Forum Forum inwestycyjneFundusze

co będzie bardziej opłacalne??

co będzie bardziej opłacalne??

kalorek2 / 2007-06-27 14:14
Mam mieszkanie w Kielcach warte około 150000, które wynajmuję innym ludziom. Zastanawiam sie czy go nie sprzedać a uzyskane pieniądze ulokować w funduszach akcji. Inwestycja miałaby trwać około 4 lata a uzyskane pieniądze posłużyłyby mi później do kupienia większego mieszkania. Zdaję sobie sprawę że w ten sposób zarobię więcej niż to mieszkanie zdrożałoby w ciągu tych 4 lat gdybym go nie sprzedawał. Ale pytanie: Czy warto ryzykować?? Teraz studiuję w Warszawie i nie jest mi ono potrzebne ale jak skończę studia to będzie wypadało gdzieś mieszkać a nie chcę sobie pochopną decyzja zepsuć w miarę pewnego startu w życiu. Co wy byście zrobili??
Pozdrawiam
Wyświetlaj:
judyta.rosman / 2007-06-29 08:38 / portfel
Witaj,
uważam ze Twój pomysł jest bardzo ryzykowny!
Fakt, ze tempo wzrostu warości nieruchomosci już nie jest tak imponujące jak kilka miesięcy temu ( dla przykładu dokładnie rok temu w Szczecinie za m2 mozna było zapłacić 2.700 - 3000 a teraz kosztuje 4500-5200) ale nadal z informacji od analityków wynika ze ceny będą rosły, natomiast na rynku kapitałowym jak wiesz może być różnie. Moim zdaniem pieniadze z wynajmu powinieneś inwestować w fuduszach a mieszkanie pozostawić .Interesujący jest też pomysł kolesia 2003. Umów się z doradcą finansowym - to nic nie kosztuje! Na stronach money znajdziesz informację.Pozdrawiam!
Gumis36 / 83.14.220.* / 2007-06-28 14:57
Rynek akcji charakteryzuje się dużą zmiennością. Zasadniczo 4 lata to okres dość odległy ale musisz sobie odpowiedzieć na pytanie co będzie jak zacznie spadać. Nie wytrzymasz widząć jak kapitał topnieje i zrealizujesz stratę czy będziesz miał mocne nerwy i zaczekasz ryzykują powiększenie straty.?.Możesz mieć też szczęście i może Ci się udać.
Ja nie postawiłbym całego posiadanego kapitału na akcję. Zbydt duże ryzyko graniczące z lekkomyślnością.
wiecomówi / 213.17.200.* / 2007-06-28 10:07