. Istotony jest struktura rynku dostaw, która nie jest konkurencyjna
Dawidek / 83.18.152.* / 2006-04-18 19:33
Podręcznikowym przykładem jest Gdańsk gdzie gro stacji należy do Lotosu. Kilka lat temu mieliśmy najdroższe paliwo w kraju.
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy