Forum Forum prawneCywilne

czy należy się mojej córce renta po ojcu który popełnił samobójstwo??

czy należy się mojej córce renta po ojcu który popełnił samobójstwo??

mikamo / 83.11.218.* / 2010-04-01 10:49
Byłam w zwiazku z chłopakiem który 6 tyg przed urodzeniem się naszej córki popełnił samobójstwo, czy nalezy jej się renta skoro jest pół-sierotą?? Jej ojciec pracował przed smiercią legalnie ale jedynie 4 miesiące. Dziecko ma w akcie urodzenia że to on jest jej ojcem ( zostało to ustalone na podstawie badań DNA) Proszę o poradę
Wyświetlaj:
magda875 / 81.190.217.* / 2011-12-07 10:17
Witam serdecznie,
Jestem studentką V roku Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Obecnie prowadzę badania do swojej pracy magisterskiej i poszukuję osób, których rodzice popełnili samobójstwo. Udział w badaniu będzie polegał na udzieleniu anonimowego wywiadu na temat doświadczeń związanych ze śmiercią samobójczą ojca lub matki.
Osoby zainteresowanie proszę o kontakt telefoniczny, pod numerem telefonu: 603875653 lub e-mailowy, przez adres: mdziubyna@wp.pl
szklarek / 2010-04-01 12:28
Niestety nie i to z powodu niespełnienia przez Chłopaka warunków ZUS-owych.
Warto dowiedzieć się natomiast w jego zakładzie pracy, czy nie był ubezpieczony w jakimś ubezpieczeniu pracowniczym, ale jeśli nawet - to na 98% z jakiegokolwiek odszkodowania wyklucza to, że było to samobójstwo, a nie wypadek.
mikamo / 83.11.218.* / 2010-04-01 23:08
Więc jak to jest że moja koleżanka brała rentę po ojcu który się powiesił??
szklarek / 2010-04-02 10:23
Samobójstwo wyklucza z odszkodowań z ubezpieczenia na życie we wszystkich znanych mi polisach, nie z renty rodzinnej z ZUS-u. W przypadku koleżanki, jej ojciec spełniał warunki ZUS-owe do tego, by można było otrzymać rentę po nim, a których nie spełniał twój Chłopak.
Zajrzyj tu ( dwa pierwsze akapity ):
http://www.money.pl/emerytury/poradniki/artykul/komu;przysluguje;renta;rodzinna,154,0,262810.html