Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Czym budowa dróg różni się od remontu łazienki? "Nie da się przewidzieć wszystkiego"

Czym budowa dróg różni się od remontu łazienki? "Nie da się przewidzieć wszystkiego"

Wyświetlaj:
sdq2qqq / 194.99.117.* / 2016-04-26 09:31
odpowiedź jest prosta
miliardy podwykonawców i układy z łapki do łapki!!!!
Aaa13 / 77.114.90.* / 2016-04-26 09:41
Tak, podwykonawców, na których zrzuca się wszystkie podatki nie płacąc im za wystawione faktury i puszczając ich bez skarpet, bo wiadomo, że nigdzie się nie odwołają, bo nie stać ich na odwołania, sądy, prawników. Prokuratury żyją w układzie z grubymi rybami i sprawy umarzają, a do biednego podwykonawcy przychodzi komornik i żąda kasy za podatek od wystawionej przez podwykonawcę faktury, za którą nikt mu nie zapłacił. Nie dość, że zrobił robotę, to jeszcze podatki musi zapłacić od kasy, której nie dostał i nie dostanie, bo mały przedsiębiorca nie ma do kogo się zwrócić o wsparcie. Płacz i płać, albo w nagrodę za zrobioną robotę zlicytujemy cię i wyrzucimy z rodziną na bruk. Tak wygląda w Polsce praca podwykonawców na dużych państwowych budowach.
glopolak / 185.29.84.* / 2016-04-26 09:29
Wystarczy Grabarczyka i Nowaka zapakować do pudła- to te dwie gnidy były ministrami od dróg, no i Schetyna.
uruk-hai / 5.172.235.* / 2016-04-26 09:28
Jak w kiblu położysz tanie fugi tani klej i tanie płytki na stary niezagruntowany tynk - to szybko remontujesz. a bezpośrednio po zrobieniu tej roboty - wszystko sie ładnie świeci i różnicy między fuszerką a fachową robotą - nie widać. Byle fugi i płytki równe. Tak samo z drogami - walicie asfalt na ubity piach - i otwarcie wychodzi pięknie. A że asfalt nie tej klasy, korona drogi niska i wąska , podbudowy brak a walec jeździł 3h zamiast 15h - tego przy otwarciu nie widać. Walicie "boki" i zwalacie na klimat.Oszczędzacie na kontroli i ochronie. A później widać to co na 7ce za ostrudą - obrywające sie krawędzie poboczy i podmycia dróg. Brawo ! I gdzie tu wina pisu ??
Nick828 / 80.110.96.* / 2016-04-26 09:26
Stad prosty wniosek - budowa autostrad powinny zajac sie nie nastawione na zysk firmy panstwowe. Wtedy autostrady beda kosztowaly tyle ile kosztuja - ani mniej ani wiecej!
stt / 5.172.238.* / 2016-04-26 09:25
cwaniak tłumaczy cwaniaka. Na świecie w Europie ceny za kilometr są rozsądne, umowy obowiązują
. Czy polska leży w kosmosie?????
mm550 / 79.185.3.* / 2016-04-26 09:24
A gdzie sa głosy nadwornych pracowników internetowych z PO. Zawsze było ich od groma, 1000 polubień itd, a tutaj cisza.
k.. / 212.33.80.* / 2016-04-26 09:31
jak nie masz nic do powiedzenie , to nie gadaj głupot
Paolito / 95.40.87.* / 2016-04-26 09:22
Co za zakłamany typek !! Strabag to NIEMIECKA FIRMA, która zatrudniła podwykonawców z Polski. Wiele polskich firm padło, bo NIE DOSTAŁY ZAPŁATY za wykonane prace ! TU BYŁA PRZYCZYNA ICH UPADKU a nie te dyrdymały o których mówi ten gostek....
Juk / 95.88.108.* / 2016-04-26 09:19
A najlepszym sposobem jest min 10 lat gwarancij na to co sie wybudowalo a nie po fuszerce przy budowie naprawa w tym samym roku. Banda zlodziei od prezesa po dyrektora te polskie firmy nic nie umia wybudowac wszystko to fuszera za olbrzymie pieniadze.
A4 / 91.225.158.* / 2016-04-26 09:17
jEŻELI COŚ BEDZIE NIE TAK TO BEDZIE TO TYLKO OPINIA
Sosna 8 / 93.175.70.* / 2016-04-26 09:14
Jeszcze mało się nachapali, jeszcze chcą aneksów żeby 1 km kosztował 10 razy tyle niż dotychczas pomimo tego, że wybudowanie 1 km autostrady w Polsce i tak jest najdroższe na świecie!
podatnik964 / 95.155.74.* / 2016-04-26 09:14
utrzymanie drugiego domu na delegacji kosztuje, a większość ma w terenie drugą "żone" często finansowo bardziej wymagającej od tej ślubnej, więc kombinują na materiałach i koszty rosną
Marian 321 / 212.33.78.* / 2016-04-26 09:12
Hitler też zaczynał od programu budowy autostrad. Jak się to skończyło wszystkim wiadomo.
w / 62.87.208.* / 2016-04-26 09:12
Panie Prezesie Ładny,
jeśli chce Pan waloryzacji i przerzucenia pewnych zobowiązań na Inwestora, to proszę nie składać oferty.
Ma Pan kilka możliwości, co Pańskiej oferty, np. składanie częściowe na realizację pewnego etapu. Po drugie nie musi być to od razu zbudowanie pełnego odcinka. Po trzecie może się Pan dogadać z innymi wykonawcami, którzy chcą złożyć ofertę, a nie wiedzą co ich może spotkać.
Teraz Pan biadoli, jak to ciężko było.
A proszę odpowiedzieć na pytanie, ile Pan uzyskał premii za zrealizowanie tych kilometrów autostrad?
Jeszcze jedna rzecz. Inwestor ma głęboko w czarnej to, że on miałby wycenić sobie pewne prace na dłuższy okres. Jeśli jesteś profesjonalistą to wiesz, co masz zrobić i jak to zrobić. Pomijam firmy krzak w tej materii. To jest jak z budową domu, masz mapy, geologa,geodetę historię gruntu, etc i masz wycenić dobrze bez strat i z zyskiem najlepiej. Czyli wiesz, gdzie idziesz i nie marudzisz.
Teraz gdybanie, czy oddałbyś Inwestorowi działkę, na której znalazłeś złoża gazu lub ropy? Jestem pewien, że byś tak wykombinował, żeby Inwestor dostał swoją cześć, a Ty na 50 lat tę działkę.
Dziwne Panie Ładny masz podejście.
cvb / 188.146.74.* / 2016-04-26 09:38
Czyli wg. ciebie to nie problem przewidzieć co będzie siedziało w gruncie na odcinku szer.50-100m i dł. kilkunastu kilometrów, jak się zachowają ceny materiałów za kilka lat, czy nie osiedli ci się jakiś chroniony gatunek na odcinku robót i każą ci wstrzymać roboty na miesiąc, nie masz chyba pojęcia jakie to są koszta. A co z błędami projektowymi? na etapie projektowania też wszystkiego nie przewidzisz. Dlaczego wykonawca ma robić roboty poza swoim zakresem bez zwiększenia wynagrodzenia? Jest niesamowicie dużo czynników, które wpływają na cenę, a których wykonawca nie jest w stanie ocenić na etapie ofertowania.
Bolo1988 / 5.28.180.* / 2016-04-26 09:11
Mega afery z budowaniem dróg to prezent od PO-PSL. Wyłapać złodziei i za kratki~!

Najnowsze wpisy