Forum Forum prawneCywilne

Czajnik - naprawa czy wymiana? Zakup na firmę

Czajnik - naprawa czy wymiana? Zakup na firmę

lars79 / 2009-09-10 10:30
Witam
3 tygodnie temu oddałem do naprawy czajnik Philips do serwisu - zakupiony w sklepie Saturn - wczoraj zgłosiłem się po odbiór czajnika. W zgłoszeniu reklamacyjnym zaznaczyłem że występują dwie usterki:
1 - czajnik przecieka - ta usterka została naprawiona (wymiana uszczelki)
2 - problem z włącznikiem - czajnik czasem się nie włączał lub wyłączał się przed zagotowaniem wody - o usunięciu tej usterki lub o braku jej zdiagnozowanie na karcie gwarancyjnej nie ma wzmianki. Również na dokumencie odbioru sprzętu nie było o tym napisane. W związku z powyższym odmówiłem podpisania dokumentu i odbioru czajnika do czasu wyjaśnienia sytuacji. Pani z serwisu Saturna zaproponowała przetestowanie czajnika na miejscu - czajnik włączył się za 5 razem - co ewidentnie oznacza że usterka nie została usunięta. Po przeczytaniu kilku wątków na różnych forach dowiedziałem się że gdyby zakup był na osobę prywatną mógł bym się domagać rozpatrzenia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej, co zrobić w sytuacji jeśli czajnik kupiony był na firmę?
Dodam że od momentu zakupu minęło 21 miesięcy, czy rękojmie ma w tym przypadku zastosowanie?
Ewentualnie jakiej treści pismo można wystosować do sprzedawcy z żądaniem wymiany sprzętu nas nowy? Jeśli w ogóle przysługuje mi takie prawo.

Najnowsze wpisy