przeciwnik pancernej brzozy
/ 83.28.163.* / 2013-02-05 17:13
Pytanie retoryczne: czy nagrania z czarnych skrzynek tupolewa mogły zostać zmanipulowane?
Warto w tym miejscu przytoczyć fragment pisma Stanisława Zagrodzkiego (krewnego smoleńskiej ofiary) skierowanego do Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie.
Pan Zagrodzki pisze: "Ustalono, że odłączenie pierwszego i ostatniego kanału ABSU dzieli następująca różnica czasowa:
– wg stenogramu MAK (CVR) – ok. 1,9 sekundy,
– wg stenogramu IES (CVR) – ok. 2,7 sekundy,
– zaś z analizy wykresów z rejestratorów parametrów lotu (FDR), MSRP-64 z raportu KBWL LP otrzymano wartość – 5,5 sekundy.
(...) Stąd wniosek, że albo system autopilota był uszkodzony, albo zapisy pochodzące z CVR bądź z FDR pochodzą z uszkodzonego [czytaj z sfałszowanego] systemu rejestracji danych".
Oto kulisy wypadku lotniczego, który wydarzył się w 1988r. we Francji. Dopiero po latach okazało się, że "czarne skrzynki zostały przerobione dla zafałszowania i ukrycia informacji istotnych do określenia przyczyn i ustalenia winnych". Puentą notki (Jeremiasza Paliwody który przytoczył te znamienny fakt) jest zdanie: "Francuzi 'napisali' instrukcję dla wszystkich krzątających się wokół katastrofy naszego Tu-154". Wspomniany bloger poinformował nas także, iż: "tam we Francji, w tej 'sfałszowanej' katastrofie leciało 136 osób, a zginęły... 3!"
Znamienne – jak zaznaczył J.Paliwoda – wtedy 'nie odnaleziono' jednego z rejestratorów, zapewne dlatego, by ułatwić sobie prace związane z "synchronizacją pozostałych".
Również w Smoleńsku wg oficjalnej rosyjskiej wersji, nie odnaleziono ważnego rejestratora K3-63 (który oprócz podstawowych parametrów na – niemożliwej do sfałszowania – celuloidowej taśmie zarejestrował również przeciążenia pionowe (wszelkie wstrząsy) w tupolewie).
Można tylko współczuć naiwniakom, bezmyślnym lemingom, obrońcom niewiarygodnych, bo sfałszowanych raportów MAK i Millera, którzy bezgranicznie wierzą w prawdziwość zapisów paramertycznych lotu tupolewa i dźwięków z kokpitu przekazanych stronie polskiej kopii z czarnych skrzynek Tu-154M (101).